Oorbellen bij jonge kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door DigiGee, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DigiGee

    DigiGee Actief lid

    22 apr 2014
    252
    0
    16
    Side, Turkije
    Ben benieuwd hoe jullie er over denken:

    Toen ik nog heel klein was (denk rond de 2 jaar) zijn bij mij de eerste oorbelletjes gezet. Toen ik 12 was heb ik zelf nog in beide oren een tweede gaatje laten schieten. (wat heel hels en pijnlijk was en bloedde als een rund, maar dat ter zijde ;) )

    Wat vind jij een acceptabele leeftijd voor oorbelletjes? Zo vroeg mogelijk doen of juist pas op een oudere leeftijd? Soms zie je al kinderen voor hun tweede jaar met oorbelletjes in en andere ouders kiezen er pas voor om ze te laten zetten als hun dochter er zelf om gaat vragen als ze wat ouder worden.

    En hoe zou jij ze laten zetten? Een schietmachine wordt tegenwoordig zeer afgeraden en is ook op steeds minder plekken in NL te vinden. Zou jij met je kind naar een piercer gaan om het met een naald te laten zetten of denk je lekker makkelijk alsnog laten schieten?

    (Persoonlijk zou ik nooit voor schieten kiezen dus mocht ik een dochter krijgen en zij oorbellen willen dan ga ik naar een piercer toe)
     
  2. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Als je kind er zelf om vraagt. Dan zou ik gaan.
    En dan zou ik datgene doet wat t snelste gaat. Ik denk schieten?
     
  3. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Mijn dochter was 5, ze wilde toen graag zelf oorbellen.
    Het werd toen geschoten (is 13 jaar geleden).
     
  4. DigiGee

    DigiGee Actief lid

    22 apr 2014
    252
    0
    16
    Side, Turkije
    Ook als dat dus slechter is? Er is een reden dat mensen tegenwoordig niet meer schieten.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou het pas doen als ons kind er zelf om vraagt. Vind het echt zielig als hele kleine kindjes, lees baby, oorbellen hebben..

    En schieten is in de lelletjes niet slecht. Door kraakbeen schieten ze niet meer, dat piercen ze ze. Schieten zie ik in de lellen geen probleem in:)
     
  6. Islah

    Islah Niet meer actief

    Ik ben heel duidelijk hierover, en waarschijnlijk hebben anderen hier een totaal andere mening over, maar ik vind het pas kunnen wanneer het kind (meisje dan he, bij een jongen vind ik het niets) er zelf om vraagt! En dan bedoel ik dus niet een jaar of 3, want een 3-jarige ziet er nog geen consequenties van in.
    Zelf heb ik het gehad toen ik 8 was, en daarna gelukkig nooit meer, wat een drama heb ik daarmee gehad zeg. Heb nog steeds littekens overgehouden aan al die ontstekingen die ik heb opgelopen. Dat wil ik mijn dochters op zo'n jonge leeftijd echt niet aandoen.

    Vind het ook echt zielig als ik baby's of dreumesjes met oorbellen zie als ik eerlijk ben. En ik vraag me ook af hoe die ouders dat dan doen, baby heel de dag in de gaten houden zodat de oorbellen niet in het mondje verdwijnen? Nogal onpraktisch ook...
     
  7. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Vanaf een jaar of 6-7, in ieder geval als ze het zelf goed snappen.

    Vind oorbelletjes bij baby's en kleine kindjes echt zielig en zou het zelf ook nooit doen.
     
  8. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Het kind moet er zelf naar vragen en oud genoeg zijn.
    Ik kreeg ze toen ik 6 was denk ik. Alleen ik wilde er geen! Ik was ook meer een jongen dan een meisje dus ik moest er niks van hebben. Heb die oorbellen ook uitgedaan toen ik ouder was en heb er nu nog geen maar wel gaatjes :x
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier zijn al een aantal topics over te vinden. Ik vind het een acceptabele leeftijd als ze het zelf kunne beslissen en dus ook de evt gevolgen ervan in zien. Een jaar of 12.
    Ik vind niet dat ik kan beslissen voor mn kind dat haar lichaam "verminkt" word. Alleen maar omdat IK het er mooi uit vind zien. . Gaatjes groeien niet altijd dicht en scheuren vaak uit dus kind zit er later mee. Ken al diverse mensen en waar de ouders besloten hadden om gaatjes te schieten en ze het op latere leeftijd toch 3x niks vinden. Tja, dan zit je ermee.

    Buiten dat vind ik het bij jonge kinderen vreselijk ordinair staan.
     
  10. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nou daar gaan we weer hoor... dit topic is al 283.907 x voorbij gekomen ofzo en eindigt volgens mij bijna altijd in een zinloze discussie waar de verwijten over en weer gaan.

    Wij Nederlanders vinden het over het algemeen niks. In sommige andere landen krijgen meisjes meteen na de geboorte oorbelletjes. Zijn al die kinderen ordinair dan? Wat een onzin zeg.
    Het dochtertje van een vriendin had als hele kleine baby al oorbelletjes en is geen ordinaire baby hoor. Ik heb sowieso nog nooit een ordinaire baby gezien :cool:
     
  11. Islah

    Islah Niet meer actief

    Ja dat heb iok dus, na mijn traumatische ervaringen (ene ontsteking na de ander, ongeacht materaiaal van de oorbellen en veel ontsmetten, ontzettend veel pijn enz.) gewoon dicht laten groeien en dat gebeurde ook, alleen je ziet dus wel dat er ooit gaatjes hebben gezeten helaas.

    Buiten dat lijkt het me gewoon echt gevaarlijk i.v.m inslikkingsgevaar of kinderen die ergens achter blijven haken ofzo.
     
  12. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Klapt enthousiast in haar handjes.. pakt de komkommers en sherrytomaatjes en gaat er klaar voor zitten:cool:
     
  13. Islah

    Islah Niet meer actief

    Nee, maar wel zielig. Als ze zou meemaken wat ik heb meegemaakt (ene ontsteking na de andere) dan denk ik, gezien de jonge leeftijd, dat ze er zeker mee in het ziekenhuis zouden belanden!
     
  14. Nati

    Nati Niet meer actief

    #14 Nati, 19 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2014
    Daar gaan we weer... :p

    Ik vind het persoonlijk niks bij baby's en kleine kinderen, net als armbandjes en andere sieraden. Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in, maar als mensen het wel leuk vinden moeten ze dat vooral lekker doen.

    Mijn dochter krijgt het pas als ze er zelf om vraagt. Ik kreeg het ook pas toen ik er zelf om kon vragen en hoewel het pijn deed heb ik er geen emotionele of lichamelijke schade aan overgehouden, dus ik zie daar het probleem niet van in. Er werd mij van tevoren verteld dat het pijn zou gaan doen en toch wou ik het, dus tja...
     
  15. SDonya

    SDonya Niet meer actief


    Dit dus;)

    Mijn dochter was trouwens 4 maanden, superschattig stond het en ik kreeg er veel complimentjes mee! (Krijgt ze nu ook nog trouwens :D)
     
  16. mammievan2

    mammievan2 Fanatiek lid

    31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Er zijn al zo veel topics geweest over dit onderwerp
    Ik heb het bij 3 maanden laten zetten ik vind het erg schattig staan bij meisjes
     
  17. Kiki33

    Kiki33 Bekend lid

    30 sep 2009
    705
    9
    18
    Wat maakt andermans mening uit? Ik bedoel het niet bot hoor, maar ik vind dit typisch iets wat iemand voor haarzelf (evt samen met haar kinderen) moet beslissen. Je moet gewoon fijn doen waar je je zelf goed bij voelt. Ieders zijn eigen ding hierin en daarvoor respect hebben :D:).
     
  18. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik vind het erg leuk bij meisjes..In veel landen is het zelfs heel normaal om al vroeg oorbellen te doen.

    In de klas van mijn dochter hebben alle meisjes oorbellen. ( helemaal geen ordinaire kinderen, juist uit de rijkere gezinnen)

    Mijn dochter wil niet omdat ze bang is voor de pijn.
     
  19. DigiGee

    DigiGee Actief lid

    22 apr 2014
    252
    0
    16
    Side, Turkije
    Ik vind het nooit ordinair staan, juist wel mooi (vooral bij gemixte kindjes) en zielig? Ze zijn dat zo weer vergeten. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk ben ik blij dat ik ze zo jong gekregen heb :D
     
  20. MamaG

    MamaG Fanatiek lid

    24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Mijn peetkindje is nu bijna een maand en krijgt over een paar maandjes oorbelletjes van mij en mijn zoontje is 5 en heeft al ongeveer 1,5 jr oorbellen.
     

Deel Deze Pagina