Op vakantie met een bijna 2jarige en ik neem mee

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door River87, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Vorig jaar gingen we voor het laatst op vakantie toen was knalde zoon 10maanden.
    Nu bijna 2 en gaan we een weekje in een huisje in NL
    Er is een overdekt zwembad dus zullen daar veel heen gaan maar vraag me af wat is nu handig/makkelijk aan speelgoed om mee te nemen zowel binnen als buiten wil niet
    Te veel meenemen maar ook niet te weinig haha

    En even terug komen op het zwemmen onze zoon is lang en ruim 14kg we hebben zo een oplaasband tot 15kg maar denk nu hij groter is is misschien wel leuker als hij meer bewegingsvrijheid heeft, ik zag van die puddle jumpers, is dat wat? Of zijn er andere handig zwematributen voor deze leeftijd?
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Gezien de huidige situatie zou ik er wel op rekenen dat je niet optimaal gebruik kunt maken van het zwembad.
    Denk aan shifts/rreserveringen ivm corona.

    Puddle jumpers ken ik niet. Maar op die leeftijd was een (strand)bal altijd fantastisch, en een gietertje, emmertje, schepje om met het water te spelen.

    En als buitenspeelgoed iets van een loopfietsje? Weet niet of je bij het huisje ook veel buitenruimte hebt,maar een simpel speeltentje doet het ook vaak goed.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    puddlejumpers zijn super (zegt de zwemjuf ;) ) en anders zwemvleugels. Voor zo'n band is hij te groot hoor ;) lekker de vrijheid geven!

    Qua spullen: Klein opblaasbadje (meter doorsnee ofzo) voor bij je huisje. Ikea drinkbekers (ook gewoon leuk speelgoed in bad, in het zand, als trommeltjes etc) , emmertje, schepje. Eventueel autootjes voor binnen en buiten
     
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Ideaal is deze leeftijd ze hebben amper wat nodig om zich te vermaken!

    Zwembandjes hadden wij op die leeftijd, kunnen ze zelf spelen en zwemmen.
    Puddel Jumper zag ik op vakantie bij kinderen, zag er ook heel fijn uit.
    Zwemband voor baby’s vond mijn zoon voor zijn eerste al niet leuk, hij klom er gewoon uit en ging dan op zijn kop onder water. Dus hij had met 10/11 mnd al bandjes om. Maat 00 paste hij toen.

    Emmer en schepje idd om in de zandbak te spelen was altijd de hit en later idd de loopfiets. Maar toen waren ze rond de 2,5. Namen geen kinderwagen meer mee en reden ze op loopfietsen. Met 20 mnd de driewieler mee genomen en daar veel mee gewandeld ( dochter geduwd, ze kon toen niet fietsen). Verder rugdrager ipv kinderwagen. Lopen tot ze moe waren en daarna daarin/ sliepen er ook graag in.
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wat zijn puddle jumpers?
    Wij hebben voor ons zoontje zwembandjes. Emmertje, schepje, gietertje. Wat autootjes van Paw patrol. Speelklaar omdat ik dat prettiger vind in zo'n huisje of anders voor buiten.
    Als het in de auto past nemen we een loopfietsje mee
     
  6. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Puddle jumpers zijn top!
     
  7. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Thnx voor alle tips

    Typ maar in bij Google puddle jumper
    Ik denk dat ik m toch ga aanschaffen en de band meeneem dan merken we snel genoeg wat hij t fijnste vindt

    T zwembad is op reserveren maar tijdvakken van 3uur lang dus lang zat ;)
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Hier namen we altijd wat buitenspeelgoed mee, dus emmertje, schepje graafauto, en een kleine bak met duplo, wat auto’s en vliegtuigjes. Voor die leeftijd was dat altijd prima.
    Wij vonden zo’n band niet zo fijn meer toen ze zelf rond konden lopen. Dan hadden ze alsnog bandjes om gekregen in het pierenbadje, en de vrijheid die ze dan hebben vonden ze bij mij leuker dan een beetje hangen in zo’n babyfloat. Ik zou dus of bandjes of zo’n puddle jumper (Was nog niet zo populair een paar jaar terug maar ziet er heel handig uit, onze jongens zonken nog weleens een beetje met alleen zwembandjes dan is dit met zo’n middenstuk ideaal!)meenemen, maar die grote band thuis laten.
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Ik zou zeker gaan voor een puddle jumper. Ik kende die dingen niet en had gewoon bandjes voor mijn dochters. Totdat de 2e voorover viel in het peuterbadje en niet meer overeind kon komen. Ze was toen net 2. Wij zaten erbij, dus konden haar meteen oppakken. Maar sindsdien een zwemvest of puddle jumper.
    Ik heb er 2 voor de oudste 2, maar ga er ook nog 1 voor de 3e kopen.

    Qua speelgoed zou ik jij kijken naar wat enkele dingen waar hij veel mee speelt. Wij hielden het vaak bij 1 grote tas.
     
  10. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    Hier gaat altijd 1 plastic bak speelgoed mee op vakantie. Papier en potloden 1 of 2 grote dingen (grote auto oid) verder wat duplo een puzzel paar boekjes een bal, emmer, schepjes en dan soms nog wat klein prut. (En voor de oudste dan nog 2 spelletjes)Meer dan zat
     
  11. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Een puddle jumper vond ik wel echt een aanrader. En ik weet niet wat je kind leuk vind, maarmaarzou iets voor binnen en buiten meenemen. Wij namen een bak duplo mee, een puzzel of spelletje, tekenspullen, zand/strand spul en een loopfiets. En de tablet :p
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.210
    113
    Speelgoed wat zowel binnen als buiten kan
     
  13. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    plastic stapelbekers! Die zijn in het water/ zand/ aarde... overal favo bij ons.
     

Deel Deze Pagina