Onzekerheid na Nod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Toontje1995, 17 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toontje1995

    Toontje1995 Nieuw lid

    17 mrt 2019
    4
    3
    3
    Man
    Ik en mijn vrouw zijn sinds juni 2018 gestopt met de pil.
    Net zoals veel anderen dachten we natuurlijk direct zwanger te zijn, door de ontpillingsverschijnselen.
    Na de onttrekkingsbloeding van de pil, kwamen er geen maandstonden meer.
    We zijn bij de gynaecoloog geweest voor een inwendige echo, hierop kon ze zien dat er aan 1 kant veel follikels zaten die niet kwamen tot een rijpe follikel voor een eisprong. Wel zag ze toen dat er aan de andere kant wel een rijpe follikel klaar zat.
    Volle moed beginnen klussen, maar helaas zonder resultaat.
    Wel was dat een start voor regelmatige cycli tussen 24 en 27 dagen.
    Maanden vol zwangerschapssymptomen gaan voorbij, misselijk, gevoelige borsten, overtijd, hoofdpijn...
    Elke maand vol moed maar zonder resultaat. Ondertussen werden (precies) alle andere mensen in je omgeving zwanger, maar wij niet.

    Onze vorige cyclus begon op 7 februari, goed ons best gedaan en bang afwachten op de maandstonden.
    Dag 24, 25, 26, 27, 28 passeerden zonder maandstonden.
    Wij natuurlijk al vol goede moed naar de huisarts (dag 29, vrijdag) om bloed te laten trekken.
    De dokter bezag het positief en hoopte met ons mee, helaas bloedtest negatief.
    Hoewel we voor ons al min 2 dagen en max 5 dagen overtijd waren, in vergelijking met onze vorige cycli.
    De dokter kon niet meteen een andere reden geven waarom de maandstonden niet doorkwamen, alle hormonen stonden goed...
    We moesten afwachten tot maandag, dag 32 in onze cyclus. Als er nog geen maandstonden waren moesten we terugbellen.
    Nog steeds geen maandstonden.
    De dokter wist geen raad en zei dat we best dinsdag morgen (dag 33) een zwangerschapstest konden doen.
    Deze was heel licht positief na 1 min.
    Dinsdag avond plots een kleine bloeding die na een paar uur ophield, onze moed was weer helemaal weg...
    Woensdag ochtend weer niets te zien, maar 's avonds helaas weer een lichte bloeding, die eveneens ophield.
    We waren onze moed nu helemaal kwijt want we gingen er vanuit dat het een begin was van de maandstonden.
    Donderdag moesten we terugkomen en ging ze kijken naar de hcg waarde. Deze was plots 85 hcg!
    De dokter zei dat het een innestelingsbloeding kon zijn...
    Ze vertelde ons dat we licht positief mochten zijn maar ze wil aanstaande maandag, 18 maart, terug bloed nemen om te zien dat de hcg waarde voldoende stijgt.

    Ondertussen steekjes en trekjes links, rechts, en in het midden van mijn vrouw haar onderbuik, ook een druk op haar blaas.

    We hopen er samen zo op dat de waarde voldoende gestegen is, maar we zijn toch zo bang...

    Herkent iemand zich in dit verhaal?
    Testte jullie ook laat positief en liep achteraf toch goed af?

    Ik hoor het graag..


    Groetjes
     
  2. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik de k dat je positief mag zijn hoor! Hopelijk loopt hcg goed op!

    Omdat je vrouw haar cyclus langer was deze maand, was de eisprong natuurlijk een stukje later. Als je op dag 33 een licht positieve test had zou ik uitgaan van een eisprong tussen dag 21 en 25 en dan is ze vandaag ongeveer 4w zwanger.

    Een innestellingsbloeding kan prima hoor, ik heb dit bij m'n laatste twee zwangerschappen ook gehad!

    Wat spannend voor jullie, ik duim in ieder geval!
     
  3. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Weet ze wanneer haar eisprong was? Anders is dit misschien helemaal geen "late positieve test", maar gewoon een late eisprong geweest :)
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  4. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Ik denk ook dat deze cyclus de eisprong later is geweest. Grote kans dat de hcg waarde vandaag flink gestegen is. Hoe laat mogen jullie bloedprikken?
     
  5. Toontje1995

    Toontje1995 Nieuw lid

    17 mrt 2019
    4
    3
    3
    Man
    Bedankt voor jullie medeleven, deze morgen om 8 uur bloed laten trekken, we logen zo meteen om 17 uur bellen, spannend :eek:
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Spannend ... hopelijk is het hcg goed gestegen
     
  7. Toontje1995

    Toontje1995 Nieuw lid

    17 mrt 2019
    4
    3
    3
    Man
    We moesten even bekomen van het telefoontje... nu staat de waarde op 362..
    Dat is na vier dagen meer dan 2 keer verdubbeld. :D
    Binnen 2 weken weer bloed , en een paar weken daarna naar de gynaecoloog.
    Wij zijn echt ontzettend gelukkige en we hopen op een positief verloop...
    Bedankt voor jullie medeleven!!
     
    Langmuts, Leraje en EveH vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina