OOOOOh nee,last van verstopping!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sophietje, 4 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophietje

    sophietje Actief lid

    3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :D hallo dames :D heb n probleem :( t zal wel n zwangerschapskwaaltje zijn maar ik heb last van n verstopping :oops: beetje vies verhaaltje :oops: maar ik kan niet meer naar t toilet,t is echt n ramp,heb steeds t gevoel dat ik moet ,maar als ik ga dan lukt t niet,heb vandaag gewoon doorgedrukt en heb nu heel erg pijn aan mn achterkant :oops: t is keihard,maar ik eet toch heel gezond :) heb hier nooit last van gehad :) ben ik de enige :(: gr sophietje
     
  2. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Je bent vast niet de enige maar je moet niet heel hard gaan drukken want dan heb je veel kans op aambeien. Je kunt elke dag een glas Roosvicee Laxo drinken, misschien helpt dat.
    Succes.
     
  3. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Goede morgen,

    Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en heb heir nog steeds last van.
    Drink wel veel Roosvice Laxo en dit helpt wel iets.
    Ook dit gaat weer over wordt er gezegd ;)

    Groetjes Angela
     
  4. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben 16 weken zwanger, en nog steeds last. Ik ben nu aan de Activia van Danone, lijkt iets te helpen, maar je moet het wel minstens 2 weken gebruiken.... :(
    Van iemand kreeg ik de tip om Lijnzaad te proberen (leegje in de yoghurt of vla, en eten als ontbijt) dus daar ga ik ook nog mee aan de slag....
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik had het bij mijn beide zwangerschappen .
    Mijn tip : eet veel roggebrood , pruimen en drink zoveel mogelijk water .
    Verder kun je bij de ha een middel krijgen om alles weer een beetje in werking te krijgen .
    Maar ik deed het liever niet , dat spul is ontzettend vies :(
    Bruin brood is ook goed om te eten .

    Groetjes Joyce
     
  6. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Zo ja :( daar heb ik ook erg last van gehad pffff bij mijn zoontje ;)

    Ja inderdaad roosvize laxo helpt ;) pruimen deed ik ook ;)

    En veel drinken, maar ik heb daar toto aan de bevalling last van gehad. :(

    Maar door die drankjes en pruimpjes ging het wel beter hihi

    liefs manon.
     
  7. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Had dit ook bij m'n 1e zwangerschap.
    Dronk ook veel Laxo; hielp idd wel iets.
    Ook na m'n zwangerschap heb ik toch last gehouden van dit probleem.
    Ik slik nu dagelijk tabletjes van Kruidvat voor een goede darmflora en dat helpt.
    Is homeopatisch dus dan mag je gewoon slikken (vraag het anders voor de zekerheid aan de ha).
    Ik heb er in ieder geval baat bij.

    Succes.
    Silly
     
  8. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi hoi,

    Ik begon een paar weekjes geleden last van te krijgen, maar sinds ik elke dag een kommetje cornflakes (Loops) eet als ontbijt, heb ik er geen last meer van.

    Groetjes,
    Pamela
     
  9. lisacar

    lisacar Actief lid

    Ik heb er ook last van en merk dat veel drinken (voornamenlijk water) erg goed helpt. T is nu iets minder erg, maar t blijft lastig.

    Tja, en als je veel water drinkt, loop je zeker elk uur naar de wc.......
     
  10. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ik gebruik de laatste weken actievia met pruimen en muslie op de nuchtere maag help wel iets kan nu wat beter,en ook veel water drinken ,en vezels eten tis een ramp ,maar gaat gelukkig wat beter de laatste tijd succes allemaal
    groetjes jacky
     
  11. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Zoals ik al eerder schreef, gebruik ik Activia van Danone. Ik ben daar nu meer dan 2 weken mee bezig, en kan nu eindelijk melden dat het werkt.
    Ik had vooral last van verstopping op de dagen dat ik ging werken. Vroeg op, weinig tijd, en ook geen aandrang om naar de WC te gaan. In het weekend was het geen echt probleem, al was de ontlasting dan natuurlijk wel hard geworden, maar op werkdagen.... :confused: :x

    Afgelopen maandag was het 2 weken geleden dat ik met Activia ben gestart. Nou kon ik vorige week vrijdag ochtend ineens naar het toilet! Dat was echt al wel 3 maanden geleden dat het zomaar wilde lukken op een vrijdag! Ook op zaterdag, zondag(wel 3 keer!!), en warempel op maandag was het geen probleem. Op dinsdagochtend kon ik niet, maar toen kwam het later op de dag, en vandaag is het woensdag en ben ik inmiddels ook al geweest.

    Sorry voor de onsmakelijke details, maar ik weet inmiddels hoe erg het is om verstopt te zitten, dus ik hoop dat deze info anderen kan helpen! Ik wil overigens geen reclame maken, maar ben zo blij dat ik wat gevonden heb dat helpt!
     
  12. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb hier tijdens mijn zwangerschap ook erg veel last van gehad. Is idd erg pijnlijk om dan naar toilet te moeten.
    Je kunt ook bij je huisarts vragen om Lactulose, dat is een poedertje dat je ontlasting zacht maakt zodat je normaal naar toilet kunt. Wat een verademing vond ik dat! Ik heb daar erg veel baad bij gehad.
     
  13. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik heb er ook heel erg last van gehad en ben toen Stimulance van Nutricia gaan gebruiken, omdat niets anders hielp bij mij. Dat was op aanraden van mijn vk en is ook speciaal voor zwangere vrouwen. En dat hielp dus wel! Gebruik het nu niet meer, maar ben er helemaal vanaf! :D
     
  14. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook ik heb er last van. Moest altijd wel een betje uit kijken met wat ik at maar nu ik zwanger ben is het wel weer erger geworden. Ik neem elke dag een schaaltje vla met 1a2 eetlepels zemelen. Dit helpt tot nu toe goed bij mij.
    Sterkte.
    Groetjes, mussie
     
  15. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Een kiwi op de nuchter maag schijnt ook geweldig te helpen.
    Ik heb het zelf nog nooit gedaan.
     
  16. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Volgende week hoor ik via het HcG uit mijn bloed of ik wel of niet zwanger ben, omdat de urinetesten nog steeds negatief aangeven en ik toch sterk het vermoeden heb zwanger te zijn door de vele symptomen.
    Zo'n anderhalve week geleden begonnen er bij mij ook een soort ongesteldheidskrampen, die een aantal dagen later overgingen in steken. Vannacht heb ik kromp gelegen van de heftige pijn en steken in mijn buik en ook vandaag heeft mijn buik de hele dag onder spanning gestaan en enorm gerommeld.
    Vandaag heb ik van de huisarts een laxeermiddel gekregen, maar die durf ik niet te nemen voor het geval ik wel zwanger blijk te zijn. Dus ga ik morgen maar eens even al die hulpmiddeltjes gebruiken die in deze topic genoemd staan. Hopelijk helpt het, want de buikpijn is echt niet meer te houden en ik kan dan ook niet meer naar de wc.
    Kan deze buikpijn door verstopping echt zo erg zijn?
    En denken jullie ook niet dat door dit verschijnsel en alle andere die ik heb beschreven in mijn topic "tig sympstomen, maar testen blijven negatief" het bijna niet anders kan dan dat ik toch zwanger ben?
    Argghhhh, ik kom deze week wachten tot de bloeduitslag nooit meer door!
     
  17. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    dat wachten is echt een crime!!!!
    maar van verstopping kan je idd echt gigantische buikpijn krijgen
     
  18. grombeertje

    27 dec 2005
    52
    0
    0
    Ik heb hier veel last van gehad m.n. in het begin van de zwangerschap. Ik heb op advies van de vk een kiwi gegeten op de nuchtere maag, dit heeft heel goed gewerkt.
    Het gaat nu beter.
    Tevens gaf de vk mij een tip om een warm washandje tegen je anus te houden, kan stimulerend werken. Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.
     
  19. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    een glas lauw/warm water op nuchtere maag helpt ook erg goed.
     
  20. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Ik heb nog steeds niet naar de wc gekund. Mijn buik zie ik zelfs bewegen. Mijn darmen klotsen de hele dag door.
    Ik ga vandaag eens even al die middeltjes halen die ik op deze site kon vinden (Roosvice Laxo, Activia, Stimulance). Hopen dat dat gaat helpen.

    Jolanda, had jij hier ook last van met je schijnzwangerschap?
    Want ik kan me bij dit kwaaltje haast niet voorstellen dat dit opgewekt kan worden zonder echt zwanger te zijn....

    Ik moet afwachten tot dinsdag, maar iedere dag, ieder uur, iedere minuut, is er eigenlijk een teveel! Haha!!
     

Deel Deze Pagina