Hoe lang duurt het voor een kindje 'normaal' loopt? Ties loopt nu al een paar weekjes goed los, en kan zelfs al rennen, maar het valt mij steeds weer op dat hij een soort op de binnenkant van zijn voetjes loopt. Hij loopt nog een heel klein beetje als donald duck, maar dan echt met de binnenkant op de grond zeg maar. Het lijkt ook of er een bult zit op die plek op beide voeten. Is dit normaal? Vind het er namelijk erg vreemd uitzien!
Hier precies hetzelfde. Hele eeltplekken op de binnenkant van de hakken. Toch is het al wat minder dan het geweest is. Ik ga ervan uit dat het gewoon uit zichzelf goed komt.
Nou, hij loopt niet op zijn hak, maar echt midden op zijn voet maar dan aan de binnenkant, weet niet hoe dat heet ..... tussen de grote teen en de hak in zeg maar
Daar waar het bij ons inmiddels hol is. Maar ja, met babyplatvoetjes kun je daar ook op lopen, haha. Ik zou me er zelf echt nog niet druk om maken. En anders eens lang bij de HA/CB? Als je het echt niet vertrouwd.
hoi mijn nichtje heeft dit ook vanaf dag 1 dat ze loopt zij heeft platvoetjes. ze is nu 5 en heeft het nog ze draagt nu steunzooltjes verders is er weinig aan te doen.
ik heb op een site van een kinderorthopeed gelezen dat je je daar tot het 9e jaar helemaal niet druk over hoeft te maken, tenzij de kindjes er zelf klachten van hebben (zoals meer dan normaal struikelen).
Ik ben er idd ook een keer voor naar de huisarts geweest, omdat jacob ook erg op de binnenkant liep, maar die zei ook dat ze tot het 9e jaar mogen lopen zoals ze willen... je hoeft je dus geen zorgen te maken denk ik.
Hier ook en het blijkt dat ze een rugafwijking heeft en hypermobiel is. Als je het zelf niet vertrouwd even naar de kinderfysio gaan.
Hier "loopt" ze ook helemaal op de binnenkant. (ze kan pas 4 stapjes zetten ofzo). Ook heeft ze nog echt van die 3 hoekige eendenvoetjes, hihi
stond toevallig een artikel over in de WIJ. daar staat dat pas met 7 jaar de botten in de voet voldoende volgroeid zijn dat ze recht gaan lopen. @kaboutertje, hoe oud was jou ukkie toen ze ging lopen ? bij kleinzoon van mijn collega kwamen ze erachter dat hij hypermobiel is omdat hij met 2 nog niet liep. ook niet langs de tafel enzo. en een beetje off topic, vinden jullie het ook zo knap dat die dreumesen op de hurkjes zitten met de voeten plat op de grond, en dat dan ook makkelijk een half uur volhouden ? ik kan het al helemaal niet met mijn hakken aan de grond, en met mijn hakken van de grond lig ik na 30 seconden op mijn gat
Ze kan nog niet eens lopen. Ja aan de tafel wel, maar dat is ook pas sinds kort. Ze is gewoon lichamelijk erg laat. Hypermobiliteit zit in de familie. Haar rugje heeft een bolling en dat was voor ons reden om aan de bel te trekken. Uit onderzoeken is toen gebleken dat zij ook hyper is. Dus nu hebben we vaak een gang naar de kinderfysio. En we doen weer oefeningen. Klopt dat je dan pas laat gaat lopen. Iedereen in onze familie die hyper is, liep/stond niet voor de 18 maanden.
Het klinkt een beetje hetzelfde, als wat mijn dochter heeft. Die staat zowat op haar enkels. Ze is hypermobiel. Kan helaas nog niet lopen, ze is ruim 2 jaar. Waarschijnlijk rond haar 3 zal ze los gaan lopen. Heel veel fysio. En idd als je het niet vertouwd ff naa de ha of cb. Succes