Onzekerheid, ronde 1, ontpillen of ovulatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KinderwensiA, 19 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KinderwensiA

    KinderwensiA Actief lid

    17 mei 2022
    269
    216
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Sinds 2 mei ben ik na 5 jaar eindelijk gestopt met de pil (pilstrip afgemaakt), omdat ook mijn man nu een kinderwens heeft. Ben overigens 30 jaar. Voordat ik aan de pil was, was ik regelmatig met een cyclus van 27 dagen. Tijdens de pil uiteraard een cyclus van 28 dagen en netjes elke maand een stopweek.

    Van 6 t/m 9 mei had ik een onttrekkingsbloeding. Daarna vanaf 10 mei wezen klussen, in ieder geval om de dag, omdat ik begreep dat iedereen een eisprong op een ander moment kan krijgen (meteen of na weken/maanden).

    Op 14 mei startten mijn klachten eigenlijk al, ik werd misselijk/duizelig en had flinke steken in mijn buik. Vooral aan de rechterkant. Voordat ik aan de pil was kreeg ik vergelijkbare steken tijdens de eerste dag van mijn menstruatie.

    Verder voelde ik ineens een flinke plas mijn onderbroek ingaan wat achteraf rekbaar eiwitachtig slijm bleek te zijn (sorry).

    Dit hield 2 dagen aan en had toen geen ovulatietesten thuis en dus niet gecheckt.
    Op 17 mei heb ik de ovulatietest pas kunnen doen en daarbij had ik enkel een licht streepje dus negatief.
    Gisteren op 18 mei ook getest en ook niets. Ook gisteren had ik weer rekbaar slijm uit het niets, de rest van de tijd en dagen kurkdroog overigens wat niet gebruikelijk is bij mij omdat ik altijd wel wat uitscheiding had op een dag.

    Mijn eetlust is ook flink verminderd en alles ruikt vies of doet mijn maag draaien. Overigens heb ik ondanks het feit dat ik veel minder eet een opgezette buik en gezien ik redelijk slank ben, valt dit enorm op.

    Maar ik krijg niets door mijn keel, alleen de gedachte al maakt me misselijk. Vandaag moest ik zelfs kokhalzen door een smoothie die ik vaker maak.

    Ik ga straks en morgen weer voor een ovulatietest om te kijken of het nog komt of dat ik het echt gemist heb met testen. Actief waren we in ieder geval wel, op 10, 11, 13, 15 en 17 mei, dus dat zit wel goed denk ik.

    Ben eigenlijk benieuwd of meerdere in ronde 1 na de pil zo vroeg al een eisprong kregen (10 dagen ongeveer bij mij als ik mijn klachten moet geloven) en of dit betekent dat ik dit weekend al voor een zwangerschapstest kan gaan. Ik snap dat er dames zijn die ook door de pil zwanger kunnen worden als ze er een of 2 vergeten, dus de mogelijkheid is er wel dat het zo snel gaat denk ik toch?

    Ik wil niet te hoopvol zijn en teleurgesteld raken, maar tegelijkertijd vind ik het wel erg spannend en een beetje eng allemaal.
     
  2. KinderwensiA

    KinderwensiA Actief lid

    17 mei 2022
    269
    216
    43
    Vrouw
    Mijn ovulatietesten in de afgelopen dagen. Die van vandaag lijkt nog net niet donker genoeg, maar ze werden in het begin gelijkmatig donker (teststreep en positiefstreep). Zou ik me vanavond weer moeten testen of gewoon de volgende dag?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Het lijkt mij aannemelijker dat je klachten bij het ontpillen horen… die kunnen veel op zwangerschapsklachten lijken. Ik had er een paar maanden last van (vooral veel misselijke en duizelig) en dacht in het begin ook dat ik wel zwanger moest zijn haha. Maar helaas.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Het lijkt erop alsof je ei eraan gaat komen.
    Ik zou dus vanavond nogmaals testen en ook de komende dagen 2x per dag totdat je de lh piek hebt.
     
  5. KinderwensiA

    KinderwensiA Actief lid

    17 mei 2022
    269
    216
    43
    Vrouw
    Aah jammer. Neeh, ik dacht eerder dat het ovulatieklachten zijn. Mijn man is zelfverzekerd dat hij me meteen zwanger heeft gemaakt, ook nadat ik heb uitgelegd dat ik vrijwel onmogelijk meteen na mijn stopweek een eisprong zou hebben gehad. Dus ik ga me deze week alleen testen voor hem haha. Ik verwacht mijn menstruatie 1 of 2 juni, vooral als mijn ovulatietest morgen knalt en positief is en ga rond/na die datum pas serieus testen voor een eventuele zwangerschap. Zou wel mooi zijn meteen in de eerste ronde.
     
  6. KinderwensiA

    KinderwensiA Actief lid

    17 mei 2022
    269
    216
    43
    Vrouw
    Ik probeer het wel zometeen voor het slapengaan even snel. De ovulatietesten die ik heb zijn toch goedkoop. Ben benieuwd. Het is meer om een beeld te krijgen hoe ver ik zou zijn als een eventuele zwangerschap aanhoudt, of als het deze ronde toch niet lukt om gericht te testen op de volgende ovulatie na mijn menstruatie.
     
  7. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Klachten klinken echt als ontpillen.
    Heb dat ook ontzettend gehad, misselijk, alles ruikt ineens enorm sterk en anders.
    Uiteindelijk normaliseerde het weer gelukkig.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Als morgen je lh piek is, dan is je nod rond 5 juni (uitgaande van een gemiddelde 14 dagen lf).
     
    KinderwensiA vindt dit leuk.
  9. KinderwensiA

    KinderwensiA Actief lid

    17 mei 2022
    269
    216
    43
    Vrouw
    Ooh ja dat klopt, want de piek betekent natuurlijk dat ik nóg moet ovuleren en vanaf die dag 14 dagen dien te rekenen. Ik zit de hele tijd onterecht vanaf vandaag te rekenen. Ongeduld zorgt voor domme rekenfouten.‍
     
  10. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.917
    3.967
    113
    Vrouw
    Dat doen er veel meer hoor ;) bij een positieve ovulatie test volgt de ovulatie over het algemeen na 24 tot 48 uur. Morgen (20 mei) een piek betekent 21 of 22 mei een eisprong. Daar 14 dagen bij op, dus zou je nod op 5 juni liggen, zoals al gezegd is.
     
    KinderwensiA vindt dit leuk.
  11. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik dacht de vorige ronde (eerste ronde na het stoppen met de pil) ook dat ik direct zwanger was. Zo duizelig, misselijk, maagzuur... ben ook gewoon ongesteld geworden. :roflmao: Maargoed, een nieuwe ronde nieuwe kansen.
     
  12. KinderwensiA

    KinderwensiA Actief lid

    17 mei 2022
    269
    216
    43
    Vrouw
    Ik hoop dat het de volgende ronde wel meteen raak is bij jou. <3
    Ik denk overigens (nog) niet zwanger te zijn, ik dacht eerder dat het ovulatieklachten zijn.
    Vandaag is het als het goed is zover, gezien mijn ovulatietest (denk ik) positief is. Het is even donker als het teststreepje, eigenlijk vrijwel meteen na het urineren al. Het is niet mijn eerste ochtendurine, want ben al sinds 5u wakker, dus dat zou wel moeten kloppen denk ik. Gisteravond nog geklust, dus hopelijk slaat dat aan. xD
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. KinderwensiA

    KinderwensiA Actief lid

    17 mei 2022
    269
    216
    43
    Vrouw
    Gelukkig maar dat ik niet de enige ben dan...voelde me wel even heel blond. Mijn test is vandaag met de tweede urine van de dag even donker als het teststreepje, dus het is eindelijk zover! We hebben denk ik voldoende geklust tijdens mijn vruchtbare dagen, dus ben benieuwd of het resultaat oplevert. Volgens online calculators zou ik sinds 16 mei normaalvruchtbaar zijn en het meest vruchtbaar gisteren, vandaag en morgen en dan nog 1 dagje erna (overmorgen) normaal vruchtbaar. Morgen stond nog op de planning om te proberen, maar denk dat we daarna gebaseerd hierop even voor een rustweek gaan en dan gewoon afwachten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. KinderwensiA

    KinderwensiA Actief lid

    17 mei 2022
    269
    216
    43
    Vrouw
    Vervelend zeg dat ontpillen. Volgens de ovulatietest (vandaag posutief) zou ik morgen moeten ovuleren, dus zou het kunnen dat datgeen ik de afgelopen dagen voelde toch echt daaraan te wijten is en niet aan het ontpillen.
     

Deel Deze Pagina