op de mond kussen bij mijn kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Moesje78, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hoi meiden,

    Ik wil even graag jullie mening:

    Mijn schoonouders geven onze kids een kus bij het weggaan, prima, geen probleem.

    Maar ze kussen ze op de mond! En dat vind ik zo vies.

    Wat vinden jullie hiervan, en nog belangrijker, hoe kan ik dat oplossen?
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Mijn schoonmoeder doet 't ook! :( Ik ben er ook niet echt blij mee eigenlijk. Bij een kindje van een paar jaar vind ik 't nog wel kunnen, maar bij een baby vind ik 't eigenlijk gewoon heel raar, en alleen iets voor de ouders (al doet mijn vriend dat volgens mij geen eens, die geeft milan altijd een kusje op z'n neus of wang ofzo).

    Maargoed, ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet, ik wil er ook niet kwetsen ofzo, want ik heb verder echt een leuke schoonmoeder.
     
  3. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik vind het ook niet prettig als anderen dat doen. Hou er zelf ook niet van als iemand anders dan mijn man me op mn mond kust.
     
  4. close

    close Lid

    17 jan 2009
    34
    0
    0
    ik vind het ook niks hoor :( mijn schoonouders kussen iedereen op de mond...zelfs mij nog :confused: heb daar wel wat van gezegd, vind het gewoon niet prettig...
    Zelfs al die broers/zussen van mn schoonouders zoenen je gewoon op je mond...had een oom die me op de mond kustte :confused: schrok me dood! Heb gelijk gezegd dat ik er niet van gediend was...vind het zo raar...op de wang ok! maar op de mond is echt alleen voor bijzondere personen, mijn man en mn eigen kleine kids.. 8)

    ben alleen als de doods hoe het straks gaat als de kleine geboren is, dan kussen ze vast ook zo....sja wat moet je er mee doen he :rolleyes:
     
  5. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Vind er niks raar aan als opa en oma hun eigen kleinkind een kus op de mond geven. Het is familie! Ik geniet er van als mijn dochter bij het uitzwaaien van opa en oma elkaar een dikke pakkerd geven. Vrienden en kennissen is weer een ander verhaal, dat heb ik inderdaad ook liever niet. En als men rookt (familie of niet) dan heb ik het liever ook niet, maar dat is logisch.
     
  6. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik vind een dikke pakkerd prima, maar liever niet op de mond!
     
  7. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik geef mijn neefjes en nichtjes ook vaak een kus op de mond. Als baby gaf ik gewoon een kusje op het hoofdje, nu ze groter zijn komen ze zelf met getuite lipjes op mij en mijn ouders enz. af. Voor mij hoeft het niet maar ik vind het ook gemeen om mijn hoofd af te wenden.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Als de kindjes het zelf doen vind ik het niet zo erg, maar mijn schoonouders wilden het altijd perse. Daar heb ik wat van gezegd hoor. Ik vind het niet nodig dat dat gebeurt als jesper het zelf niet wil.
     
  9. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Nou hier doen ze dat ook hoor en mijn moeder ook en mijn zusje ook alleen mijn broer niet.

    Maar ook ik heb er geen problemen mee hoor, mano doet het ook zelf.
     
  10. Moesje1

    Moesje1 Niet meer actief

    ik zelf vind het echt vies... als wij ooit kinderen krijgen en opa/oma doen dat zal ik er ook zeker wat van zeggen!

    hier geef ik heel soms mijn nichtje alleen een kusje op haar hoofd of wang, maar op de mond zou ik het never nooit doen!
     
  11. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Geen probleem!
    Zolang het bij opa's en oma's blijven, zie ik er niets kwaads in...
    Moet het niet bij een baby zijn, dat vind ik wel onzin.
    Gewoon gevoel..
     
  12. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik zie daar absoluut geen problemen hoor. Hier is het heel normaal, en ik begrijp ook niet echt wat er vies aan zou zijn
     
  13. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Als het opa of oma is dan zie ik het probleem niet zo hoor .. kijk zijn het nou vrienden dan vind ik het een ander verhaal maar opa en oma nee hoor laat ze maar lekker een zoen op de mond geven, Kyano geeft automatiscvhe al een zoen op je mond als je vraagt om een kus ;)
     
  14. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb zelf nog geen kinderen maar zou er denk geen problemen mee hebben.Kus de kinderen van mijn vriendin ook op de mond,net zolas mijn moeder.Het moeten wel mensen die heel dicht bij staan,dus niet een kennis,collega of buurman ofzo.

    Wat close schrijft een oom ofzo die me op de mond kust,NO WAY!

    Maar als je het liever niet hebt zou ik het gewoon zeggen hoor,iedereen is daar gewoon anders in.
     
  15. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ik vind het geweldig als ik mijn nichtjes op hun mond kus :D Dan doen wij allemaa, nou ik het meest haha :) Mijn zus en schoonzus hebben er nooit wat van gezegd, zou het ook niet erg vinden als ze het bij mijn kind doen.. tis hun eigen tante en oom straks..
     
  16. Fairy11

    Fairy11 Fanatiek lid

    14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik ken het,
    Vind het ook niet prettig als iemand mij op de mond kust...
    Behalve mijn man en kids mogen dat (en andersom natuurlijk)
    Heb ook 1 vriendin die me door en door kent, zij doet het ook als we elkaar weer zien, maar dat mag en gebeurt niet zo vaak. ;)
     
  17. pippeloentje

    pippeloentje Bekend lid

    9 mei 2008
    983
    0
    0
    Bij ons in de familie is op de mond kussen ook heel normaal! Ik geef mijn nichtje van 17 maanden ook altijd een kusje op haar mond, gewoon een klein kusje. Niets vies aan!
    Ik kus mijn broers en zus ook op de mond, vind ik juist een extra uitting van genegenheid! Moet wel zeggen dat het altijd een klein kusje is, geen natte pakkerd ofzo!
     
  18. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ik moet er wel bij zeggen dat wij elkaar, dus de volwassenen, nooit bij de mond kussen. Alleen mijn man en ik doen dat bij elkaar..
     
  19. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    mijn oma deed dat ook bij mij, maar vond het niet vies. bij isa doet ook niemand het.
     
  20. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    ja mijn schoonmoeder lebbert ze ook altijd helemaal af. bah. ik zal eens wat zeggen zelfs IK kus mijn kleintje bijna nooit op haar mondje maar altijd op haar wang of hoofdje. niet dat ik haar vies vindt maar meer om wat ik heel de dag allemaal in mijn mond stop.

    oh ja en ze knijpt ze ook altijd bijna helemaal fijn. nee dat vind zon kind lekker! :(
     

Deel Deze Pagina