Oorsuizen sinds de bevalling

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaDiamantje, 3 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    2 weken geleden ben ik bevallen van een prachtig meisje en sindsdien heb ik last van oorsuizen aan mn linkeroor, ik had al een acute hoge bloeddruk in de laatste week van mijn zwangerschap en ik heb een hele lange uitdrijving gehad.

    Ik hoor een suis in het ritme van mijn hartslag en het is eigenlijk alleen te horen als het heel stil is s nachts.

    Iemand ervaring mee? Ik heb inmiddels al mijn oor laten uitspuiten en heb ook een neusspray mee vanwege dat ik lang last heb gehad van ontstoken bijholten.
    Ik loop ook bij osteopaat en hij vond stijfheid in mn nek en kaak die ook oorsuizen kan veroorzaken.

    Hoop zo dat het overgaat want het is behoorlijk irritant.
     
  2. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    ik heb het niet door een bevalling maar gewoon zo ineens sinds februari.
    aan mijn oor was niets te zien en was gewoon schoon.
    met geluid om me heen hoor ik de suis nie zo maar snachts of in stille ruimes brrrr vreselijk.
    ik ga ervoor naar de fysio ... inderdaad ook een strakke spier in me nek en schouder.
    ik weet dat je bij een burn out een suis in je oren kan krijgen, mischien is je lichaam gewoon even heel erg moe van de bevalling en hebben de spieren in je nek een tijdje nodig om te herstellen.
    en dan in combinatie met de bijholte onstekingen die maken de suis wat erger, ik merk dat als ik verkouden ben en slecht geslapen heb ik de suis meer merk en als ik er eenmaal naar luister dan word ik er gek van.
    mijn kaken doen de laatste tijd ook zeer dus ik hoop dat het van een overbelast lichaam is en het uiteindelijk weer weg trekt.

    zo niet dan zal het geaccepteerd moeten worden en dan komt dat ook wel weer goed maar het is erg vervelend :( veel succes en gefeliciteerd met je meisje
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  3. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    De hypothese hierboven daar kan ik mij wel in vinden. Ik heb als GZ-psycholoog burn out behandeld, en vaak zag ik oorsuizen als gevolg van extreme stress en vermoeidheid. Wat een belangrijk onderdeel was van de behandeling was ontspanningsoefeningen (dingen zoals de bodyscan, mindfulness, letten op ademhaling etc). Daarnaast leerde ik mensen om zich niet te focussen op het gesuis. Soms houden mensen oorsuizen namelijk deels in stand doordat je het irritant vindt en je aandacht erop gaat richten. Probeer het dus los te laten. Als je ermee bezig bent je aandacht te focussen op je ademhaling. Dan heb je een grotere kans dat het gewoon verdwijnt.

    Succes! En gefeliciteerd met je kleintje.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  4. Kleinedaantje

    21 nov 2017
    19
    7
    3
    Ik zou je ijzer eens laten prikken, een te laag ijzer gehalte kan oorsuizen veroorzaken.
    Ook vermoeidheid kan dit tot gevolg hebben. Succes!
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  5. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Wat vervelend dat jij er zomaar ineens last van hebt. Is het al wel een beetje minder geworden of helemaal niet?

    Ik heb wel goede hoop dat het weer weg gaat want ik ben nog steeds overtuigd dat het een lichamelijke oorzaak heeft. Ook omdat ik al jaren knarsetand en de osteopaat de klachten aan elkaar kon linken.
     
  6. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Dat is een hele goede tip dankjewel.
    Door de hormonale disbalans was ik er vorige week behoorlijk angstig voor.
     
    Chechi vindt dit leuk.
  7. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Toevallig heb ik vandaag eens mijn laatste bloeduitslagen bekeken van na de bevalling en zag dat het hematocriet laag was, HB niet TE laag maar wel aan de lage kant en ferritine ook laag. Ben dus weer begonnen met ijzersupplememten.

    Ik ben ook mega duizelig nog steeds met het opstaan zie ik zwart. Dus kan idd daarmee te maken hebben.
     
  8. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Heel begrijpelijk! Maar het komt goed! Je lijf is even van slag. Succes met het herstel.
     
  9. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven

    ja ik begon in februari met een flinke piep in mijn oor snachts, mijn moeder had corona mijn opa is in die zelfde week aan corona overleden en ik zelf heb al sinds de geboorte van mijn oudste een angststoornis en ik denk dat ik dus een burn out heb gehad en ik gleed er ook helemaal in met paniek en angsten enz. dus ik ben heel blij dat @Chechi dit bevestigd dat is een enorme opluchting haha!

    ik heb de eerste 4 weken een harde toon gehad zo storend dat ik het boven de pratende mensen uit hoorde.
    dit is afgezakt na een maand en het werd een suis die ik toen nog de hele dag door hoorde.
    nu hoor ik de suis vooral als ik gespannen ben ( ik ga dan op mijn tanden bijten en dat doe ik snachts met stress ook en dan focus ik mijzelf erop ) in stille ruimtes en als ik ga slapen. en overdag is de suis niet meer hoorbaar meestal.

    het word beetje bij beetje minder en zoals hierboven al geschreven probeer ik me gedachte ervan af te halen.
    alles komt goed probeer zo veel mogelijk te ontspannen
     
    Chechi vindt dit leuk.
  10. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Maar extreme spanning (wat burn out ook is) gaat ook in je lijf zitten. Mensen spannen hun spieren dusdanig aan.
     
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Misschien ook even je b12 laten checken. Ook dat kan oorsuizen veroorzaken (hoewel mening artsen hierover zijn verdeeld)
     

Deel Deze Pagina