Onzekerheid/testdrang

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Roosjemaria, 7 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    Goedemorgen,

    ik ben zwanger geen idee hoelang door PCOS, mijn laatste menstruatie was 20-10, maar mijn eisprong wisselt dus altijd, dus ik kan niet uitgaan van een datum.

    Afgelopen week heb ik heel veel getest, allen positief. Vannochtend deed ik weer een CB en deze gaf, 2-3 aan.

    nu zag ik dus dat je de strip 20 seconden in de urine moest doen, ik dus gelijk herharen met mijn 3de urine, 1 glas water op) en deze gaf 3 plus aan.. kan ik hier van uit gaan??

    ik test bijna elke dag ik weet het stom. Ik zit te wachten op een 3 plus, die heb ik dus nu. Ik hoop dat ik er van uit mag gaan dat ik meer als 5 weken zwanger ben.

    Hopelijk hier wat reactie van mensen met ervaring, hieronder mijn testen van vandaag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    Sorry voor de duidelijkheid, ik deed eerst altijd 5 seconden)
     
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Heb je al contact gehad met een verloskundige om een eerste echo in te plannen? Dat is het enige wat je duidelijkheid kan geven. Je bent echt zwanger en zwangerder kan je niet worden. Ik snap je onzekerheid maar je kunt er helaas toch niks aan veranderen en ik denk dat het fijn voor je zal zijn om een datum te hebben om naar uit te kijken voor een echo.
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  4. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    ik heb 16 december pas intake, situatie uitgelegd bij HA en bij VK,

    VK zei dat we eerst een intake gaan doen, daarna bloeduitslagen te bespreken en dan echo inplannen.

    Ik heb haar verteld van PCOS, ze zei ja dat is lastig schatten, praten we dan verder over.

    ja lekker vaag…
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wat onhandig, is er geen andere praktijk of eventueel een pretecho ergens plannen en zelf betalen?
     
  6. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    Zit ik dus ook aan te denken, om pretecho te doen, daar stond op vanaf 6,7 weken. Maar ja geen idee dus met die PCOS,

    Vorige zwangerschap had ik echo met 6.6 bij zelfde praktijk, heb ik ze ook verteld maar had toen bloedverlies) wel een gezond zoontje geboren in dec 2021.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.605
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Wanneer heb je voor het eerst met een streepjestest getest en heb je daar een foto van?
     
  8. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    vorige week w ik was niet bezig met zwanger worden, ik voelde me niet lekker, en herkende sommige dingen van vorige zwangerschap.
    Poeh ik weet niet of je daar wat aan hebt, vorige week dinsdag voelde ik me niet lekker en heb toen woensdag 3 x met clearblue getest,

    daarna zaterdag met kv 2v5

    maar ik heb dus op de kv testen na alle testen te kort in de urine gehouden, ik deed 5 sec in plaats van 20.

    trouwens ik was ook niet bezig met zwanger worden dus heb niets in de gaten gehouden.

    ik plaats ze in reactie hieronder
     
  9. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    Foto 1 woensdag 30-11
    2 zaterdag 2-11
    Foto 3 zondag
    Foto 4 en 5 vannochtend.

    tussen door wel wat meer getest heb al laatste dagen knaltesten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Mijn gok is, aan de hand van mijn eigen testen, dat je nu ongeveer 5 weken zwanger bent :) (maar dat kan per vrouw verschillen dus eigenlijk is het niet te zeggen, denk ik)
    In ieder geval: GEFELICITEERD!!!!
    Ik hoop voor je dat je binnenkort toch ergens een vroege echo kunt krijgen als je zo'n behoefte aan iets meer zekerheid voelt.
    Al is een meting met zo'n termijn nog wel erg moeilijk hoor..
     
    Roosjemaria vindt dit leuk.
  11. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    bedankt!
    Dat is het idd ook.. ik ga gewoon de intake afwachten… dan ben ik waarschijnlijk dus over de 6, ik maak wel duidelijk dat ik graag wil weten hoever ik ben) wie weet krijg ik hem dan ergens deze weken.
    Thanks voor je reactie
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.605
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vermoed dat je nu 5 weken zwanger bent.
    De 1e test van 30-11 op 13 dpo.
    Je bent dan 6+1 tijdens de intake.

    Ik zou een eigen betaalde echo niet voor de 16e doen, maar die pas vanaf 19 dec inplannen.
     
    Roosjemaria vindt dit leuk.
  13. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Hmm wat een *** verloskundige.. pcos is een indicatie genoeg voor een vroege echo. Misschien kun je contact opnemen met een ziekenhuis? Aan de hand van je digitale CB of de streepjestest kun je niet zeggen hoe ver je zwanger bent. Alleen dat je hartstikke zwanger bent gefeliciteerd!
    Hier had ik op 4+1 een CB die 3+ aangaf en knallende teststreep. Dus je kan zowel 4 als 5 weken zijn. Zonder echo als ovulatietesten is dat moeilijk te zeggen
     

Deel Deze Pagina