Onzekerheid

Discussie in 'Miskraam' gestart door WinMom90, 9 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hoi dames,

    We zijn op dit moment in Spanje, dus ik kan niet even naar de verloskundige voor duidelijkheid.

    Ik zou op dit moment volgens eigen berekening 8 weken zwanger moeten zijn.

    We hadden in de eerste week hier een clearblue digital gekocht, en tot mijn verbazing gaf deze 2-3 weken aan in plaats van 3+ zoals de week ervoor.
    De reden van testen was niet door onzekerheid, maar het leek mij leuk een Spaanse clearblue digital op het strand te fotograferen voor het fotoboek.
    Nouja, terug en nog één gehaald en een predictor omdat ik na de 2-3 toch heel erg onzeker werd.

    De predictor knalde enorm en er stond met doorlopen al een mega duidelijke teststreep die meerdere malen duidelijker was dan de controle streep alleen de cb nog 2-3.

    Uiteindelijk toch terug gegaan en één nieuwe gekregen zowaar, die net nieuw binnen waren en gister getest en wél de 3+ op de clearblue.

    Tot mijn verbazing gistermiddag ineens behoorlijk wat bruinverlies in mijn ondergoed.

    2 keer eerder gehad deze vakantie, maar minder.
    Later werd dit ook roder, donker rood.

    Tijdens het douchen eigenlijk niets en 's avonds naar de wc 1 druppel donkerrood in de wc.

    Vanochtend na een lange nacht slapen niets, alleen donkerbruin/donkerrood met afvegen.

    Keer erna naar de wc nu ik eindelijk weer ontlasting had (3 keer ofzo ervoor in 2,5 week) en nu druppelde het er echt uit en ook afvegen was rood.
    Laatste papiertje zat amper nog wat op, maar ook in t inlegkruisje zit nu steeds wel wat.

    Ik ben nog steeds wat misselijk (hormoon of stress?) en last van de liezen en zeurend gevoel in onderbuik, maar dat heb ik af en toe sowieso wel.

    Verloskundige heeft mij teruggebeld en gaf veel mogelijke oorzaken maar uiteraard ook dat het mis gaat..

    Nu heb ik nog geen krampen en houd dit bijna een dag aan.
    Gaat het op zo'n termijn gepaard met hevige krampen of is dat zeurderige al een teken?
    Krijg je gelijk verlies van stolsels etc.

    Zo'n 8 jaar terug ooit een hele vroege miskraam gehad toen ik nog geen 5 weken zwanger was (4+5 dacht ik) dus termijn was heel anders..

    Liefs
     
  2. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat naar die onzekerheid. En dat als je lekker op vakantie bent en juist even wilt ontspannen.

    Ik had met 6 weken in deze zwangerschap bloedverlies. Ongeveer 1 maandverbandje vol. Dat was achteraf gezien gewoon een gesprongen ader. Dat weet ik vrij zeker, want ik heb ook echt een steek in mijn baarmoedermond gevoelt vlak ervoor. Bij de echo en ook de echo een week later was er niks aan de hand. Baby's groeien goed en stevige hartjes.

    Maar ik heb ook een MA meegemaakt eerder dit jaar. Dat was rond de 8 weken. Bij ongeveer 7 weken begon het met een beetje bruinverlies op en af. Dan stopte het weer, dan begon het weer. Dat werd roze en op een gegeven moment rood. Ik heb 0,0 krampen gehad en kwaaltjes had ik die hele zwangerschap al amper, dus daar kon ik niks mee.

    Bij de echo rond 7 weken bleek er een groei achterstand te zijn van een week. Vanwege IVF was dat meteen ernstig. Hartslag was wel goed en sterk. Helaas bleek 5 dagen later het hartje gestopt bij de volgende echo. Ik heb toen een week gewacht. Het bloeden bleef op en af roze en bruin. Wederom geen krampen.

    Uiteindelijk 3x 2 cytotec pillen ingebracht. Wederom geen krampen. Deed helemaal niks. Weer een week gewacht en toen was ik het zat en heb ik een curretage ondergaan.

    Maar ik heb dus beide verhalen meegemaakt: bloedverlies en een MA en bloedverlies terwijl er niks aan de hand bleek.

    Het is echt zo vreselijk moeilijk te zeggen zonder echo. Je hebt ook vrouwen die een hematoom hebben, die bloeden wekenlang. Terwijl de baby gewoon lekker doorgroeit alsof er niks aan de hand is. Het is echt niet te zeggen zo. Kan je geen (pret)echo bureau in Spanje zoeken anders? Hoe lang duurt je vakantie nog?
     
    xxKimm en WinMom90 vinden dit leuk.
  3. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Fennec nog heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie.

    Helaas is vanavond het bloedverlies erger geworden en lijkt t inmiddels op een menstruatie, dus ik ga er vanuit dat het echt mis gegaan is.

    We komen dit weekend terug en maandag had ik sowieso een echo staan, die laten we doorgaan. Al is het alleen al om te kijken of alles schoon is.
     
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Nee :(.

    Wat vreselijk voor jullie. En dat tijdens je vakantie ook nog eens.

    Je hebt het helaas al eens eerder meegemaakt zei je (maar dan minder ver). Maar knuffel je kinderen lekker veel nu, wees extra lief voor jezelf. Heel veel sterkte en kracht gewenst.
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  5. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier is er geen touw aan vast te knopen. Eerst echt flink vloeien even, dus maar maandverband genomen ipv inlegkruisje, maar heel veel zit er ook niet in. Een keer bij plassen helemaal niets in de wc, alleen 2 maal bij ontlasting (dat lijkt wél weer op gang gekomen haha) wat druppels en één keer iets wat een soort stolsel leek.
    Het blijft dus wel maar zet nog niet bepaald door, heel apart dit.:confused:
     
  6. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Even kleine update. Vanochtend 2 keer eigenlijk niets. Niet met plassen en niet met afvegen.

    Naar de markt geweest en toen wél weer wat bij het plassen, in het inlegkruisje en met afvegen.

    Toch maar een test gehaald om te kijken of er al afloop was omdat de predictor eerst zo knalde.

    Met 3e urine gedaan vandaag.
    Weet ook niet hoe snel het zou aflopen?
    Ik ging eigenlijk al wel uit van een lichtere teststreep

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Het kan nog een bloeding zijn van een gevoelige baarmoedermond. Bij mij was het ook na een stukje wandelen.

    Je baarmoedermond is beter doorbloed als je zwanger bent en gekanteld. Daardoor kan het "schuren" tegen je vaginawand als je actief bent en gaan bloeden. Dit vertelde de VK mij.

    Je weet het allemaal pas zeker na de echo van maandag vrees ik. Wat een hel voor jullie dit.
     
  8. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ben er ook bang voor helaas.
    :(

    Als de test nu echt lichter was, was het wel duidelijk.
    Maar dit maakt voor mij geen verschil met nog steeds zo'n knaltest.
     
  9. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    de hcg is tijdens een miskraam nog vollop aanwezig vertelde mijn verloskundige, ik heb vorige week een miskraam gehad dus helaas zegt dit niks.
    ik ben bang dat je inderdaad moet wachten op de echo en anders of het stopt of doorzet.

    ik hoop voor je dat het alsnog gewoon goed is.
     
  10. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zie dat ik nog geen update had gegeven.
    Ivm vrij heftige klachten rond liesstreek en duizeligheid etc zondag naar de vk geweest.
    Geen zwangerschap meer aanwezig en bm schoon.
    Zondag ook laatste bloed verloren.
    Maandag 1600 bloed laten prikken voor HCG, dat was 114.
    Nu met ochtendurine is er nog een heel vaag tuurlijntje, maar verwacht snel omowit.
     

Deel Deze Pagina