Onzekerheid knaagt enorm...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Katsev, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Mijn Nod is vandaag of morgen. Reden dat ik twijfel: Heb 2 weken geleden in nacht van zondag op maandag eisprong gevoeld, maar de nacht erop voelde ik het opnieuw maar leek zelfs beetje “harder”... Zeer bizar, aangezien ik het meestal heel precies kan aangeven wanneer eisprong was. Omdat we op Moederdag (België) champagne zouden drinken bij mijn ouders, toch maar al getest. Leuke nieuws is dat ik zwanger ben, maar toch zeer ongerust.
    Blijf ongi-krampen voelen, waardoor ik me zorgen maak, evenals maak ik me de hele tijd zorgen of mijn “ andere kwaaltjes” al niet aan het afnemen zijn...

    2 maanden geleden miskraam gehad op 6w, maar weet eigenlijk nog steeds niet wat het was. In baarmoeder was niets te zien (bloedtest stagneerde qua hcg waardoor ik vroege inwendige echo kreeg). Hierdoor vermoeden van buitenbaarmoederlijke zwangerschap, toch zagen ze ook niets in eileiders. Verlies kwam gelukkig vanzelf, maar daardoor twijfelt gynaecoloog of het nu effectief bbz was... Ohja, vorige zwangerschap ook blijvende krampen waardoor ik dit nu associeer met iets slechts...

    Momenteel mijn mood: Beetje Blij, maar toch vooral ongerust.... Hierdoor een vreselijke neiging om te willen blijven testen, over analyseren of de test voldoende oploopt etc....(gisteren en vandaag zag er idem uit...)ik word er lichtjes gek van...

    (Foto’s: test alleen was van deze ochtend, de anderen van zaterdagochtend, zondagochtend zag er idem uit als vandaag... waardoor ik natuurlijk weer ongerust ben dat het niet voldoende zal oplopen.... dom dom dom!)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Goed opgelopen! Gefeliciteerd.. Snap je angst, maar die krampen horen erbij.. Er is heel wat gaande daar binnen ;)
     
    Sylva en Katsev vinden dit leuk.
  3. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw

    Dankjewel voor je reactie... ik hoop het zo hard, maar vorige keer waren ze er ook en toen liet mijn lichaam me volledig in de steek! Maar soit, positief denken dat het nu wel op de juiste plek is genesteld! :)
     
  4. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ze zijn goed opgelopen. Gefeliciteerd! Ik snap je angst, onzekerheid. Ik heb het zelf ook. Momenteel ben ik ongeveer 7 weken en heb elke dag krampen en een opgeblazen gevoel..
     
  5. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw

    Hoe vervelend toch eh... Nu, ik lees dat dit iets is dat zeer frequent voorkomt... Laten we maar van het beste uitgaan eh! Goed te horen dat ik niet de enige ben met deze onzekerheden... het lijkt dat sommige van mijn vriendinnen alleen maar blij zijn en dat niet hebben :) Heb jij al een echo gehad?
     
  6. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ja lastig, en omdat ik verder nog niks voel heb ik dus nog niet echt een bevestiging voor mijn gevoel. Vriendinnen van mij hoorde ik er ook nooit over, maar collega’s wel. Dus ik geloof opzich wel dat het vaak voorkomt!

    mij heb komende vrijdag de eerste echo. Heb jij al gebeld naar de verloskundige?
     
  7. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Nee is nog te vroeg. Morgen laat ik bloed trekken en maak dan onmiddellijk afspraak bij gynaecoloog (denk dat het beetje anders werkt in België). Mag dan al op 6w voor inwendige echo, dit omdat ik vorige keer een buitenbaarmoederlijke had. Ik duim voor jou!
     
  8. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ja het gaat hier in NL wel anders dan in BE. Wel fijn dat je zo snel een echo mag, kijken of je al een kloppend hartje kan zien.
    wat naar dat je de vorige keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad.. ik wens jou heel veel succes toe en als je straks voor de echo mag; heel veel plezier en geluk!
     
    Katsev vindt dit leuk.
  9. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Hier bijna 19 weken en heb nog regelmatig krampen. Is het groeien vd baarmoeder. Er gebeurd daarbinnen zoveel nu. Dus het hoeft echt niet altijd slecht nieuws te zijn.
     
    Katsev vindt dit leuk.
  10. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ik snap je onzekerheid heel goed! Hier ook een miskraam gehad met bijna 6 weken.. Helaas is de onzekerheid best een tijdje gebleven met deze zwangerschap en als jij je goed voelt bij testen vooral doen! Ik deed het namelijk ook en dat stelde me gerust.. Ik kreeg met 6 weken ook een vroege echo en dat stelde ook gerust, maar er was altijd klein beetje onzekerheid wat bleef totdat ik de kleine begon te voelen!
    Mijn advies (mssn niet het beste advies :p) doen waar jij je goed bij voelt en wat jou zekerheid geeft!! En erover blijven praten met je gynaecoloog/verloskundige! Mijn ervaring is dat ze graag meedenken en soms een extra echo willen maken ;)
     
    Katsev vindt dit leuk.
  11. Argert

    Argert Actief lid

    5 sep 2012
    174
    195
    43
    Vrouw
    Ach vrouwke toch... ik heb zelf een missed abortion en een miskraam gehad. Ik ben nu 29 weken zwanger en ik kan je vertellen dat die eerste 13 weken echt heel naar waren, omdat ik maar niet durfde te vertrouwen dat het deze keer goed zou gaan. Je hebt geen controle, je kunt niets sturen en je kunt niet even aan de binnenkant kijken of alles goed gaat. En dat is echt killing. Ik kan er ook geen tips voor geven, behalve: vecht maar niet tegen dat gevoel. Laat het maar over je heen komen. Je bent nu eenmaal al moeder. En dat ben je vanaf het moment dat je die positieve test ziet. En een moeder maakt zich vanaf moment 1 zorgen om het levende wezentje in haar buik.
    Heel veel succes en hou ons een beetje op de hoogte.<3
     
    jeanney5, margarethd en Katsev vinden dit leuk.
  12. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Merci voor alle geruststellingen...!

    Het gaat ondertussen een beetje beter, maar het was een hobbelige week!

    afgelopen maandag meer harde krampen, precies een beetje bloed op wc-papier (maar mss controleer ik ook te ruw... ik herken mezelf niet meer hierin!) en toen uit paniek toch naar huisarts gegaan. Opnieuw bloed getrokken... resultaat —> HCG van 700 naar 13331 o_Oo_Oo_O!

    omwille van krampen die ik gehad had, lichte daling progesteron (maar wel andere labo die het had uitgevoerd) gebeld naar gynaecologe. Maar wat een topvrouw is me dat... ik mocht de volgende dag onmiddellijk gaan... Kortom; ik heb al een inwendige echo gehad op 5w en 1dag. Uiteraard nog geen hartje te zien, maar wel vruchtzakje (Yes, het zit op de juiste plaats!)... wat bleek... het waren er 2!!!

    afwachten nu weer wat dit gaat worden... volgende week donderdag wordt het uur van de waarheid zei ze ;);)!

    1 of 2? Alles nog steeds goed??? Spannend!!!
     
    Roxy1994, Cindy1977, marloes80 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Wow wat een verassing!! Ben reuze benieuwd naar volgende week donderdag!
     
  14. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Haha, wij ook! :thumup:
     
    DCG vindt dit leuk.
  15. Seabert1

    Seabert1 Actief lid

    18 jul 2017
    437
    271
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat het tot nu toe goed gaat! En een tweeling!
    Is het twee eiig? Dat je inderdaad de 2 eisprongen gevoeld hebt? Bijzonder!
     
  16. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Spannend! Wauw en 2 nog wel!
     
  17. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Voorlopig Twee vruchtzakjes te zien...maar gynaecoloog zei dat het alle kanten uit kon gaan. Is regelmatig dat er slechts eentje echt groeit, Is nu enkel omdat ik zo vroeg was, voor hetzelfde geld had
    Ik dit nooit geweten. Maar soit, de kans is er dat
    het er 2 zijn... we zullen zien wat de tijd brengt :o::o:
     
  18. Seabert1

    Seabert1 Actief lid

    18 jul 2017
    437
    271
    63
    Vrouw
    Hopelijk gaan ze allebei heel goed groeien :)
     
  19. nedjla

    nedjla Fanatiek lid

    16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Wat een verassing ben benieuwd !!
     
  20. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Wat spannend

    Hoop dat beide blijven zitten en anders iig 1

    Ja normaal zou je het idd niet weten

    Ik houd je topic in de gaten !!!
     

Deel Deze Pagina