op vakantie met baby, is het nou echt geen doen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door guppie81, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij zijn net terug van de eerste keer kamperen, en we gaan het echt nooit meer doen! We zijn gewend in december lekker naar de zon te gaan, dit jaar gaat dat niet lukken maar we willen eigenlijk vrij snel weer. Ik heb het gevoel dat het geen pretje is met een baby jonger dan een jaar, maar misschien dat jullie me op een ander idee kunnen brengen?
    Volgend jaar zomer is zo'n 6 maand na de bevalling. Als we volgend jaar december gaan wordt het al snel 10 uur vliegen en ik vraag me af of dat wel zo leuk is...
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Tja dat hangt er maar net vanaf hoe je er vantevoren in stapt! Bereid je voor op het ergste en dan valt het alleen maar mee...en die 10 uur vliegen...het zijn 'maar' 10 uur (20 als je retour meerekent) op je hele vakantie.

    Wij hebben er goede ervaring mee, zijn vorig jaar naar Curacao gevlogen met onze dochter van toen 11 maanden en hebben daar de tijd van ons leven gehad.

    Flexibele instelling scheelt een boel :)
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Tja.. je moet een beetje geluk hebben.
    Mijn broer heeft drie kleine kinderen en gaat altijd met het vliegtuig op vakantie. Nooit geen problemen gehad. Ook niet toen ze baby waren.
    Hij heeft wel erg makkelijke kinderen, maar ook die kunnen wel eens vervelend doen.
    Ik weet niet wat beter is; 10 uur in een vliegtuig of 10 uur in de auto zitten om naar Frankrijk o.i.d. te rijden
    :D

    Als je zelf erg gestresst bent, voelt je kindje dat feilloos aan, relaxed blijven dus!
     
  4. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    wij zijn ook op vakantie geweest geeb probleem hoor!
    je kunt het jezelf wel moeilijk maken , maar als je een beetje past en meet dan gaat het prima hoor
    hier in ieder geval
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm wij zijn wel van plan volgend jaar op vakantie te gaan toch :)

    al weten we nog niet of dat ver weg of dichtbij is...

    kan me voorstellen dat kamperen wat lastig is

    maar inderdaad... 10 uur rijden richting frankrijk of 10 uur vliegen.. maakt weinig verschil.

    denk dat het lastiger word op de leeftijd waarop ze rond gaan lopen en zich kunnen gaan vervelen.
     
  6. Niet meer actief

    Familie van mij is dit jaar met een 7 maand oud kindje naar turkije gevlogen, hun hebben geen problemen gehad!
    groetjes,anita
     
  7. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Alles is te doen, het hangt van je eigen instelling af. Je moet ook een beetje het ritme van je kleine volgen. Natuurlijk wordt het wat lastiger als je altijd gewend was om 5 musea op een dag te bezoeken ;)
    Maar ik heb begrepen dat het alleen maar moeilijker wordt als ze ouder worden, dus ik zou zeggen: gewoon doen!
    Ik ga volgende week met de kleine naar Turkije, dat wordt dan de eerste vakantie voor hem. Het zal mij benieuwen, maar ik heb er reuze zin in!
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je vakantie is niet meer zoals met z'n tweeeen. Maar met een beetje aanpassen van beide kanten kan er heel veel hoor. Wij zijn dit jaar naar Frankrijk geweest toen Emme 7 maanden was. We hebben genoten!
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Goh wat een positieve verhalen!
    Ik was er al op voorhand vanuit gegaan dat je je wel aan moet passen aan voeding en slapen. We zijn al niet zo'n cultuursnuivers dus misschien toch een optie!
    Ben echt blij dit te lezen!
     
  10. yofoda

    yofoda Actief lid

    Wij zijn net terug van een weekje texel in een huisje helemaal geweldig we hadden een fietskar gehuurt en daar lucas in gezet allemaal leuke dingen gedaan
    alleen de boottocht hebben we niet gedaan omdat er veel wind stond

    verder hebben we erg genoten en ja thuis is beter ik miste me box heel erg maar lucas heeft veel in de maxi cosi gezeten en ik had boxkleed bij me die heb ik lekker op het gras gelegt

    heerlijke vakantie gehad volgend jaar gaan we twee weken naar texel
    het huisje is van me schoonouders
     
  11. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Wij gaan op 17 september een week naar Tenerife, dan is ons kleintje 7 maanden. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat, maar met een positieve instelling moet dat helemaal goed komen, je moet alleen wat meer rekening houden met de voeding en slaaptijden. Ik kan haast niet wachten tot de 17e!
     
  12. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    wij gaan in september vliegen met de kleine, ook zo'n 10 uur. Kan er dus nog niets over zeggen. We zien wel hoe het gaat, we verwachten niet dat het een groot drama zal worden. En tja, anders zijn we maar dat stel met dat vervelende kind ;)
    Vind het eigenlijk wel een voordeel met zo'n kleine, want verveel me altijd (ondanks de films) en dan heb ik zo lekker wat afleiding.

    Verder gaan we daar proberen het normale schema van thuis qua eten en slapen aan te houden en dan merken we het wel.

    Ze is als we gaan vliegen alleen net te oud/zwaar om in zo'n babywiegje te mogen (KLM en Martinair hebben wiegjes voor baby's waar ze in kunnen liggen), dat is dus wel jammer. Hopelijk is het vliegtuig niet vol en kan een van ons even ergens anders gaan zitten en dan leggen we de kleine op de stoel te slapen.
    We zien het wel...
     
  13. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte was officieel ook te oud (11 maanden) maar we hebben toch zo'n babybasket gekregen. Ze kunnen bij het inchecken en aan de gate nog prima beoordelen of het kan. Het is wel lekker nl. om af en toe je handen even vrij te hebben, ook al kan je kleintje er niet in slapen, zitten gaat prima!
     
  14. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Wendy, goed om te weten. Alleen vliegen we met Arke Fly en die hebben geen baskets :(. Had al geïnformeerd. We vragen wel extra kussen en dekens en dan maken we ook wel een lekker nestje voor haar!
     
  15. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Wat was er dan zo tegen gevallen met kamperen?

    Wij gaan zaterdag voor het eerst en ben graag op alles voorbereid.
     
  16. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    Ik ben ook benieuwd.... Dit jaar voor t eerst op vakantie met onze zoon die zal dan bijna 1 zijn als we de oceaan over vliegen... Spannend...

    Ik laat gewoon alles op me af komen...
     
  17. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wij zijn net terug van vakantie met Lynn die net een jaar is geworden.

    We hebben gevlogen naar Portugal. De vliegreis ging super. Ze heeft geen kik gegeven. Wel even moeten wennen toen we er eenmaal waren. Vreemde omgeving, vreemd bed, warmte.
    Na 3 dagen was ze weer als vanouds.

    Het is mij 100% meegevallen. Oké je vakanties zijn niet zo als anders, maar dat maakt ook niet uit.
     
  18. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    @ guppie ik zou gewoon eerst kijken wat voor een soort kindje je hebt of ze makkelijk is en wat voor een ritme enzo... ennuh kamperen kan ook heel leuk zijn hoor maar dan gewoon lekker in een stacaravan in een land waar het warm is en niet regent hihi
     
  19. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja ik denk ook, het is hoe je je er zelf op insteld.
    Wij gingen deze zomer een week naar Duitsland, en na 3 uur had hij de auto wel gezien.Ik denk als we verder zouden rijden we gewoon s'nachts zouden gaan, kan hij lekker slapen.
    Ik zou zelf niet snel bv 10 uur in een vliegtuig gaan zitten.
     
  20. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij zijn al twee keer naar Amerika geweest, eerste keer waren ze 1 en3 jaar oud, en volgens jaar gaan we weer rondtrekken met een camper door amerika. Nu natuurlijk met onze derde telg, zij zal dan een jaar zijn. Dus dan gaan we met 3 kinderen op stap, van 1, 5 en 6 jaar oud.
    Ik voorzie geen problemen, wij zijn zelf ook gemakkelijk en dat breng je over op de kinderen.Niet te veel stressen.
    En niet te veel mee slepen.
    Gisteren zat ik de "Pfaff's" te kijken, Lindsey, Dve gingen op vakantie met kleine Bruce naar Barbados. Ze namen een koffer mee voor de kleine Bruce wat er moesten 80 Pampers :confused: mee.
    Echt niet nodig, daar kopen!
    Je moet zo denken, credit card, paspoort, en meer heb je niet nodig, geen getress wat je mee moet slepen, alles is te koop.
     

Deel Deze Pagina