Op vakantie met 3 kinderen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Sassie1981, 31 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Hallo dames!

    Ik wil er half augustus graag een weekje uit met de kinderen, maar weet niet zo goed waarheen. Ik ben helemaal geen fan van de zomer en warmte, dus hele warme landen zie ik niet zo zitten. Buitenland of toch maar een huisje in de buurt huren? Waar en wat is leuk voor kinderen van 4, 10 en 12?
     
  2. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ik ga met m'n meiden van 10 en 8jr in de zomer 10 dgn naar texel. Op een camping een ingerichte tent en fietsen gehuurd.
    Zee en strand zijn op fiets afstand, op de camping is ook een zwembad. Kortom mogelijkheden genoeg om ons te vermaken.
    Ik heb wel bewust gekozen voor een zwembad op de camping, want dan kunnen ze bijvoorbeeld lekker zwemmen terwijl ik bijvoorbeeld kook of de afwas doe. Dan hoeven we niet perse altijd op stap om ons te vermaken en kan ik ook eens heerlijk ongestoord m'n boek lezen.
    M'n oudste wilde heel graag eens naar de waddeneilanden, dus vandaar onze keuze. En ik vind het nu nog makkelijker om in Nederland te blijven.
     
  3. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Dank je voor je reactie! Misschien moet ik m'n topic laten verplaatsen, aangezien hier niet heel veel wordt gekletst.

    De waddeneilanden lijken mij ook leuk. Ga zo maar eens kijken wat er te vinden is. Hoe ervaar jij het om alleen met de meiden op vakantie te gaan? Ik vind het best spannend. Is voor mij de eerste keer.
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Waddeneilanden zijn inderdaad superleuk!

    Ik ga zelf regelmatig hier naar toe:
    https://www.europarcs.nl/vakantiepark/resort-de-achterhoek
    Mijn kinderen (7,9 en 12) kunnen lekker scharrelen, de Achterhoek is wonderschoon en er is in de omgeving echt zoveel leuks te doen, zeker in de zomer. Ik kom al in deze omgeving sinds ik zelf een peuter was en nog steeds niet uitgekeken :)

    Ik was zelf al voor de scheiding een keer of 3 zelf in Nederland weg geweest met de kinderen, omdat de ex bijvoorbeeld in de meivakantie voor zijn werk weg moest naar het buitenland, en ik dan toch even er uit wou.
    Na de scheiding (2016) ook in de zomervakanties naar het buitenland, dit jaar naar Spanje.

    Het verschil met voorheen is dat je veel zelf moet regelen, niemand kan het even overnemen. Dat is soms best pittig. Maar verder, natuurlijk kan jij dit. Gooi lekker de auto vol, maak er een feest van.
    Je hebt nog een kleintje dus nog wat meer opletten, maar je zal merken dat het goed komt.
    Mijn zoon had vorig jaar zijn a b en C diploma’s gehaald, ik lig nog wel bij het zwembad ,maar kan nu rustig een boekje lezen, heeeerlijk. Ook dat is weer een stap.
    Het komt goed! Ook zonder man ga je een topvakantie hebben met je kinderts:thumup:
     
  5. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ik ben vorig jaar voor het eerst alleen met m'n meiden op vakantie geweest. Zoals @Zoe123 zegt, het is meer regelen en anticiperen. Jij bent verantwoordelijk voor alles. Maar aan de andere kant kan je hierdoor wel heerlijk zelf het tempo bepalen. Geen partner die opeens dit of dat wil.
    M'n meiden hebben zich goed vermaakt dus daardoor had ik ook tijd vrij voor mezelf. Maar op een camping blijf je altijd wel een beetje bezig met een afwasje, koken oid. Vandaar dat ik het voor nu ook nog even erg makkelijk vind om in Nederland te blijven met hen. Ik hoef niet uit te zoeken waar ergens een fatsoenlijke supermarkt is in het buitenland en daar in rond te lopen en proberen te verzinnen wat we kunnen eten. En ja, dat vond ik altijd juist erg leuk! Als er iets gebeurd kan ik zo naar een huisarts. Geen gedoe met dit uitzoeken in het buitenland.
    Ik hbe vorig jaar en dit jaar ook echt voor dat stukje Nederlands gemak gekozen. Ik vind een vakantie alleen met mn meiden best een onderneming,(waar ik overigens vorig jaar wel enorm van hen genoten) .
    Ik stond vorig jaar op de camping met m'n chaletje een beetje apart, niet echt tussen andere kampeerders dus ik miste wel wat aanspraak. Dit jaar heb ik ook daarop gelet waar staat de tent op de camping,, is het een plekje met mensen om me heen?
    Ik vond het ook nog soms best confronterend, daar sta je dan op de camping met je meiden alleen. Er waren er nog 1 of 2 alleenstaande ouders, je pikt ze er zo uit. Net zoals ze dat bij mij natuurlijk ook zagen. Ik werd niet raar aangekeken hoor, het was meer mijn eigen verwerking van scheiding en alles wat er gebeurd is...... Daar sta je dan alleen op de camping met je kids. Heb best wel eens een traan gelaten. Maar daarnaast heb ik ook echt genoten !
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ja dat herken ik ook wel hoor, dat laatste....daar sta je dan..
    Het is aan de ene kant genieten, aan de andere kant blijft het gewoon doorgaan, want ook op vakantie moeten de boodschappen gedaan worden en het eten op tafel gezet.
    Vorig jaar heeeeerlijk aan de Cote D’azur maar ik dacht soms wel goh, een weekje hier met een leuke man, dat zou nou toch ook wel leuk zijn.
    Toch verheug ik me wel weer enorm op de zomervakantie (ga dit jaar in juni).

    Ps ik sta wel altijd op een camping, maar neem een stacaravan met vaatwasser.
    Elke dag afwassen voor 4 personen...nee, het is vakantie! :D
     
    flipflop vindt dit leuk.
  7. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Klinkt goed! Ik denk dat het inderdaad wat makkelijker wordt als de jongste ook wat ouder is. Kom je wel tot rust?
     
  8. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @koningsdochter
    Ben ook wel een beetje bang voor dat gevoel van alleen zijn. Dat iedereen iemand heeft en ik niet. Maar als ik jullie zo hoor, komt dat vast goed.

    De kinderen weten niet zo goed wat ze willen. Oudste van 12 wil gewoon rust. De jongste wil aan het water. De middelste wil absoluut niet vliegen.
     
    flipflop vindt dit leuk.
  9. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ga regelmatig alleen op vakantie met onze 4 kinderen. Mijn vriend heeft piekbelasting in het voorjaar en dit is het laatste jaar dat ze niet leerplichtig zijn. Mijn kinderen zijn dus ook erg jong.

    Dit jaar ga ik 2 weken naar zeeland en een week naar Frankrijk.
    Misschien a-spontaan maar ik denk tevoren na wat ik ongeveer wil eten en sla dus ook tevoren in. Verse producten haal ik lokaal. Verder fiets ik veel (bakfiets) en doen we heel basic. We zitten vooral in het zand/duinen en dan in zwembroek of regenpak.
    In Frankrijk ga ik naar vrienden, dus alleen de reis ben ik alleen met ze.

    Ik vind het zalig om alleen met ze weg te zijn. De overige vakanties doen we wel met papa erbij.
     
  10. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @Champetter
    Wow, op pad met 4 kinderen. Hoe oud zijn ze?
     
  11. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ze zijn tussen de 0 en 4. Doe heel weinig op een dag hoor, we zijn vooral echte natuur en strand mensen. Veel wandelen en fietsen. Ik bezoek nog geen musea of kastelen ofzo. Komt wel.
    Ik rust er niet echt van uit ofzo, maar dat doe ik thuis ook niet. Meer een versimpeling van het dagelijks leven op een mooie plek.
     
    flipflop vindt dit leuk.
  12. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Dat gevoel zal ik deze vakantie ook vast wel weer eens hebben. Realiteit van alleenstaande moeder zijn komt zeker op zulke momenten bij mij best hard binnen. Maar toch was ik afgelopen zomer zo trots op mn meiden en mijzelf! We hadden het met z'n drieën zo ontzettend leuk! Dus ja, ik heb er nu al weer zin in!

    Al gaan ze dit jaar eerst drie weken naar hun vader, bah wat zullen dat weer lange weken zijn!
     
  13. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Klinkt lekker rustgevend, gewoon lekker niks moeten.
     
  14. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Heerlijk toch dat trotse gevoel! Wat vind je er zo erg aan dat ze 3 weken weg zijn? Stilte? Missen?
     
    flipflop vindt dit leuk.
  15. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Het missen, het zorgen voor, hun aanwezigheid om me heen. En daarbij is de communicatie met m'n ex zeker niet goed. Alles wat ik aangeef wordt weg gewuifd en belachelijk gemaakt. Ja hij is wel een goede vader voor hen. Maar mijn vertrouwen in hem is minimaal. Dus dat maakt het wel lastiger allemaal.
     
  16. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Oohh blehhhh is het er zo een :(
    Dan snap ik je wel. Rare mannen..
     
    flipflop vindt dit leuk.
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik vind 3 weken ook wel lang...
    2 weken gaat prima, ik mis ze wel maar de vrijheid even is ook wel fijn.

    Aan de andere kant dacht ik vorig jaar kon ik maar 3 weken (ipv2) op vakantie met mijn kids.
    Maar daar moet ook iets tegen over staan.
    Nou goed, ex wil echt geen 3 weken met de kinderen zijn dus dat gaat hem niet worden.
     
    flipflop vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina