Ook een nieuw samengesteld gezin?!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door loulou79, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loulou79

    loulou79 Actief lid

    29 jan 2008
    390
    0
    0
    hoi hoi,

    Zal mijn zelf eerst even voor stellen ben 29 jaar, heb 2 kinderen uit mijn vorige relatie mijn partner heeft een 1 kind uit zijn vorige relatie.

    En nu ben ik pril zwanger van een kindje van ons samen. :D

    Best ingewikkeld, met stiefkinderen je eigen.

    Ben benieuwd hoe anderen daar mee omgaan, en waar jullie tegen aan lopen.

    Hoe reageren exen op zulk nieuws? :confused:
    Welke achternaam krijgt het kindje van jullie samen?

    Ben benieuwd naar jullie reactie's

    Liefs Lou lou
     
  2. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hoi

    ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik zelf heb deze situatie niet maar een vriendin van mij wel(met 1 kind minder).
    Maar hun hebben gewoon de achetrnaam van de vader genomen, jij zou dan 2 om 2 hebben en niet 4 kinderen met 3 verschillende achternamen (als je jouw naam zou nemen)
    Dan voelt geen van de kinderen zich buitengesloten.
    Ik weet niet of jouw kids nog goed contact met hun vader hebben anders zou je eraan kunnen denken om hun ook de achternaam van de nieuwe partner te laten aannemen..
    Dat doet me vriendin met de tijd.

    veel succes en geniet van je zwangerschap
     
  3. loulou79

    loulou79 Actief lid

    29 jan 2008
    390
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord en jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd! :D

    Om mijn verhaal nog ingewikkelder te maken :)

    Mijn kids hebben een dubbel Nationaliteit , hun vader is spaans en woonachtig in Spanje dat betekent dat hun in Spanje zijn achternaam dragen.

    Maar hier in nederland mijn achternaam, ik ben niet getrouwd dus heb dezelfde naam als de kids. Als "ons" kindje zijn achternaam krijgt hebben wij nog allemaal verschillend namen.

    Zo het zelf prettiger voor mij kids vinden dat dit kindje ook 'onze 'achternaam krijgt? Of is dit raar?! :(: :)
     
  4. moesje jolanda

    moesje jolanda Actief lid

    8 nov 2008
    100
    0
    0
    mama van 2 zoontjes zwanger van de 3de
    beverwijk
    ik heb straks 3 kinderen en ze dragen allemaal een andere naam...
    dit terwijl mijn jongste en de baby in mijn buik wel van 1 vader zijn..
    mijn oudste draagt de naam van zijn vader de jongste ok van zijn vader en de baby gaat mijn naam krijgen,dit terwijl mijn ex partner wel degelijk ook een deel opvoeding voor zijn rekening neemt..
     
  5. Niet meer actief

    mijn pc blijft hangen, hoe verwijder ik de dubbele berichten nu?

    Sorry!
     
  6. Niet meer actief

    Hallo, ook hier een tweede gezinnetje :)
    Ik heb 3 kinderen uit mijn vorige huwelijk en sinds een ruime tijd een nieuwe liefde die nog geen kinderen heeft.
    Nu is ons kindje op komst, nummer 4 dus :D

    Lief laat wel eens vallen dat hij ons kindje graag ons beider achternaam wil geven, geen idee of dat ook mogelijk is ;)
    Vaders naam wordt het in ieder geval, dat vind ik niet meer dan logisch. (tja, mss ben ik wel ouderwets daarin)

    Gefeliciteerd allemaal en veel gezondheid gewenst
     
  7. Niet meer actief

    Hallo, ook hier een tweede gezinnetje :)
    Ik heb 3 kinderen uit mijn vorige huwelijk en sinds een ruime tijd een nieuwe liefde die nog geen kinderen heeft.
    Nu is ons kindje op komst, nummer 4 dus :D

    Lief laat wel eens vallen dat hij ons kindje graag ons beider achternaam wil geven, geen idee of dat ook mogelijk is ;)
    Vaders naam wordt het in ieder geval, dat vind ik niet meer dan logisch. (tja, mss ben ik wel ouderwets daarin)

    Gefeliciteerd allemaal en veel gezondheid gewenst
     
  8. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hoi,

    Hier ook een samengesteld kluitje! Ik heb twee kinderen uit een eerder huwelijk. Zij dragen de achternaam van mijn ex, hun vader dus.
    Ik heb zelf mijn eigen achternaam. En de nieuwe spruit krijgt de achternaam van mijn vriend.

    Ik heb straks dus ook 3 kinderen met 2 verschillende achternamen.

    Mijn vriend heeft geen kinderen uit een eerdere relatie.
     
  9. loulou79

    loulou79 Actief lid

    29 jan 2008
    390
    0
    0
    @dommel, ten eerste van harte gefeliciteerd natuurlijk :D

    en bedankt voor je reactie. Voor jullie samen ook de 4e :D

    leuk. hoe reageerde je ex? Hoe jij het doet met de achternaam had ik ook gehad in jou sitiuatie.

    @Angelie jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd en bedankt voor je reactie :D Heerlijk he zo samengesteld kluitje :)
    hoe reageerde jou ex? ben benieuwd

    de relatie tussen mij en mijn man zijn ex is.......erg moeilijk zij toen er ook alles aan om het tussen ons moeielijk te maken ben benieuwd hoe ze hier weer op gaat reageren :-#

    Nou dAMES FIJNE DAG VERDER

    groetjes loulou
     
  10. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb momenteel helemaal geen contact met mijn ex. Hij weet dus ook niet dat ik zwanger ben.

    Ik denk niet dat het echt in goede aarde zal vallen bij hem...
     
  11. Klasien1978

    Klasien1978 Bekend lid

    6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    Hee Meiden...

    zag het topic... en al is mijn situatie wat minder ingewikkeld dan die van jullie, vond het wel leuk hier ff mee te praten.

    Ik ben Klasien, 30, moeder van een zoontje uit een eerder huwelijk en nu zwanger van mijn tweede kindje. Dit is dus het eerste kindje van mijn man.
    Ik woon met mijn gezinnetje in Oslo, omdat mijn man Noor is en het hier allemaal wat makkelijker van de grond kwam dan in NL

    Het kind krijgt waarschijnlijk de achternaam en nationaliteit van zijn vader, wat dus maakt dat we straks twee hollanders en twee Noren in huis hebben. (En dus een gezin met 3 achternamen).

    Mijn ex heeft nog regelmatig contact met mijn zoon... maar hij weet nog niet dat ik zwanger ben. Zijn vriendin heeft nog niet zo lang geleden te horen gekregen dat ze kanker heeft en zit midden in de behandeling... en ik heb er niet zo'n zin in om dit nieuws nu te brengen... omdat ik denk dat zij er heel moeilijk over gaan doen... en ik nu ff geen stress wil toevoegen... aan beide kanten.
     
  12. winnythepooh

    winnythepooh Niet meer actief

    Ik heb ook een leuke,

    X ging trouwen met Y, X en Y kregen 2 kindjes (mij en mijn zusje), wij kregen zijn achternaam, papa en mama gingen scheiden, mama ging opnieuw trouwen, kregen een kindje, kindje (halfzusje) kreeg zelfde achternaam als onze papa en van mij en mijn zusje, want papa en papa 2 zijn namelijk broers... Ja daar kan je niet tegenop he :p
    Tja wij (de kids) hebben het niet voor het zeggen gehad, maar dat soort dingen gebeuren ook...

    Groetjes,
     
  13. Niet meer actief

    @loulou79 Bedankt voor je felicitaties!

    Aangezien ik enkele miskramen heb gehad in het verleden, willen we eerst nog even wachten met vertellen.
    Echter heb ik vanaf het begin al een flink opgeblazen buik en kan het nauwelijks verbergen :S
    Als ik mijn ex zie, probeer ik het nog even voor ons te houden.. de kinderen hebben het nog niet zo in de gaten.

    Ik weet niet hoe hij gaat reageren, het gaat eigenlijk pas sinds kort "goed" tussen ons, dat wil zeggen, geen discussies meer en geen kinderen die tussen ons in worden geplaatst......
    Toch vrees ik dat ik wel gemene opmerkingen ga krijgen enzo, maar goed... dat gaan we dan wel weer zien.

    Mijn jongens hebben de achternaam van vader, ik draag mijn eigen naam en deze kleine spruit gaat naar mijn vriend heten :D

    Liefs
     
  14. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Het is wat al die verschillende achternamen! Mijn moeder maakte afgelopen weekend een opmerking hierover: jullie hebben straks een grotere voorgevel nodig om het namenbordje op te kunnen hangen... :)
     
  15. marina71

    marina71 Bekend lid

    12 nov 2007
    605
    0
    0
    Heej wat een leuk forum....tis wat he die samengestelde gezinnen ;)

    Ik ben zelf 37, moeder van 3 kinderen, van 14, 17 en 19, tien jaar geleden gescheiden en na een nieuwe relatie van nu 5 jaar, nu net zwanger van mn 4e kind....

    Mn 3 kinderen hebben allemaal de achternaam van hun vader en ja dit schildpadje zal de achternaam van mijn vriend krijgen. Hij heeft trouwens zelf nog geen kinderen.
     
  16. loulou79

    loulou79 Actief lid

    29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemiddag , sorry voor de late reacties 8-[

    Maar heb sinds deze week elke weer wat energie :D

    @Angelie: ik heb ook nauwelijks contact met mij ex, ik zie heb 1x in het jaar als de kids naar Spanje gaan en eigelijk ben ik wel heel blij dat ik hem niet vaker hoef te zien. Alleen mijn dochter zit er wel erg mee :cry:
    Vooral als mijn stiefdochter 1x in de 2 weken een weekend bij ons is.
    Enne wij hebben alleen onze voornamen op het naambordje :D

    @Klasien1978, ahhh Noorwegen leuk joh. :thumup:
    Oei is wel moeilijke situatie voor je ex en zijn vriendin snap dat je liever niks zegt. Ben je eigelijk van plan om je kindje ook de nederlandse nationaliteit te geven :(:

    @winnythepooh, tja dan kunnen wij zeker niet tegen op :confused: Ken trouwens nog iemand die dat ook heeft mee gemaakt.

    @Dommeltje, blijft moeilijk exen en vooral nu het goed tussen jullie gaat aar is neem ik aan ook wel een tijd overheen gegaan!
    Maar hoe voel je je verder :(: Ik heb ook al een aardig buikje 8-[


    @marina71, wauw al zulke grote kids en nu nog een kleine erbij.
    harstikke leuk :D Hoe reageerde jouw ex?

    Zoooo, alles weer bij gewerkt hoop ik, dames fijne weekend alvast :p
     
  17. marina71

    marina71 Bekend lid

    12 nov 2007
    605
    0
    0
    Hai Loulou,

    Mijn ex reageerde goed, maar dat kwam meer omdat hij al een tijd wist dat het in de lucht zat. Ik heb namelijk in oktober 2007 een hersteloperatie gehad en tja als je kinderen het weten is het een kwestie van tijd voordat hun pa het ook weten ;)

    Hij reageerde dus heel goed toen hij het 2 weken geleden van mijn zoon hoorde, al blijft het natuurlijk een gekke situatie :p

    Van mn 2 dochters van 17 en 19 kreeg ik de dag van de test een 9 maanden dagboekje...was zo lief!
     
  18. Janjansje

    Janjansje Lid

    14 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Hé leuk onderwerp.
    Ik heb uit mijn vorige relatie een dochter, met mijn eigen achternaam. Daar hebben we toendertijd voor gekozen omdat we met trouwen ook mijn naam hebben aangehouden als familie naam.

    Nu met huidige vriend is mijn 2e opkomst. Hij vindt het goed dat deze ook mijn achternaam krijgt. Erg fijn, want zo hebben we allemaal dezelfde achternaam, behalve mijn vriend dan.

    Mijn ex-man reageerde overigens erg leuk op het nieuws van de zwangerschap. Het is ook een zusje voor zijn dochter, die daar ook erg blij mee is.

    Ben er blij mee, want realiseer me dat dit eerder uitzondering dan regel is.
     
  19. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Wij hebben besloten te gaan trouwen! Dat was er toch wel van gekomen hoor, nu alleen een beetje eerder, omdat we getrouwd willen zijn als de ukkepuk geboren wordt.

    We hadden al geregeld dat de kleine de achternaam van mijn a.s. zou krijgen. Nu heb ik ervoor gekozen mijn achternaam te houden, met die van hem er achteraan geplakt.

    Mijn kinderen uit mijn vorige relatie willen heel graag mijn achternaam krijgen als ze aan alle voorwaarden voldoen (hebben nu nog de achternaam van mijn ex). Op deze manier kunnen ze dat doen.

    Heb ik straks zowel de achternaam van mijn 2 oudsten én van mijn jongste.
     
  20. Klasien1978

    Klasien1978 Bekend lid

    6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    Hee Lou lou... sorry hoor, ziek geweest en druk gehad.

    Ex weet het inmiddels en reageerde buitengewoon positief... nou ja, ik klaag niet, minder stress is altijd beter, toch? Hij wist het al eerder, ik schijn me versproken te hebben...

    Kindlief krijgt de achternaam van zijn moeder, tenzij we dit anders aanvragen, en krijgt bij de geboorte 2 nationaliteiten. Officieel moet hij/zij dan op 18 jarige leeftijd kiezen voor een van de beide nationaliteiten, omdat je zowel in NO als in NL geen dubbele nationaliteit mag hebben, maar daar zijn wel weer manieren omheen. Dus in principe krijgt het kind een dubbele nationaliteit.

    Angelie... gefeliciteerd! Leuk...trouwen!
     

Deel Deze Pagina