Onzekerheid naar vijf miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Samm87, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samm87

    Samm87 Lid

    2 jun 2020
    64
    87
    18
    Vrouw
    Goedemorgen,

    Het afgelopen jaar heb ik vijf miskramen gehad en nu ik opnieuw zwanger ben, ben ik enorm onzeker. Gister deed ik een test met clearblue en uitslag was 2-3 weken, vanochtend 1-2 weken. Ben super bang dat het weer mis zal gaan.

    Heb alle testen in het ziekenhuis al doorlopen maar alle bloedwaarden zijn goed (stolling, chromosoom, schildklier). Er is dus geen oorzaak te vinden van mijn miskramen dus het advies vanuit het ziekenhuis was blijven proberen tot er eentje blijft zitten.

    Ik hoop zo dat het een keer goed zal gaan (er bijna vanuit gaande dat het nu wederom op een miskraam uitdraait gezien de daling van 2-3 weken naar 1-2 weken).
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wat ontzettend verdrietig voor je. Ik heb er zelf ook mee te maken gehad, maar ik testen altijd met streepjes, zodat ik kon zien of ze op of af liepen. Mss heeft de CB een omslagpunt en was je urine gisteren net wat geconcentreerder dan vanmorgen? Dat je zeg maar rond dat punt hangt.

    Probeer moed te houden!

    En mss eens rondneuzen bij onze buurlanden? Ik hoor daar goede dingen over als je hier in Nederland klaar bent.
     
  3. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Wat verdrietig.. hebben ze ook dna en karyotypering Van jullie beide gedaan? Utrogestaan gegeven etc? Ook homocysteine en vitamines D, B12 etc gekeken?
    Ook kweekjes genomen?

    Hier loop ik bij de gyn en ze heeft gezegd dat ik enkel bij haar kom, ook mag ik zo nodig elke dag komen echo maken. We hebben afgesproken om de twee weken echo en afspraak doet ze maar ze vraagt elke keer of ik toch een of twee keer per week wil komen. Als je miskramen hebt dan heb je recht op zoveel afspraken en echos zoveel je wil want stress is laatste wat ze willen hebben.

    ik ben nu ook zwanger en leef van echo tot echo maar ik probeer het ook los te laten en vertrouwen hebben. Ik heb dan wel stollingsafwijking maar ik krijgt daar niets tegen want is niet bewezen of het helpt in mijn geval.
    Wel wat ze nu doen tijdens zwangerschap extra wat kan oorzaak van miskramen ook zijn of erbij helpen is: 3-4 verschillende kweekjes genomen, vitamine D controle, aspirine ter goede ontwikkeling van placenta (dat wordt meestaal gegeven met 9/10wk); suikertest, guo2 bij 16-20wk maar dat allemaal omdat mijn miskramen zijn best wel in late stadium.

    misschien kan je zoiezo aanvragen vaker komen, kweekjes, vitamines check en eventueel aspirine (als je miskramen altijd later rond 9-10wk+ zijn.)

    en miskramen heb je ook recht op vitaliteit echo met 6weken
     
    MissMorrow vindt dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hoe ver ben je nu? Je zou eens met de huisarts kunnen overleggen om hcg te prikken ipv zelf te testen
    Dat geeft meteen duidelijkheid. Testen kunnen nog reageren op de concentratie van je urine. Het verschil is best groot binnen 24 uur.
    Hoewel ik ook wel eerlijk moet zijn en geen goede ervaringen heb met aflopende testen.

    Ik heb 6 miskramen gehad en was zonder de hulp van Gent geen moeder geworden. In Nederland goed geholpen maar wel binnen de Nederlandse protocollen ( en zelfs gedeeltelijk erbuiten). Dit bleek niet genoeg te zijn. In België net dat extra duwtje in de rug gekregen en over 16 weken mama van 2 kids.
     
    MissMorrow vindt dit leuk.
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat @Cindy1977 zegt! Niet met cb testen als je wilt weten of je hcg goed oploopt en eigenlijk sowieso niet elke dag maar om de dag. Maar het liefst gewoon bloedprikken bij HA dat geeft meer duidelijkheid en dan 3dgn later weer.
    Op welke termijn waren je mks, of telkens verschillend?
    Heb helaas ervaring met vooral late miskramen, na goede echos. Na heel veel uitzoeken in NL, Belgie en Duitsland, waar in principe geen oorzaak zou zijn gevonden, maar door toch door te blijven zoeken toch wel enkele mogelijke oorzaken en met medicatie (niet zeker of het daardoor komt natuurlijk) nu 35 weken zwanger..

    In NL zi jn de onderzoeken echt minimaal, wordt bijna nooit oorzaak gevonden en afgedaan als pech. Zou echt willen adviseren om i.i.g. afspraak in uz gent bij afd repr.geneeskunde te maken, mocht deze weer mislopen. Of bij cuypers in heinsberg (als het bijv allemaal hele vroege miskramen zijn denk ik ook aan nk onderzoek en dat doen ze alleen daar).
    Succes hoop dat deze toch nog goed blijft gaan.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het nu?

    Wat naar he die onzekerheid! Ik hoop natuurlijk dat het goed blijft gaan!

    Ben je in NL getest? Ik heb in NL heel veel laten testen en er kwam niets uit. Na 5 miskramen naar Gent gegaan en daar nog enkele tests gedaan en ja hoor, een was positief. Dankzij medicatie nu 2 kids!
     

Deel Deze Pagina