Op je 36e nog voor een derde kindje gaan

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mari83, 30 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tannie

    Tannie Bekend lid

    16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik was 36 toen ik zwanger was van de 3e. De oudste was toen bijna 13 en de jongste 5. Vond mezelf zeker niet te oud.
     
  2. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Nee hoor, ik vind het ook niet te oud. Ik was 35 toen onze zoon geboren werd en ben nu 37 en zwanger van de tweede. Ook sluiten we een derde in de toekomst niet uit trouwens...
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn kinderen zijn 6, 12 en 14 jaar en ik was 37 toen de jongste werd geboren dus reken maar uit;)
    Nooit spijt van gehad en helemaal niet te oud en het lft verschil is juist zo leuk.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ik ben 37 en heb 2 kinderen (4 En 2.5 jaar) en hier twijfels over een 3e. Eind dit jaar gaan we hier de knoop over doorhakken. Ik vind het zelf niet te oud. Ik was vóór mn 30e totaal niet bezig met kinderen. Voor mij voelt het logisch dat ik ze na mn 30e kreeg. Voor mij hangt de beslissing wel of niet er voor gaan van andere factoren af, niet van mn leeftijd. Als je het echt zeker weet zou ik het daar ook niet van laten af hangen.
     
  5. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik vind 36 niet te oud. Ben zelf 37 en net zwanger van de derde :) Mijn leeftijd was voor mij wel de reden om er nu voor te gaan en het niet nog een jaar uit te stellen, maar eigenlijk vooral omdat ik 'bang' was dat ik minder makkelijk zwanger zou raken. Die angst was in mijn geval ongegrond.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ik was 36 (inmiddels 37) toen ik beviel van de derde. Het was geen geplande zwangerschap, maar dat had zomaar gekund want we hebben onwijs getwijfeld. Ik had me dan niet laten tegenhouden door mijn leeftijd. Gevoelsmatig ligt bij mij die grens iets verder ... een vriendin van me, ook 37, is nu zwanger van de eerste.
     
  7. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik was 29 bij de eerste, 32 bij de tweede en ik zou zelf 36/37 nog prima vinden voor een derde. Alleen weet ik noh niet of die ooit komt. Nu 33,5 dus ik kan nog even nadenken :p
     
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Ik vind het voor mezelf en mijn omgeving zeker niet te oud. Veel mensen in mijn omgeving krijgen/kregen kinderen vanaf halverwege hun 30ste levensjaren. Dus dan ben je al snel eind 30 bij een tweede of derde kindje.
    Leeftijdsverschil is erg persoonlijk. Wat de ene fantastisch vindt, vindt de ander vreselijk. Ik geloof (na 2 keer heel moeilijk zwanger worden en 1 keer een onverwacht kadootje), dat het leven gaat zoals het gaat en dat het werkt als jij vindt dat het werkt!
     
  9. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Herkenbaar hoe jij het verwoord. Mooi!
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  10. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief


    Zo denk ik er ook over. Ben nu 36 en vind mijzelf echt nog piepjong. Ik vind het dus helemaal niet te oud. Toen ik begin 20 was vond ik 35 al oud :roflmao:.
    Wij hebben 6 jaar tussen de meiden zitten. Ik vind het heerlijk! Had weer even alle tijd voor Mn baby omdat de oudste al op school zat. Ze zijn evengoed gek op elkaar en kunnen heel leuk met elkaar spelen.
    Dus gewoon voor gaan als jullie er allebei achter staan.
     
    DastyQueen, suus1983 en Stringetje vinden dit leuk.
  11. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.322
    1.345
    113
    Als MMM-moeder moet ik hier een beetje om gniffelen ;) Ik was nog net 28 toen wij begonnen en bijna 33 toen ik beviel van onze zoon. Ik was ook liever 28 geweest, maar ben allang blij dat we onze lieve knul hebben.

    Als jij je goed voelt, ga er dan voor! Zeker als je hormonaal in orde bent. Dan maakt die leeftijd geen drol uit.

    Met 36 ben je nog echt geen bejaarde moeder hoor ;)
     
  12. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Joh, 36 is toch helemaal nog niet oud!

    Ik was nog net 35 toen ik zwanger raakte van de 3e. Ik ben nu 37 en ik heb de babytijd nog nooit zo relaxed ervaren als deze keer. Mijn oudste 2 zijn nu 7 en 8 en de jongste is 7 maanden. Superleuk dat leeftijdsverschil.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28
    Bedankt voor jullie reacties!
    Overwegend dezelfde reacties dus: 36 is nog niet te bejaard ;)
    Ik denk dat ik ook een beetje last heb van de door mijzelf opgelegde grens van 35.
    Ik heb overigens zelf ook in de medische molen gezeten, dus weet als geen ander dat dit soort dingen niet te plannen zijn. Voor mij persoonlijk voelt het hierbij alleen anders of het om de 1e of 3e gaat. Je kunt een zwangerschap niet plannen, maar wel een leeftijdsgrens hebben.
    De gezondheidsrisico's nemen toe en dat kan dan ook gevolgen hebben voor mijn andere kinderen.
     
    suus1983 en Marchella vinden dit leuk.
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Voor mezelf vind ik 36 wel te oud, maar dat komt door mijn eigen ervaring. Mijn moeder was bijna 37 toen ze mij krijg en ik vind dat ik een oude moeder heb. Onze band is wel heel sterk. Ik kreeg vroeger ook weleens de vraag of ik met mijn oma op pad was.

    Wij willen graag een 4e, maar ik heb de grens ook op 35 gelegd (ben nu 32). Maar niet vanwege de risico's.

    En nu ik dit zo getypt heb denk ik 'het scheelt maar 1 á 2 jaar'.
     
  15. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Ik vind het niet noemenswaardig hoor. Lekker voor gaan. Ik ken ook mensen die voor hun 30ste klaar wilden zijn, ook prima. Ik was echter met 25 pas afgestudeerd en ik had toen echt niet moeten denken aan een kind.
     
  16. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik vind het niet oud maar als ik de zelfde vraag aan mijn zusjes voor leg zullen hun zeggen van wel.

    Niet omdat ze jong zijn maar omdat onze moeder 36 en ,38 was toen hun geboren werden. Zeker nu vinden ze hun ouders oud zeker in vergelijking met ouders van hun vrienden.

    Ik ben trouwens 32 en mijn zusjes zijn 21 en bijna 19. En geen idee hoe onze moeder dat ziet want daar heb ik geen contact meer mee.
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eens.

    Voor mezelf zou het anders zijn, op mijn 36e zijn mijn kids 16 en 14 en zou ik niet meer voor een derde gaan, maar in jouw geval en met dit kleine verschil zou ik het zeker doen.
     
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Niet onaardig bedoelt hoor: maar als wij allemaal zeggen dat 36 te oud is doe je het dan niet?
    Op mijn 36e kreeg mijn zoontje. Door omstandigheden zo laat begonnen.
    Een tweede kind is niet meer gelukt na 2 miskramen en mijn eigen beslissing dat ik mezelf te oud vond worden. Werd best snel zwanger. Ben nu 41.
    Terwijl anderen juist beginnen op hun 40e
    Soms heb je het zelf niet in de hand.
     
  19. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28

    Natuurlijk is het mijn eigen keuze (en die van mijn vriend). Een forum is volgens mij bedoeld om meningen en ervaringen te vragen en o.a. die meningen en ervaringen helpen mij bij het beslissen of ik nog voor een kindje zou willen gaan.
    Uiteraard hangt dat niet alleen van dit forum af.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  20. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Anno 2018 is 36 echt niet meer 'te oud'. Je valt nog niet eens in de extra screening groep.
     

Deel Deze Pagina