Onzekerheid is killing

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door metans, 26 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Hallo!

    Onzekerheid is hier killing en kan er alleen met mijn man over praten op het moment. Hier even t verhaal voor mensen die het nog niet gelezen hadden.

    Vorige week s'avonds een hele licht tuurstreep. Nou prima. Afwachten. Ochtend erna was die wat opgelopen maar nog geen knaller. Echt werkelijk waar uur gedaan wat kramp, buikpijn, mega bloed verlies en klein stolsel. Mijn nuchtere ik nam het van me over. Weer een miskraam (Al 5 hele verschillende meegemaakt, van mega veel bloed tot niks aan de hand maar niet goed) dus denk nou weer fout. Dag erna had ik nog een test in huis. Loopt op. Prima. 3 a 4 dagen van veel tot matig gebloed met wat buikpijn. Bloeding is inmiddels al lang gestopt. Afgelopen maandag naar huisarts geweest. Die zegt. Ja het klinkt als een miskraam maar wel raar dat je testen oplopen maar wachten maar paar weken af. Als ik niet aan medicatie had gezeten want schadelijk kan zijn voor een baby had ik dat gedaan maar het zit me nu gewoon niet lekker. Omdat de bloeding al een week bijna weer gestopt is, test gedaan om te kijken of die afloopt.

    Dit is het resultaat. Wat moet ik er nou mee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.008
    113
    Nabij Utrecht
    Ik weet niet welke medicatie gebruikt, maar ik zou adviseren om bloed te laten prikken morgen en dan vrijdag weer.
    Zo kan je zien hoe de oploop is.

    Hoeveel dpo zit je nu??
     
  3. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw

    Ja de huisarts wil me niet veder helpen.. moet maar afwachten van hem.

    Sorry ben er niet zo in thuis. Wat is dpo?
     
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.898
    113
    Vrouw
    Wanneer was je eisprong? Heb je ovulatietesten gedaan of heb je getempt?
     
  5. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    757
    581
    93
    Vrouw
    Ik zou toch even aan de bel trekken denk ik. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geeft ook bloedingen en een oplopende test toch?
    Een tweelingzwangerschap waarbij er 1 het niet overleefd?
    Ik denk even met je mee. In ieder geval is dit duidelijk zwanger!
     
  6. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Als de huisarts niet verder wil helpen (stom trouwens) misschien via de verloskundige laten prikken/doorverwijzen om te prikken? Dat je een praktijk belt?

    Heel vervelend die onzekerheid zeg
     
  7. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Heel eerlijk. We zijn er niet echt mee bezig geweest.. het was zo rond kerst/oud en nieuw dat we een gezellige week gehad hebben. Maar door alle drukte niet echt mee bezig geweest dus het is ook niet mega gepland ofzo. Wel welkom uiteraard.
     
  8. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw

    Ja en hij weet mijn verleden met miskramen dus snap ook niet waarom hij zo moeilijk doet. Als ik er nou elke week zat maar kom zowat nooit maar goed ik ga morgen de verlos maar bellen.
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  9. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Klopt. Maar heb je bij een bbz niet mega veel pijn en mega veel bloed? Dat laatste zat ik ook aan te denken..
     
  10. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.898
    113
    Vrouw
    Maar als je die week aanhoudt zou je al 27 dpo of iets in die richting zijn en dat lijkt me onwaarschijnlijk als je vorige week een vage test had. Heb je in de eerste week van januari sels gehad en gevoeld dat je eisprong er aan kwam? Dat lijkt me dan logischer
     
  11. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    757
    581
    93
    Vrouw
    Ik heb mij laten vertellen door een verloskundige dat het pas pijn begint te doen als het groter wordt dan 6 weken (ik heb eens ongerust de vk gebeld hierover). De hcg waarden stijgen soms gestaag bij een bbz. Ik weet niet hoe je oploop was?
    En als je nu al een week positief test dan kun je hier denk ik best even bij de vk mee aankloppen!
     
  12. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Eens, bij mij begon bloed en kramp ook met 5/6 weken. Ik vind het onverantwoord van je arts en zou echt aandringen op verder onderzoek.
     
  13. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Hmm oké! nou ik ga morgen direct bellen.
     
  14. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    We hebben met oud jaar snachts seks gehad.. dus ja eerste week van Jan.
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.008
    113
    Nabij Utrecht
    Dus alleen op 31 dec en sindsdien niet meer??

    Dan zou je eisprong op zijn laatst 7-1 zijn geweest.
    Dan ben je nu 19 dpo (dagen na eisprong).
    Met een innesteling rond 9 dpo, kan het kloppen dat je eerste test nog licht was.
    Het zou kunnen dat je dan nu een pseudomenstrustie hebt gehad en je gewoon zwanger bent.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Hou de bbz wel in de gaten. De echo's deden bij mij ook geen pijn en de oploop was gewoon goed ook. Alleen wel bloedverlies als een menstruatie (alleen dan maar 3 dagen en iets minder). Pijn begon pas echt toen de boel knapte.

    Maar t kan even goed ook niets aan de hand zijn vroege echo zou ik zeker adviseren.
     
  17. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.740
    113
    Vrouw
    Nou dit indd! Zou toch ook even de vk bellen hierover. Of is er wellicht een andere dokter in de praktijk ivm je medicatie. Vind het nogal onverantwoord zo..

    Er zijn vrouwen die zelfs iedere maand nog “ ongesteld” worden in hun zwangerschap. Ik vind het nogal wat dat je arts zo gemakzuchtig hierover is.
     
  18. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    hoeft niet perse. Sommigen hebben geen bloeding. Ik had geen positieve test de dagen na nod. Wel bloeding.

    ts: hou jezelf goed in de gaten! Om de paar dagen testen en over een weekje toch de huisarts weer bellen. En anders bel je een verloskundige wanneer je testen blijven oplopen en je huisarts niet wil helpen. En als het je niet lekker zit echt blijven aandringen!
     
  19. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    757
    581
    93
    Vrouw
    Vandaar ook mijn vraagteken, dankje!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Vrijdagochtend echo maken. Kan 2 kanten uitgaan zeiden ze. Net me allerlaatste test uit huis gedaan anders blijft dat toch spoken, echt een knaller in nog geen half minuut. Dus we gaan het mee maken!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Beay vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina