Oorbellen: schieten of piercen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mango26, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    #1 Mango26, 2 aug 2012
    Laatst bewerkt: 2 aug 2012
    Ok, met mn 28 lentes jong wil ik nu toch echt wel een keer oorbellen...
    Heb ze nooit gehad en vind het doodeng...
    Mn rechteroor is nogal een gevoelig 'ding', heb ooit een flapoorcorrectie ondergaan (inmiddels 10 jaar geleden) en dat oor is altijd gevoelig gebleven...
    Kom er zelf amper aan (ja, om schoon te maken) maar anderen mogen er niet in de buurt komen, het liefst niet eens naar kijken... :)

    Nu zat ik op internet te kijken en lees ik overal op de piercingfora dat oorbellen schieten afgeraden wordt omdat het het weefsel beschadigt, slechter heelt en je veel kans hebt op ontstekingen enz...
    Daar gaan mn haren dus al van overeind staan... :$

    Het schijnt beter en ook nog eens minder pijnlijk te zijn om ze te laten piercen, maar goed, dan moet ik dus een piercing/tattooshop binnenhobbelen voor 'normale' gaatjes piercen en een setje oorbellen... ;)

    Iemand ervaring met op 'oudere' :p leeftijd laten schieten of piercen van oorbellen en hoe is het bevallen?

    (ik weet dat het geen life-issue is en ben normaal gesproken echt geen mietje, maar mn oren... pfff...)
     
  2. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.182
    592
    113
    Als het voor mezelf was liet ik ze gewoon schieten denk ik, prikken durf ik niet anders had ik misschien wel een wenkbrauwpiercing.

    Ik heb heel vaak gaatjes laten schieten en je voelt een prikje. Heb je weleens een inenting gehad wat je je nog kan herinneren? Nou het moment dat de naald erin gaat met die inenting dat voel je ook met een oorbel schieten, daarna wordt het wat rood en geeft het een warm gevoel :)
     
  3. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Geen ervaring met piercen, maar het schieten stelt echt weinig voor. Omdat dat sneller gaat lijkt het mij dus ook minder pijnlijk, maar goed, geen idee of dat zo is. Ik zou lekker laten schieten. Bij een goede juwelier, en daarna goed verzorgen en ontsmetten. Echt pijn doet het niet hoor, daar gaat het gewoon te snel voor. Achteraf heb je hele hete oren en is het een beetje gevoelig, maar je hebt een kind, dus je weet al wat ECHTE pijn is ;), geloof me, dit is het niet.
     
  4. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    Ik zou ze ook laten schieten en als je echt bang bent kun je ook vragen of ze ze alletwee tegelijk schieten..

    En echt achteraf denk je... Was dit het nu? Was ik hiervoor zo bang? Het stelt echt niets voor alleen maar een heel klein prikje..
     
  5. marlies85

    marlies85 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.548
    22
    38
    Het piercen is wat minder pijnlijk dan schieten. Komt omdat de naald van het piercen scherper is dan het knopje dat erdoor wordt geschoten.Maar in je oorlel is het niet zo heel dramatisch om het te laten schieten

    Mijn oorbellen zijn allemaal geschoten. Maar nooit laten schieten door het kraakbeen van je oren...of je moet van bloemkooloren houden ;)
     
  6. RosaLynn

    RosaLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Mijn oorlellen zijn geschoten en nooit last van gehad :) en k heb een tragus piersing en zo een boven in m'n oor die zijn gepierst en nooit last van gehad en ziet er prima uit... Pijn.nooit gehad :) dus ik zeg gewoon doen haha
     
  7. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    ik heb mn oren laten schieten, dus geen ervaring daar met piercen.
    wel mn neuspiercing (opnieuw) laten piercen, de 1e 2x heb ik deze laten schieten, maar omdat ie nog gedeeltelijk open was, en ik niet zo'n lelijke grote oorbel er in wilde, maar gelijk een echte neuspiercing, heb ik dus gekozen voor t piercen.
    nou...wilde dat ik had laten schieten!
    man wat deed dat zeer!!
    nu is je neus natuurlijk ook iets harder dan je oorlel, maar zou toch voor schieten kiezen.
    gaat met een stuk hogere snelheid nog dan piercen, dus dat moment is echt in een sec. voorbij, daarna brand t alleen iets.

    en of t weefsel beschadigt bij je oorlellen, die heb ik nog nooit gehoord, wel wanneer je t bovenin je oor laat zetten, die kan je idd beter later piercen.

    succes!
     
  8. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief



    Ik heb deze ook laten schieten, en deze is idd nooit goed geheelt, altijd last van blijven houden...
     
  9. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.182
    592
    113
    Een tragus piercing wil ik ook, maar ik durf niet.
     
  10. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Ik zou ze echt laten piercen.

    Wat je erover leest klopt ook, piercen is beter.

    Ik heb ze al vanaf kinds af aan en toen was het alleen maar schieten volgens mij maar als ik een dochter had gehad had ik oorbellen ook laten piercen en niet laten schieten.
     
  11. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Oorlellen maken nu niet zoveel verschil (in mijn opzicht), al heeft een naald minder impact dan een eigenlijk iets te botte oorbel. Maar het is zacht weefsel, bij kraakbeen zou het bijvoorbeeld kunnen versplinteren ofzo.. Ik zou wel oppassen met het materiaal wat je kiest. Piercen mag tegenwoordig alleen nog met titanium, in andere stoffen zit vaak nikkel, goud is dan weer poreus. Dus even opletten of je geen allergische reactie krijgt ofzo na het schieten, want dat doen ze vaak niet met titanium. Zelf laat ik altijd alles piercen.


    Why piercing guns are bad - YouTube
    In dit filmpje wordt gedemonstreerd wat een piercing gun doet en wat een naald doet, voor het geval iemand het verschil even wilde zien :p
     
  12. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    In je oorlellen gewoon laten schieten. Ook nog eens stukken goedkoper dan piercen ook

    In kraakbeen nooit laten schieten maar piercen
     
  13. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook gevoelige oren.

    En ja het schieten doet pijn! Maar het de pijn is maar heel kort. Max 30 sec en het is weer over. Daarna gloeien ze nog wel eventj.es. Maar echt: gewoon doen. Het is veel minder erg dan je denkt.
     
  14. Belle1981

    Belle1981 Bekend lid

    5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze laten schieten. Ze zien er prima uit, geen last gehad, ben alleen allergisch voor alles, maar dat komt door een onderliggend probleem, ik kan alleen de knopjes die geschoten worden verdragen, gelukkig kun je die ook los kopen :)
    Bij mijn dochter zijn ze ook geschoten. Zien er ook prima uit. Piercen ken ik niet in de zin van geen ervaring, dus kan ik je niet aan helpen.
    Schieten vole je echt amper, is meer een gevoel dat je oorlellen hard worden ingedrukt voor een seconde.
     
  15. Emmeken36

    Emmeken36 Bekend lid

    Ik heb ze laten schieten toen ik een jaar of 20 was, stelde niks voor 2x hard *tsjak* en het zat er in zinder pijn. Op zich ook goed geheeld maar het is wel heel erg lang gevoelig gebleven, vooral de rechter. Met als resultaat dat ik eigenlijk altijd zilveren ringetjes draag en hoogstens voor een dagje/speciale gelegenheid stekers of hangers in doe. Elke dag andere oorbellen irriteert te erg en rechts gaat dan ook echt zeer doen, zeker als ze zwaarder zijn of veel bewegen. Da's wel iets om rekening mee te houden als je al weet dat ze gevoelig zijn.
     
  16. RosaLynn

    RosaLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Pijn doet het niet..wel raar dat je het hoort kraken...... En mijn kraakbeen boven in is ook geschoten en later een kin piersing met zo een platte achterkant in gedaan waardoor t niet in je hoofd prikt en je dus ook geen bloemkool krijgt :) zodra ik hem uit doe is het gaatje niet te zien
     
  17. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Mag ik even zeggen dat ik jou veel te jong vind voor dit soort grappen. Het is bovendien ordinair en de kans dat er iets gebeurd... :p.

    Ik zou persoonlijk de oorbellen laten schieten. Ik had mijn hele oor vol geritst met geschoten oorbellen en nooit pijn of last gehad. Verder ook mijn neus laten schieten. behalve mijn navel, die is gepierced. Ik ging door de grond.

    Nu nog maar 2 oorbellen en de rest eruit trouwens.
     
  18. Naati

    Naati Actief lid

    25 jul 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Ik weet niet of je dit ook gelezen heb. Maar tegewoordig mogen ze van de ggd geen oorbelpistool meer gebruiken. Het moet nu zo'n schuif/druk ding zijn. (weet ff niet hoe uit te leggen) Maar dat is eigenlijk het zelfde princiepe als piercen. De oorbellen die daarin zitten zijn veel scherper aan de punt als dan die van zo'n afschiet pistool. En ze worden in je oren geduwd, dus je oren krijgen niet zo'n harde klap te verduren. En aan de achterkant zit een dicht knopje, wat ook fijner is, omdat het de punt afschermt.
    En idd, in je kraakbeen mag zowiezo niet geschoten worden, want dan kan je kraakbeen kapot gaan en de zo genoemde bloemkool orgen krijgen. Nu heb ik ze allemaal laten schieten vroeger in de bovenkant van me oren en heb het gelukkig niet. Maar een vriendin heeft het ook geschoten en zij heeft 1 oorschelp die dikker is geworden als de andere.
    Pijn doen is eigenlijk bij iedereen verschillend. Maar je moet als je het graag wilt gewoon doen en niet druk maken om de pijn. (makkelijker gezegt dan gedaan) Pijn is fijn:p Veel suc6 met als je het laat doen. Als je ze heb, laat je ze dan wel ff showen:)
     
  19. Rinajusase

    Rinajusase Fanatiek lid

    17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Bij mij zijn ze geschoten bij de juwelier toen ik een jaar of 4 of 5 was, nooit geen problemem mee hoor. Mijn dochtertje heeft voor haar 5e verjaardag een paar weken geleden gaatjes/oorbelletjes gekregen, deze hebben we ook gewoon laten schieten bij de juwelier hier. Dat deden 2 medewerkers zodat beide oren tegelijk worden geschoten.

    Het was zo gepiept, mijn meissie heeft helemaal niet gehuild, stoere meid!!:D
     
  20. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    Daarom zat ik ook zo te twijfelen of ik dit topic wel zou openen, wist dat er een enooooooooooorme discussie van zou komen... :D:p
    Toch maar wachten tot mn 30e dan? ;)

    Thanx voor alle reacties dames, ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ik denk dat ik dan toch maar naar een goede juwelier ga om ze te laten zetten...
    Ik heb wel een nikkelallergie dus moet even kijken welke ik wel of niet kan verdragen, maar dat zal vast goedkomen!

    Nog even over de pijn: daar ben ik niet zo bang voor, heb een helse bevalling van ruim 3 dagen gehad, dus wat dat betreft kan ik idd de wereld aan, maar gewoon het idee dat ze aan mn oren zitten en dat het misgaat oid...

    Foto wordt geshowd als het achter de rug is, ik hoop dat ik 'durf' dit weekend... ;)

    TempusFugit: dat filmpje had ik idd gezien en daar kreeg ik de blubbers van in mn benen... :)
     

Deel Deze Pagina