Oordoppen zwemmen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Liekje81, 28 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dochter heeft buisjes, die er al 1,5 jaar in zitten. Heb me niet beseft dat ze dan niet onder water mag en ze krijgt nu telkens oorpijn met zwemmen in de tuin. Ik zie wel dingen die je kunt kopen online, maar die sluiten ook geluid af. Iemand ervaring met dit soort dopjes? Of met aan laten meten? Laten die wel geluid door?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.358
    113
    Hier mocht ze wel onder water, maar als ze er last van had, dan werden dopjes aangeraden.

    We hebben eerst (op maat gemaakte) dopjes gehad via de KNO-afdeling van het ziekenhuis, maar die vielen continu uit. Daarna zijn we naar een audioloog (Schoonenberg in ons geval) geweest. Die dopjes zaten super. :) Ze dempen wel iets (logisch ook, er zit wat in je oor ;)), maar ze kon ons en de zwemmeester of -juf wel nog verstaan als we iets harder praten (maar dat lag deels ook aan haar gehoor ;)).
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, probleem is dat die audiciens nog niet dit soort dingen doen hoor ik net, haha. Ik zal dan toch eerst eens iets bij een drogist halen.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.358
    113
    Audicien inderdaad (audioloog zijn we ook geweest, maar dat had weer een andere reden ;)).

    In een zwembadje thuis zullen die dopjes van de drogist vast wel kunnen voor een tijdje. Al heb ik geen idee of ze afsluiten ed.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Heeft ze ze nog wel dan? Ik heb begrepen dat ze vaak met een jaar uit zijn. Kan langer.
    Op je eigenlijke vraag heb ik helaas geen antwoord.
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik kijk regelmatig en paar maanden geleden nog wel. Ik ga vanavond weer kijken, was gisteren vrij en straks kan ik vanaf mn werk een otoscoop meenemen. Ze zitten er idd lang in. Normaal is tussen 6 en 12 maanden ofzo.
     
  7. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.529
    113
    Ik zelf douche met een dopje (plugje) vanwege shampoo.
    Heb een blijvend gaatje dat alleen via de operatie verholpen kan worden.
    Heb ze bij de Hema gehaald sluiten goed.

    Apotheek heeft een zo'n zelfde voor veel meer geld.
    Je hebt ook vet achtige bolletjes maar dat idee blegh
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier oordopjes bij de drogist gekocht voor zwemles. Ze laten wel wat geluid toe maar geen water. Mijn oudste zwemt daar prima mee.
     

Deel Deze Pagina