Oorthermometer

Discussie in 'Verzorging' gestart door Orangeapple, 9 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Gebruiken jullie een oorthermometer? Wij hebben nu alleen normale thermometers in huis, maar mijn peuter staat dat echt niet meer toe. Ik voel nu ook vaak met mijn hand op het voorhoofd en zit er dan nooit ver naast, maar is verre van betrouwbaar natuurlijk. Vraag me af of een oorthermometer wel betrouwbaar is? Wat is jullie ervaring?
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Ik gebruik al sinds de kinderen een jaartje of 3 zijn een oorthermometer en die is betrouwbaar.
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik gebruikt sinds de babytijd helemaal geen thermometer meer. Zou ook niet eens weten waar het ding gebleven is...
    Gedrag van het kind is veel belangrijker dan de temperatuur; als je kind suf en lusteloos is kom je zonder thermometer ook wel op het idee om de dokter te bellen.
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  4. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.963
    270
    83
    Oost-NL
    De oorthermometer die wij hebben is zo'n 0,4 graden afwijkend (lager), maar geeft wel een goede indicatie. Maar als je voor bijvoorbeeld een arts een precieze temperatuur moet hebben, dan kun je altijd nog de 'normale' pakken toch?
     
  5. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ja precies! Fijn om af en toe wel een indicatie te kunnen hebben.
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.004
    11.683
    113
    Vrouw
    Vanaf de peutertijd gebruiken wij een oorthermometer, van Braun.
    Die werkt prima.
     
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.004
    11.683
    113
    Vrouw
    Klopt hoor, maar ik denk dat een arts wel vraagt of er sprake is van koorts. En dan is jouw antwoord dus: "ja, want hij voelt erg warm aan."
    Ik zou dan persoonlijk liever een exacte temp. willen doorgeven.
     
  8. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    Precies. En advies is na koort die 3 of 5 dagen lamg aanhoudt, contact op te nemen met huisarts. Dan is tempen toch ook handig. En ook om.de hoogte vam de koorts te weten. Ik vind 39 graden koorts toch wel anders qua ernst dan bijv. 41 graden koorts.
     
  9. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.083
    113
    Wij hebben nu een voorhoofdscanner gekocht. We twijfelden over een oorthermometer maar als je dat goed wil doen moet je ook het oor naar achteren trekken en zo, dat leek me weinig meerwaarde hebben. Een voorhoofdscanner is niet superbetrouwbaar maar je kan zo wel een snelle indicatie hebben over of ze koorts hebben. De precieze hoogte maakt ook niet heel veel uit.
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    Wij hebben een oorthermometer van Braun en die werkt prima voor onze oudste en ons zelf. Dochter meten we nog met de normale thermometer omdat die toch nauwkeuriger is. Maar onze zoon wilde dat niet meer dus hebben we een oorthermometer gekocht.
     
  11. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik ben geen fan van de oorthermometer. Bij mij gaf hij aan dat ik 39graden koorts had terwijl dat 41,6 was. Ik houd het dus bij rectaal. Mocht iemand bij ons thuis dit niet meer prettig vinden, dan kunnen we altijd opzoek naar wat anders
     
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Ik kon ook niets met de oorthermometer, wat een onding. Hier ook weer op de ouderwetse manier, zo vaak wordt er hier toch niet getemperatuurd.
     

Deel Deze Pagina