Oorbellen na3 maanden ontstoken en veel bloed

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 22 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Het haakje achter is in oorlel gegroeid en gaan ontsteken....
    Eruit kunnen halen met veel bloed als gevolg en nu een te groot gaatje...
    Wat nu? Rust geven en over paar dagen oorbellen erin en hopen dat het niet dicht gegroeid is??
    Of nu meteen Erik doen wat niet goed voelt?
     
  2. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Nee niet gelijk doen hoor. Mijn dochter heeft dat ook gehad. Goed schoonmaken en een paar dagen rust gunnen. Bij mijn dochter herstelde het redelijk snel, maar het gaatje ging ook snel dicht. Het deed best pijn bij het opnieuw indoen van oorbellen.
    Probeer oorbellen zonder nikkel.
     
  3. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Plus iets van ringetjes halen voor in de toekomst.. Heb je hier iig geen problemen meer mee.
    Ik zou het heel goed schoonmaken en houden, en elke dag even doorprikken met een oorbel.
     
  4. Kenzi

    Kenzi Actief lid

    22 mei 2014
    202
    29
    28
    NULL
    NULL
    Hier vorige week ook gehad met een tweede gaatje. Eerste nacht hebben we hem eruit gehaald en volgende ochtend weer er in gedaan. 2 keer per dag met alcohol schoonmaken en betadine zalf er op. Na een week was het over en mooi geheeld. Nu wel iedere dag weer schoonmaken met vloeistof van de juwelier. En (hoe lelijk ook voor een tweede gaatje, tijdelijk een ringetje in)
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Misschien even naar de huisarts? Het is wel een wond.
     
  6. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Gaatje in de oren kan in de eerste tijd echt met een dag dicht groeien. Hoe lang heeft ze al gastjes?

    Hier ook een keer gehad. Toen wel gewoon oorbel in gehouden. Wondje schoongehouden en knopje echt niet te dicht op het oor gedrukt. Wondje ging heel snel dicht.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.572
    113
    Zou het zeker erin doen, hier wilde het een keer na een uurtje er al bijna niet meer in.

    Bij mijn dochter bleef het ontsteken tot we overstapten op titanium
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook voor een ringetje gaan en dan inderdaad van ander materiaal en eerst in de betadine 'dopen' . Wij spoelde ook voorzichtig met betadinescrub als het zo ontstoken was (dat spul is eigenlijk om je handen en huid te ontsmetten voor een operatie, maar wij hebben het ooit gehad voor dochter voor de plekjes krentenbaard op haar benen).
     
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo hebben wij het toen ook gedaan. Ze had ze toen net 10 weken en wilde de oorbellen in die van sinterklaas had gehad. 1 echt vies bloed en pus eruit. Heb dr onder de douche gezet, want alles zat in dr haar. Goed uitgespoeld. En meteen het zweerknopje weer terug gedaan. Dat uitspoelen dag erop nog een keer gedaan onder de douche en daarna was het goed. En ik controleer nu elke week of de vleugeltjes niet te strak zitten. Inmiddels geeft ze het zelf ook wel aan als ze te strak zitten. Ze durfde erg lang geen nieuwe in daarna, een maand of 4. Maar inmiddels kunnen we ze zonder problemen wisselen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  10. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    763
    105
    43
    Dochter heeft met knopjes ook snel ontstekingen, oplossing hier is ringetjes in en schoonmaken met unicira zeep. Dan is de ontsteking binnen een paar dagen weg.
     

Deel Deze Pagina