ook zo'n jeuk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Sinds een week heb ik vreselijke jeuk op mijn buik en borsten. Ik word er helemaal gek van. Ik kan gewoon niet stoppen met krabben. Heeft iemand dit ook en nog veel belangrijker heeft iemand hier een middel tegen? Alvast bedankt!
     
  2. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    ik heb het ook als ik mijn buik niet insmeer.
    De enige remedie die ik ken ik smeren met bodymilk of iets dergelijks.
     
  3. Niet meer actief

    Ik smeer het in met Zwitsal mama, maar dat werkt helaas niet. Ga nu maar andere dingen proberen. Bedankt in ieder geval.
     
  4. prinsessebes

    prinsessebes Actief lid

    12 jun 2007
    168
    0
    0
    De buikcreme van Etos werkt heeeeeeeeeeeel goed tegen de jeuk! Ruikt ook lekker trouwens.

    Groetjes,
    Sonja
     
  5. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    menthol poeder heeft bij mij goed geholpen
    je hebt het ook in creme
     
  6. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Jeuk
    Tijdens de zwangerschap kunnen verschillende soorten jeuk ontstaan. Vaak is er alleen jeuk op de buik, soms is de jeuk op het hele lichaam aanwezig. Deze jeuk kan worden veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Hierdoor komen bepaalde galstoffen in het bloed terecht, waardoor de jeuk veroorzaakt wordt. Het gebruik van mentholpoeder kan de jeuk verzachten. Een andere vorm van jeuk wordt veroorzaakt door talrijke pukkeltjes. Deze vorm van uitslag komt meestal in de laatste maanden voor.

    Tips
    Na de bevalling neemt de jeuk weer af. Tips tegen jeuk:

    Mentholpoeder of lotion op basis van menthol kunnen jeuk tegengaan of verlichting bieden.
    Een lauwe of koude douche kan ook helpen. Droog je hierna zachtjes af en poeder je in met mentholpoeder of smeer je in met menthol-lotion. Wrijf niet te hard, hierdoor kan de jeuk weer verergeren.
    Draag bij voorkeur katoenen kleding en slaap onder katoenen lakens.

    Succes!
     
  7. Niet meer actief

    Echt super die info! Heb idd ook last van kleine bultjes en over mijn buik en borsten. Ga meteen njaar de drogist voor de mentholpoeder te halen. Bedankt!

    Groetjes Kirst
     

Deel Deze Pagina