op het hoofdhuidje allemaal schilfers??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Trotsemama1, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn zoontje heeft sinds deze week allemaal schilfers op zijn hoofdhuidje
    is dit mssn berg
    zoja wat kan ik hier aan doen
    last dat het iets te maken kan hebben met eczeem ??
    moet ik dan niet hypo allergenen voeding gebruiken
    mijn dochter zat toen ze baby was ook helemaal onder eczeem
    heb toen geen hypo gebruikt
    eczeem zit wel in de familie
    als ik z'n allergie test doe op internet van nutrilon adviseren ze mijn hypo te gebruiken
    wat zeggen jullie ???

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi trotsemama! Nog van harte met de geboorte van je kleine man ;)

Volgens mij krijgt bijna elk kindje wel berg. Mijn dochtertje heeft het ook, maar die heeft gewoon standaard voeding hoor. De berg kan verder geen kwaad, het is alleen zo'n raar gezicht. Ik doe bij m'n dochtertje af en toe haar hoofdhuidje inmasseren met babyolie. Laat dat even een paar uur intrekken en dan veeg je met een zachte tandenborstel zo de schilfers eraf.

Mocht je twijfelen of het nou berg is of wat anders, overleg dan even met je HA wat je het beste kan doen. Groetjes!

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier ook altijd berg je voorkomt het eigenlijk niet.
    voor hij in badje gaat doe ik eens in de vier dagen even wat babyolie in zijn haar en dan de rest van zijn lichaam zeep ik dan in. en dan was ik de olie er weer uit met shampoo en dat gaat eigenlijk heel erg goed. hij heeft nu nooit meer berg. dus hou het mooi bij zo. en geen olie in badje doen anders krijg je veel sneller berg en veel meer.

als je het de eerste keer doet moet je het even een nacht in laten werken en dan smorgens eruit wassen dan ben je het ook kwijt.
    het kan geen kwaad. maar het lijkt alleen wat vies vind ik.
    nou ik zou zeggen probeer het eens succes!

4. adi

adi Niet meer actief

Trotsemama, hij heeft gewoon berg, het is heel onschuldig en heel veel babys hebben het. Het is de gewoon de eerste hoofdhuid dat vervangen worden. Daarnaast kan het zijn dat zijn shampoo niet goed wordt uitgespoeld.

Bij zo'n kleine baby is het eigenlijk helemaal niet nodig om shampoo te gebruiken, deze kan berg nog erger maken.
    Om het weg te halen kun je 's avonds babyolie op het hoofdhuid smeren en dan met een mutje laten slapen. 's ochtends vind je de meeste schilfjes dan in het mutsje terug. Vervolgens kun je het hoofde afspoelen. Maar de berg komt altijd terug, net zolang totdat het huidje helemaal vervangen is.

5. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoon heeft er ook enorme last van gehad. De babyolie van zwitsal werkt hier perfect. Elke avond voor het slapen gaan deed ik het op zijn hoofdje.
    En de volgende morgen ging ik met een kartonnetje het eraf vegen. Ik heb de dikke plakken er met een pincet voorzichtig afgehaald. Binnen een week was hij weer berg-vrij.

Ik moet wel zeggen dat hij al een aantal maanden ouder was.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb het tijdens het badje met een kaart gedaan, werkte als een trein. Het is niet zo'n mooi gezicht he?
    Gelukkig verdwijnt het weer vanzelf :)

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

meiden bedankt voor jullie tips
    ga het straks voor dat hij naar bed gaat even doen

8. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Berg heeft trouwens niets met eczeem te maken, heel veel mensen denken dit. Dit heeft met de talgproductie te maken. En zoals al werd geadviseerd met babyolie inmasseren en een paar uur laten wegborstelen.

Mijn dochter heeft het nooit gehad maar ik herken het zeker wel op werk waarbij ouders laks zijn. Zo zielig...

Deel Deze Pagina