Toch kan het ook zijn dat ze andere overwegingen heeft, zoals dat een jonge baby pijn snel vergeet (gelukkig maar, anders had mijn dochtertje nu een trauma van alle darmkrampjes die godzijdank achter de rug zijn), of dat ze denkt dat een jong kindje er makkelijker aan went. Hoeft niet perse te zijn omdat ze het nu al mooi vind.
Haha, maar als ze het echt lelijk vind bij een baby van nog geen maand, dan zou ze het nu nog niet doen neem ik aan ! Loop je eerst jaren met een kind met oorbellen wat je eigenlijk lelijk vind, en dan pas na bijv 6 jaar vind je het mooi, haha!
Oke maakt niet uit. Maarrrr ben het er wel mee eens dat je gewoon wel meningen komen en dat je natuurlijk al bij eerdere topics dit had kunnen lezen. Verder vind ik dat je het zelf moet weten. Het is jouw kind niet de mijne.....
Of dat je kindje niet mooi genoeg is van haarzelf ! Nee, even serieus, doe lekker wat jezelf goed lijkt. Elke leeftijd heeft zijn voor- en nadelen om oorbellen te laten zetten. Jouw kind, jouw keus. Laat je weten hoe het ging?
Here we go again...... Ik zag dat iemand vroeg waar ik de oorbelletjes heb laten schieten. Ik heb het laten doen bij 'het oortje' in Groningen.
Idd....!!! Mijn vriend vond het zelfs belachelijk als er juweliers aan mee zouden werken..haha dus ja daar vind ik dan ook wel weer wat voor te zeggen. Ben blij dat ik een jongen heb,want oorbellen bij een jongen vind ik echt not done gewoon
Dit was ook mijn nadeel aan jong oorbellen laten schieten. Net als het eerder en heftiger ontwikkelen van een nikkelallergie. Als je het toch laat doen houd dan rekening met eventuele allergie en afplatting van het hoofdje. Je zou kunnen overwegen om titanium ringetjes te laten piercen. Dan hoeft er niet 'geschoten' te worden, dus minder schrik voor je beeb. Als je kleine ringetjes neemt kan de beeb lekker op haar zij slapen. Als je titanium neemt krijg je zeker geen allergische reactie. Niet doen bij de verzorging van de oorlelletjes: Jodium. Dit levert irritaties op. Sterilon, alcohol, chloorhexidine. Deze producten zijn veel te agressief voor een open wondje en zullen het genezingsproces eerder afremmen dan helpen. Sterilon bevat chloorhexidine en daarvan is bekend dat deze stof sensibiliserend kan werken en daardoor aanleiding kan geven tot irritaties en blaren. Een alternatief is Betadine. Dit geeft zelden aanleiding geeft tot deze problemen. Draaien of ermee spelen. De oorbel draaien is alleen nodig tijdens het schoonmaken. Verder is het verstandig om gewoon van de oorbel af te blijven. Het is het beste om de oorbel alleen aan te raken met schoon gewassen handen. Zelf zou ik het niet doen, maar goed daar vraag je niet om. Houd alleen rekening met de nadelen en risico's zoals hierboven beschreven. Succes ermee!
Haha... grappig al die reacties... Eefje hier krijgt pas oorbellen als ze er zelf om vraagt... zou niet weten waarom ik het eerder zou doen... hou ook niet van armbandjes en zo (sorry)... maar iedereen moet doen waar ie zelf zin in heeft... kan haast niet wachten op carnaval, zit mijn vriend nu al er op voor te bereiden dat ze een berenpak of zo aan krijgt
wij hebben het hier pas met een jaar gedaan en dan zitten ze er ook niet aan hoor! als ik jou was zou ik gewoon nog even wachten ze is nog zo kwetsbaar!
Vindt het wel jammer dat ze niet gewoon antwoord krijgt op haar vragen. Ieder heeft recht op zijn mening en om die te mogen geven net zoals zij ook recht heeft op gewoon een antwoord.... Alhoewel ik nu ook geen antwoord geef maar ik was aan het meelezen en vondt het gewoon een beetje jammer....
heb ook een vraagje , zou het ook wel willen, maar weet uit ervaring dat het pijn doet om op te slapen, moeten die oorbelletjes altijd in blijven dan? ze slaapt wel op der rug maar toch, als ze nr der zij gaat..
Waar wij vanmiddag naar toe gaan krijgt ze speciale baby-oorbelletjes. Daar zijn de stangetjes veel korter van en het "vlindertje" aan de achterkant word zo geplaats dat het stangetje niet uitsteekt. Daardoor hebben ze er geen last van met slapen. Heb dit ook extra nagevraagd, omdat ik daar ook aan dacht. Verder zijn de oorbelletjes van chirurgisch staal, dus er kan geen allergische reactie voor nikkel optreden (zoals iemand in een vorig berichtje beweerde).
Dat onderste is erg belangrijk. Ik lees dat mensen het schoonmaken met alcohol?! WTF, heb je wel eens alcohol in een open wond gestrooid? Dat geneest super slecht, en doet pijn. Laat je het wel bij een juwelier doen die het van de GGD mag? Tegenwoordig moeten ze een vergunning hebben. Oorbellen laten schieten zou ik nooit doen, laat ze dan piercen. Ik vind het belachelijk om op deze leeftijd al oorbellen te zetten bij baby's ( vind het sowieso geen gezicht ) Maar goed, het is mijn kind niet en het zal me verder ook een worst wezen