Op echo niets te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door beebje082011, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Hoi,

    Ik heb vorige week 2 x positief getest en gisteren een afspraak gehad bij de vk.

    Omdat ik ergggg lange cyclussen heb (en ook onregelmatig) was dus voor mij ook even niet duidelijk wanneer de NOD moet zijn geweest.

    Er was op de echo helemaal niets te zien, geen vruchtzakje, niets.

    Is dit normaal bij een positieve test vorige week? Ik ben even helemaal in de war, de vk zei dat in zeldzame gevallen het hormoon ook aanwezig kan zijn in het bloed maar dat men dus niet zwanger blijkt te zijn, of dat het gewoon te vroeg is om wat te kunnen zien...

    Komt dit vaker voor en is het normaal om nog niets te kunnen zien tussen ongeveer 4 en 5 weken zwanger, geschat?

    Bedankt...
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Als je idd 4 weken bent is er alleen verdikt baarmoeder slijmvlies zichtbaar.
    Bij 5 weken een ring volgens mij.
    Waren je testen echt knallers?
     
  3. Jes88

    Jes88 Fanatiek lid

    11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Hoi! Ik heb vorige week woemsdag ook een echo gehad, de vrijdag ervoor was mijn nod. Er was toen niets te zien alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Gister weer een echo laten maken en daar.een klein vruchtzakje en eitje te zien! Misschien ben je gewoon te vroeg!
    Hoever zou je nu moeten zijn?
     
  4. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik weet dus niet of ik misschien wel voor mijn NOD getest heb, omdat ik geen pijl kan trekken op mijn cyclus.
    De streep van de KV test was heel licht, bijna niet te zien. Clearblue gaf aan 1-2 weken zwanger.
    Dat was vorige week dinsdag.

    Gisteravond dus niets te zien op de echo... vk dacht dat de termijn tussen 4-5 weken moet zijn gezien datum laatste menstruatie.

    Is dat dus goed mogelijk dat er tussen 4-5 nog niets te zien is of klopt er niks van mijn hormonen? :( vind het zo raar allemaal, had echt een vruchtzakje oud verwacht....
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb bij beide zwangerschappen rond de 4/5 weken een echo gehad en allebei de keren was er niets te zien behalve verdikt baarmoederslijmvlies. Ik denk dat je gewoon nog pril zwanger bent. Volgens mij is de stelregel dat vanaf een bloedwaarde van 1000 er iets in de baarmoeder te zien moet zijn. Je zou dus bloed kunnen laten prikken. Maar het beste is om over 2 weken opnieuw een echo te laten maken.
     
  6. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Dankjewel!
    Het kan dus nog wel... Ik dacht al, houdt mijn lichaam me nu voor de gek... misschien had ik dus echt supervroege positieve testen. Ik deed de testen omdat ik me rillerig en moe voelde. Was totaal niet verwacht.

    Ik voel verder ook nog niet echt veel.

    Eind volgende week mogen we mogen we weer een echo laten maken.

    Ik was even echt heel bang voor misschien wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar dat zou je echt wel merken, toch? Heeft de vk verder ook niets over gezegd.
     
  7. Jes88

    Jes88 Fanatiek lid

    11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik begreep van de echoscopiste zelfs pas vanaf 1500/2000hcg
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Stel dat je test gedaan is 9 dpo.
    Dus op 7 januari zat je op 9 dpo.
    Dan was je op 12 januari 4 weken zwanger en dus tijdens je echo nog maar 4+1.
    Je ziet dan idd nog niks op een echo.

    Mag ik vragen waarom de vk je zo vroeg laat komen voor een echo? Want dat brengt vaak meer verwarring met zich mee dan geruststelling.

    Op je volgende echo zal je een vruchtzak gaan zien, maar of er ook een vruchtje zit is twijfelachtig omdat je dan nog steeds voor de 6e week zit :)
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  9. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Omdat ik aangaf dat ik zo onregelmatige cyclussen heb denk ik, ze bood aan om alvast even te kijken .
    6-12 was laatste menstruatie en 6-01 een heel licht positieve test.

    Vandaag weer een gedaan en gelijk een donkere streep...

    Zou ik dus toch nog maar heel pril kunnen zijn als ovulatie later was?
    Er is echt geen pijl op te trekken.

    Ergens ben ik heel bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ofzo... of merk je dat wel gelijk?
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Apart. Je kan dan nooit heel ver zijn als je 6-12 je laatste menstruatie had. En als je dan 6-1 een hele lichte test hebt zou ik zeggen wacht 2 a 3 weken voor beter beeld.

    Bij laatste zwangerschap wist ik het ook niet. Kon met testen 4 weken zijn maar ook 6. Toen heb ik in overleg met de vk ruim 2 weken gewacht tot de eerste echo.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    #11 RoGiJuLi, 14 jan 2020
    Laatst bewerkt: 14 jan 2020
    Als je op 6-1 een hele lichte test had, danwas je ei dus veel later en ben je veel korter zwanger.
    Vind het ook wat voorbarig van deze vk om dan 5 weken na de start van je laatste ongi al te gaan kijken met een echo ;).

    Voor een bbz zie ik geen reden.
    Het is 100% normaal dat je met net 4 weken nog helemaal niks ziet op een echo :D

    Voor je eigen gemoedsrust zou je de echo nog een weekje kunnen verzetten zodat je zeker minimaal 6 weken bent.
    De kans dat je dan een vruchtje met kloppend hartje ziet is groter dan wanneer je dit doet voor de 6e week (dus volgende week al).
     
  12. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dit dus. Ik begrijp ook niet helemaal waarom ze zo vroeg al gaan kijken. Vaak raak je daar alleen maar gestresst van. Ik zou als ik jou was hoe moeilijk ook pas een echo doen vanaf 7 a 8 weken hoe moeilijk ook. Ik hoop dat je de volgende keer een mooie echo hebt:thumup:
     
  13. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Heel erg bedankt voor jullie reactie's, ik heb al wat meer vertrouwen erin!
    Dan heb ik dus wel érg vroeg positief getest zeg, als mijn ovulatie misschien wel in de derde week was na aanvang vd laatste menstruatie.

    Ik had ook cyclussen van rond de 50-70 dagen de afgelopen tijd, ik had het dan ook totaal niet verwacht. Vroege test zeg!
     
  14. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Hey!
    Bij deze zwangerschap was ik op nacontrole van mijn curretage door een missed abortion en heel snel dus erna weer zwanger geraakt.
    De eerste echo was er ook nog niks te zien.. toen moest ik bloed laten prikken om te kijken hoe mijn hcg waarde was. Ook om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Toen had ik 2 weken erna weer een echo en was er netjes een vruchtzakje te zien met een vruchtje en kloppend hartje. Dus het kan heel makkelijk met jou termijn!
     
  15. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Gefeliciteerd!
    De vk zei eigenlijk dat prikken nu geen zin heeft, we moeten gewoon afwachten.
    Ook niets gezegd over een bbz, ik denk dat je dat echt wel moet merken toch?
    Vind dat echt een eng idee!
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je het idee van een bbz echt moet laten varen hoor ;)
    Het beeld wat jij had op de echo is volkomen normaal met net 4 weken en is absoluut geen teken van een bbz.

    Jammer dat de vk ervoor heeft gezorgd dat je nu deze onrust hebt.
     
  17. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Dankjewel, ik ben er al veel rustiger onder nu. Had alleen absoluut niet verwacht dat ik dan al zo vroeg een positieve test kon hebben.

    Over 2 weken heb ik een vervolgafspraak staan, ik ben benieuwd of er dan wel minimaal een vruchtzakje te zien is.
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    9 dpo is niet echt vroeg hoor. Veel vrouwen hebben dan al een positieve test :)
    En als je over 2 weken vanaf nu een nieuwe echo hebt, dan zal je zeker een vruchtzak met wellicht vruchtje gaan zien hoor :)
     
  19. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Nee bij mij wilde ze dit uitsluiten omdat je na een curretage een wat grotere kans hebt op een bbz dus vandaar het bloed prikken ook. Als we er niet achter waren gekomen bij de nacontrole dat ik weer zwanger was had ik ook moeten wachten tot 7 a 8 weken. Deze controle was meer door samenloop van omstandigheden. Snap dat je het spannend vind maar zou me echt niet teveel zorgen maken! Ik had ook een hele vroeg test toen in handen.
     
  20. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Zoals anderen al zeggen is het helemaal niet raar dat er nog niks te zien was. Ik zou niet uitgaan van een bbz. Je hoeft hier overigens met dit termijn nog niets van te merken. Ik had met een HCG van 2300 een zwangerschapsring met ongeveer 5 weken. Als je minder ver bent, zie je vaak nog niks. Hopelijk over een tijde een mooie echo! Veel succes met wachten, het komt vast goed.
     

Deel Deze Pagina