Ook zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tatiiana, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Hallo iedereen..

    Even een ingewikkeld verhaal.
    Ik ben vrijwel de hele maand december ziek geweest. Griep, oorontsteking en als laatste longontsteking. Heb antibiotica moeten slikken. Nou begin ik steeds meer te twijfelen of de sex wel veilig was na de kuur. Wij gebruiken geen condoom, daar kan ik niet tegen. Slik wel de pil maar de werking verminderd sterk in combinatie met antibiotica. We hadden 14 dagen afgewacht. DACHT ik.

    Volgens de calculator.
    Laat ik nou net op 10 januari sex hebben gehad met mijn vriend..

    Sinds een paar dagen ben ik misselijk, dingen die ik hiervoor heerlijk vond laat ik nou liever staan. Ik heb last van buikkrampen, gespannen borsten en pijnlijke tepels, en sinds vanochtend het gevoel dat ik op een fietsslot aan het zuigen ben!

    Hoe groot schatten jullie de kans in dat ik inderdaad zwanger ben? (Woensdag ga ik sowieso testen)
     
  2. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Zoveel gelezen, niemand een reactie?
     
  3. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ach das ook wat, zoveel keer gelezen en geen reacties.

    Wanneer zou je anders ongesteld worden...
    Denk dat de kans er in zit maar niet erg groot.

    Hoe voel je normaal na je ovulatie?

    Ik bijv voel al die dingen ook bijna elke maand terwijl ik de Pil slik, heb me nu al n paar keer zwanger gewaand.

    Niet om je ontmoedigen hoor, ik ben natuurlijk geen expert.

    Zouden jullie het graag willen :)

    Groetjes Jodi
     
  4. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Ja ben een beetje ongeduldig vergeef me :)

    Hoe ik me anders voel bij een ovulatie? Nog nooit wat van gemerkt.. Normaal gesproken slik ik 21 dagen de pil, en geef al voor het laatste weekend aan,. aan mijn vriend dat de stopweek eraan komt en ik geen sex wil haha. (Dit omdat ik hoor! 2 dagen na mijn laatste pil ongesteld te worden, is meestal 5 dagen later pas, maar t lijkt me zo rot dat je dat tijdens de sex meemaakt..) Verder nooit menstruatiekrampen of iets, daar ben ik mee gezegend. Nooit last!

    Maar vanwege de antibioticakuur begin ik nou toch wel te twijfelen..
     
  5. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hmm, wat zijn we toch twijfelaars he.

    Je kan wachten (weet niet hoelang je nog moet wachten...)
    Of als je erg ongeduldig bent (zoals 99,9% van de vrouwen) eerder al n testje doen. Weet alleen niet welke je moet hebben om te kunnen testen voor je NOD

    Als ik ovuleer krijg ik kramp en een branderig gevoel aan een kant van mijn buik bij mijn eierstokken. Heb hoofdpijn, opgezette borsten en 2 weken alleen maar trek in lekkere dingen (alles en nog wat dus, dan weer zout dan weer zoet, etc..)

    Trouwens wel erg fijn dat j egeen menstruatie krampen hebt, ikke wel, asl ik ze voel weet ik al dat ik binnen n uurtje echt ongesteld ben....
     
  6. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Sinds ik de pil slik ben ik echt regelmatig, vanaf de eerste maand al. Zondags slik ik de laatste, de vrijdag erop wordt ik ongesteld.

    Ik heb 3 tests besteld via internet, daar waren ze 9,50 incl. verzenden terwijl ze in de winkel toch al gauw 15,- zijn voor 2. Maar woensdag eerste test, dan vrijdag en afwachten of ik wel of niet ongesteld word, en eventueel nog een test doen..

    En je vorige vraag, of we het graag zouden willen:
    Mijn vriend is 23, ik ben 18 en woon nog thuis. Ik heb een goede baan, financieel stabiel en mijn ouders steunen mij. Sinds ik een relatie heb betrap ik mijn moeder er zelfs op dat ze kinderboekjes koopt, voor haar kleinkind later. Mijn vriend is een ander verhaal. Hij wil dolgraag kinderen, maar pas over 2, 3 jaar. En als ik hem deze week definitief zou moeten verassen komt het ook wel als een schok. Heb hem wel van mijn vermoedens ingelicht overigens, en hij staat achter elke beslissing die ik neem. Hij komt uit een gebroken gezin, beetje naar gebeuren, en ik denk dat hij vooral bang is geen goede vader te zijn.

    Maar al met al begin ik me stiekem een beetje te verheugen..
     
  7. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey tatiiana....

    ik zou gewoon afwachten tot woensdag en gaan testen.... dan heb je duidelijkheid.... meer kan je tenslotte ook niet doen....

    je bent in iedergeval financieel stabiel, en het je moeder vertellen zal blijkbaar ook geen probleem zijn, en ik zie dat je je er stiekem op verheugd.... laten we dan hopen dat je woensdag positief test !!!


    gr. sarah
     
  8. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    hey saraah zie dat je in almere woont, waar precies? Toevallig

    Ik had laatst ook gevraagd hoe mijn vader zou reageren. Hij vindt t niet verstandig maar zegt dat t kindje wel welkom is, wanneer dan ook. En stiekem is hij blij als hij jong opa wordt, want dan is hij nog lekker fit haha.

    Heb steeds lopen roepen dat ik jong moeder wil worden. Mijn vriend wil dat ook maar als we samen wonen, over een jaar of 2, 3. Misschien gebeurt het eerder, zo niet.. Dan niet. Maar ik hoop zeker dat ik positief test!
     
  9. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey tatiiana.... ik woon in almere stad...jij ?

    beter dat je ouders het beamen, bij mij is dat niet zo.... ik ben nog geen week 20 jaar oud...en aangezien ik nog naar school ga, vinden ze het heel moeilijk allemaal... maar goed, ik moet ervoor zorgen niet zij.....

    ik hoop ook voor jou dat je positief test, maar mocht je positief testen...hoe gaan jullie dat dan doen?...heeft je vriend een eigen huisje?

    gr. sarah
     
  10. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Ik doe momenteel 4 havo op de avond school. Maar deze planning zou gunstig zijn.. De kleine zou worden geboren in t begin van t nieuwe schooljaar, zodat ik niet halverwege eruit moet stappen. Buiten dat gaat mijn vader een belangrijke rol spelen in mijn werk waarbij havo niet direct essentieel is.

    Mijn ouders hebben zoiets, als het gebeurt gebeurt het, en ze zijn gek op kinderen. Denk dat ze wel inzien dat het dwingen tot een abortus niet werkt.

    En als laatste: mijn vriend woont al 3 jaar op zichzelf, in een 3 kamerflat. Momenteel met zijn broertje maar die is op zoek voor zichzelf. Tot die tijd blijf ik lekker thuis wonen en daarna zou de 2e slaapkamer in de flat worden omgeturnd tot babykamertje.

    En nou alsjeblieft stoppen met verder vragen hihi, begin me er steeds meer op te verheugen, en straks test ik negatief..

    En ik woon in literatuurwijk trouwens
     
  11. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahaha, ok ik zal niets meer vragen..... ;)...

    laat ons in iedergeval weten of je positief of negatief hebt getest....

    literatuurwijk, ik woon in de staatsliedenwijk..nog voor even, straks ga ik naar almere buiten, samen met mn vriend...molenbuurt...

    misschien hebben we elkaar wel eens in de stad gezien ;)

    gr sarah
     
  12. Eefje

    Eefje Actief lid

    5 jan 2006
    193
    0
    0
    Hallo,

    Je hebt naar dat schema gekeken wanneer je vruchtbaar zou kunnen zijn, maar als je de pil slikt klopt dat hoogstwaarschijnlijk niet...
    Als je antibiotica voorgeschreven krijgt terwijl je de pil slikt (en de huisarts weet dat precies en let daar vast extra op), geven ze je antibiotica die geen invloed heeft op de pil. Of ze moeten je ervoor gewaarschuwd hebben extra voorbehoedsmiddelen te gebruiken tijdens de kuur. Maar anders kun je er echt vanuit gaan dat er niks aan de hand is. De klachten die je hebt kunnen ook heel goed een nawerking van de antibiotica zijn en ik spreek uit ervaring (heb vaak blaasontsteking). dat is echt troep voor je lijf!
    Succes!

    Groetjes,
    Eefje
     
  13. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Hoezo klopt dat schema niet met wanneer je de pil slikt dan?
    (Snap nog niet veel van de pil wat dat betreft..)

    En ik heb er niet bij nagedacht of het nawerkingen zijn van de antibiotica. Maar wat raar dat ik er bijna een maand lan geen last van heb gehad, en nu wel?
     
  14. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey eefje....ik ben natuurlijk tatiiana niet..

    maar volgens mij mocht ze ook geen sex hebben, en heeft ze volgens haar wel 14 dagen gewacht, maar nu blijkt ze toch wel sex te hebben gehad op de dag dat ze vruchtbaar was....het was dus een antibiotica waar ze geen sex mocht hebben...

    of mag ik het worod sex niet gebruiken.... :oops:
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    waarom niet? hihihihi :D
     
  16. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    mensen hebben het altijd over klussen enzo...ik dacht misschien ben ik te recht doorzee...?/ hehehe
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee hoor hahahaha sex mag gewoon!!
    sexsexsexsexsexsexsexsex ahahahahahah
     
  18. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Ja er was mij aangeraden een rubbertje te gebruiken, maar ik kan daar niet tegen. Al met al hebben mijn vriend en ik 6 weken droog gestaan, maar die 14 dagen liepen ongeveer af rond mijn ovulatie en ik begin steeds meer te twijfelen of we exact 14 dagen hadden gewacht (misschien waren het er 11 bijv.) Dat weet ik niet meer.

    En Saraah mijn zusje van 14 vind sex een vies woord maar hier moeten we t kunnen gebruiken :D
     
  19. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahahha, ik vind het niet erg om het woord sex te gebruiken, maar hier zijn de mensen dacht ik een beetje discreet, ik wil dat natuurlijk niet schenden ;)



    precies, dat bedoelde ik dus, die antibiotica beschermde haar niet tegen een zwangerschap....of althans, ze waren brachten de pil uit balans....

    dus de kans is er wel.... de enige duidelijke manier om het te weten te komen, is wachten tot ze haar test heeft gedaan...

    gr. sarah
     
  20. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    ff offtopic.. Mijn vriend heeft t trouwens altijd heel schattig over, de liefde bedrijven.
     

Deel Deze Pagina