op het moment slecht eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Ennas86, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    mijn zoontje is een gezonde hollandse jongen met een goed gewicht, dus hij kan wel wat hebben.

Maar... hij eet de laatste weken heel slecht.
    De pap 's ochtends eet ie maar half op, fruit gaat er wel goed in.
    Tussen de middag de boterham gaat het ook wel goed, maar het avond eten is echt een ramp!
    Ik moet alles pureren, want als er ook maar 1 stukje inzit, begint ie te kokhalzen en spuugt ie alles uit! Terwijl hij eerder wél gewoon stukjes at!
    De fles 's avonds heeft ie ook niet echt nodig, hij drinkt hoogstens 40 cc op. Hij slaapt dan in principe wel de nacht door, maar word om half6/6uur wakker. Ik kan het dan rekken tot 6:30 uur, maar ik vind dat eigenlijk veel te vroeg.

Wat ik al zei, hij heeft een gezond gewicht, dus hij kan wel wat hebben, maar ik ben bang dat ie zn voedingsstoffen niet goed genoeg van binnen krijgt.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het kan zijn dat je kindje last heeft van tanden / kiezen of keel / oren (al lijkt dat niet zo waarschijnlijk gezien het feit dat hij brood wel eet... maar je weet maar nooit). Dat eerst dus even uitsluiten.

Tips:
    1) maak je geen zorgen. Kindjes bepalen zelf hoeveel ze willen eten (jij bepaalt wat) en de kans dat ze te weinig binnen krijgen is heeeeeel klein, zeker zolang er gewoon fruit en boterhammen ingaa.
    2) stop met pureren. Je gaat nu mee in de nukken van je zoon. Pureren is nergens voor nodig en duidt vaak op luiigheid. Wil je niet eten, dan niet. Prakken kun je natuurlijk wel doen maar maak het hem niet te makkelijk.
    3) probeer eens te varieren in de ochtend. Misschien is ie die pap gewoon spuugzat... Wij eten ook niet elke dag hetzelfde (meestal)
    4) Vroeg wakker worden hoeft niets met honger te maken te hebben. Geen idee hoe laat je kindje naar bed gaat maar de één heeft meer slaap nodig dan de ander. Met 9 maanden kijk je nog geen klok dus tja... papa en mama kunnen daar last van hebben. Je kunt de volgende dingen even checken: hoe donker is het op z'n kamertje? Hoe meer licht, hoe sneller hij prikkels binnenkrijgt om wakker te worden. Als je dan ook nog speelgoed ziet... tja, dan wil je wel. Vieze broek?

Tot slot.. kijk eens of je een tijdje 's middags warm eten kunt geven. Sommige kindjes zijn 's avonds gewoon een beetje te moe (dat is trouwens niet iets wat persé zo hoeft te blijven) en dan 's avonds die boterham.

Veel succes maar nogmaals.. je kunt niets forceren dus blijf gewoon aanbieden maar ga niet mee in 'nukken'

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als kinderen wat minder hard gaan groeien en zich even wat minder snel ontwikkelen kunnen ze ook minder gaan eten. Is geen ramp, zolang de plasluiers goed blijven en de groei er in blijft. Hier hadden we ook van die periodes, en dan na een paar weken aten ze je de oren weer van het hoofd!

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron zit ook weer in zo'n periode. Pap gaat goed, fruit mwah (er zitten ook stukjes in als ik het pureer is het wel goed), brood en melk gewoon zoals altijd, maar de warme hap is een drama. Hij weigert vrijwel alles op het moment. Tenzij ik het pureer. Terwijl hij wel stukjes kan eten.
    Hij heeft al een eerder in zo'n fase gezeten en dat was toen na een paar weken over. Ik blijf gewoon wel aanbieden en maak de stukjes iets kleiner en hij krijgt nu een klein flesje melk extra als hij helemaal niks eet van zijn warme maaltijd.

Ik heb wel het idee dat hij midden in een sprong zit, want hij slaapt ook meer momenteel en als ik hem op bed leg wordt hij ontzettend kwaad.

Hopelijk is je mannetje snel weer uit de fase!

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wat je eventueel wel kan proberen trouwens voor zijn warme maaltijd is bij het hapje groente een heel klein beetje appelmoes (ik gebruik de appel/peren van Frutapura) er bij doen. Niet pedagogisch verantwoord maar zo eet hij meestal nog wel wat. Hoewel dat de afgelopen dagen ook niet meer werkt, maar het is het proberen waard toch?

6. adi

adi Niet meer actief

HIer zitten we momenteel in de periode dat ze alles wat op een lepel zit helemaal geweldig vinden, maar melk naar binnen krijgen is echt een ramp. Ochtend en avondfles weigeren ze simpelweg. En elke keer maar pap geven vind ik ook overdreven (en bovendien zitten ze dan tjokvol van de pap).
    Dus zijn we hier ook allerlei kunstjes aan het uithalen om die melk maar naar binnen te krijgen (begint in een fles en eindigt in een gewone beker)

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook een slechte eet-periode. Ze wordt werkelijk waar woest als we langer dan 5 minuten bezig zijn met een voeding, maakt niet uit of het pap, fruit of groente is. Brood wil ze nu even helemaal niet. Ik vind het toch altijd zo ontzettend frustrerend en moet wel 100 keer per dag tegen mezelf zeggen wat Cygnet zegt: ze geeft het zelf zo aan, ze piest goed, ze slaapt OK (ook hier wel vroeg wakker idd), ze blijft doorgaan met ontwikkelen en ze is gewoon eventjes niet in haar hum. Maar dat is wel moeilijk te geloven soms hoor! :)

Ik denk zelf aan tandjes trouwens, of misschien een sprongetje voor zover ik daarin echt geloof. Maar ze is ook duidelijk wel gefrustreerd ergens over, volgens mij wil ze gaan lopen... (doet al stapjes opzij als ze zich aan de bank/poef/vensterbank vasthoudt.

Deel Deze Pagina