Oogdruppels

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lindalovesmo, 18 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindalovesmo

    Lindalovesmo Niet meer actief

    Er zijn hier vast wel meer moeders die dit probleem gehad hebben, hopelijk kan ik wat tips krijgen:

    Onze oudste (4) is afgelopen vrijdag geopereerd aan haar oog. Nu moet ze 3x per dag oogdruppels hebben.

    Gisteren ging het redelijk, vandaag drama.
    Vanmiddag heeft uiteindelijk mijn vader haar vast moeten houden zodat ik een druppel er ongeveer in kon krijgen.

    Nu ben ik weer thuis, momenteel alleen omdat mijn schoonvader overleden is en mijn vriend bij zijn familie is.

    Maar hoe ga ik in hemelsnaam haar oog druppelen?

    Ik heb het geprobeerd met omkopen (slecht, maar je moet wat), heel lief te zijn, benadrukken dat ze een grote stoere meid is..

    Als het tijd is om te druppelen schreeuwt en huilt ze alles bij elkaar en verzet zich hevig. En zoals vanmiddag haar bijna in een houdgreep nemen wil ik niet en is ook lastig in me eentje

    Iemand een idee hoe ik dit aanpakken kan? Want ze moet sowieso nog tot de 26e oogdruppels krijgen:(
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou even wachten tot je vriend thuis is want anders wordt het helemaal zo’n drama en anders misschien een vriendin oid vragen om vast te houden.
    Hier ook meerdere malen moeten oogdruppelen en ook altijd drama, heb zelfs weleens mijn buurvrouw gevraagd pff ;)
     
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Hoezo omkopen slecht? Zo werkt de wereld, ik ga ook niet werken zonder dat ik ervoor betaald krijg. Ik zou het proberen met snoep of een sticker en na zoveel stickers een cadeautje? Ik weet niet waar ze gevoelig voor is natuurlijk... eventueel zou je ook nog kunnen proberen als ze slaapt? Succes!
     
    Lindalovesmo en HooyoShimbir vinden dit leuk.
  4. Pillow

    Pillow Bekend lid

    13 apr 2014
    564
    70
    28
    Ik heb bij mijn dochter (bijna 4) ruim van te voren filmpjes laten zien op YouTube waarbij ze kon zien dat andere kindjes oogdruppels kregen. Ondertussen benoemt wat er gebeurd, ondertitelen in de zin van: Ooh kijk, het is al klaar, en zie wat van lol ze hebben en daarna ook nog een sticker oid mogen. Dat maakte het voor haar interessant. Kort daarop gezegd dat zij ook oogdruppels krijgt en daarna ook een mooie sticker. Dat hielp enorm.
    Dit werkte voor ons omdat mijn dochter altijd voorbereiding nodig heeft. Wat gaat er gebeuren, hoe voelt dat, hoe vaak? (Kalender maken)
     
    Lindalovesmo vindt dit leuk.
  5. Lindalovesmo

    Lindalovesmo Niet meer actief

    Hopelijk is ze van de druppels af als hij thuis komt dus dat wordt hem helaas niet.

    Met stickers zou ik nog kunnen proberen, cadeautjes hebben we ook geprobeerd maar dat werkte niet helemaal helaas.. slapen zou ik nog een keer kunnen proberen, dan is het alleen in de middag een gevecht

    Vanavond ging het op zich redelijk, maar ik vind het zelf ook wel hartverscheurend eerlijk gezegd. Maar ik ben ook wel een beetje een emotioneel wrak op moment:|
     
  6. Lindalovesmo

    Lindalovesmo Niet meer actief

    Ze heeft ooit bij de oogarts 1x druppels gehad, dat was drama. Toen ze hoorde dat de na de operatie druppels moest begon ze nog net niet te huilen. Daar heeft ze meer tegenop gezien dan de operatie geloof ik.
     
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Er is niets mis met omkopen, het is voor haar misschien ook makkelijker als ze weet dat er iets leuks tegenover staat.
    Je kunt aan haar vragen hoe je het voor haar gemakkelijker kunt maken, misschien heeft ze daar zelf wel ideeën over. Maar maak daarbij wel duidelijk dat de druppels er echt in moeten, dus dat het hoe dan ook gebeurt maar dat zij mag zeggen hoe.
    De houdgreep gaat trouwens als volgt:
    Leg haar op haar rug op het bed en ga erboven zitten met een knie aan elke kant, zodat ze niet meer met haar armen kan zwaaien. Niet met je volle gewicht erop natuurlijk.
    Druk met je hand op haar voorhoofd en gebruik je wijsvinger en duim om haar ooglid omhoog te doen zodat je kunt druppelen .
     
    Lindalovesmo vindt dit leuk.
  8. Lindalovesmo

    Lindalovesmo Niet meer actief

    Ik ben vandaag ook vrolijk door gegaan met omkopen hoor.

    Dank je voor de uitleg van de houdgreep, maar dat zie ik niet zo zitten. Toen ze uit de narcose wakker werd zat ze zichzelf zo in de weg, boos en agressief, toen heb ik haar al veel moeten vast houden zodat ze niet in haar oog ging wrijven.. man wat was dat naar. Heeft bijna 2 uur geduurd:eek:
     

Deel Deze Pagina