Op vakantie met kettingrokers

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Seffie, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    HELP!

    Ik ben zwanger en op (kampeer)vakantie met mensen die de ene na de andere sigaret opsteken. Overdag geen probleem dan kan ik ergens anders zitten.. Maar 's avonds is het vrij koud dus zitten we in de voortent. 1 kant is dan open maar ik moet overgeven van de rook.. letterlijk. Het blijft gewoon hangen.

    Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik er echt heel misselijk van wordt Maar ze geven er geen fuck om (ze weten dat ik zwanger ben dus zeggen dat het aan mij ligt). Ik ben nu van ellende weg gelopen omdat ik weer moest overgeven en het niet meer aan kon.:oops:

    Even weggelaten dat het vervelend is... Hoe schadelijk is meeroken voor de kleine spruit in mijn buik? Ik voel me zo'n aansteller pffff.. maar ik moest het even kwijt. :(
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als ze niet bereid zijn om buiten de tent te roken zou ik echt per direct mijn spullen inpakken en naar huis gaan.

    Wat een idioten zeg. Je bent GEEN aansteller!

    Is je partner ook mee? Wat zegt die er van?
     
    littlemunchkin, SAARC, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou ook meteen gaan. Meeroken is zowel voor jou als de kleine heel slecht. Als iemand daar geen rekening mee wilt houden zou ik daar meteen klaar mee zijn.
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Brrr lekker sociaal! Laat ze lekker helemaal buiten roken.

    Als dat geen optie was pakte ik mijn biezen. Ging ik elders in mijn eigen hotel of tent zitten.
     
  5. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Wat een nare situatie voor je zeg. Klinkt nogal als met z'n allen tegen 1. Ik snap dat je niet zomaar naar huis gaat (het is ook jouw vakantie en het zullen wel bekenden van je zijn natuurlijk).

    Maar hoe ze je behandelen kan echt niet hoor! Naast dat het inderdaad supergoor is (ik wordt er al misselijk van als ik niet zwanger ben) is het echt niet goed voor jou en de baby. Ik zou het er overdag nog eens over hebben met ze. Dat het asociaal is dat ze alleen maar aan hun eigen gerief denken.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  6. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    nizzie86 vindt dit leuk.
  7. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja mijn partner vindt het ook te gek voor woorden. Gelukkig gaan wij vandaag naar huis. Ik ben ook geen ruzie zoeker dus als ik 10x zeg dat ik er misselijk van word en ook nog over moet geven lijkt het me wel duidelijk.. Maar blijkbaar niet. :( partner is precies hetzelfde als ik gelukkig hij steunt me in alles.

    Deze persoon heeft zelf door gerookt tijdens zwangerschap, weliswaar heel weinig, dus vindt dat mensen zich tegenwoordig aanstellen met wat wel en niet mag. :confused:

    Dankjewel lieve dames voor de reacties. Ik dacht echt even dat het aan mij lag deze week. Ik ben er zo vaak mogelijk even "tussenuit" geglipt maar zeker niet genoeg. Er is veel ingeademd. Nu maar hopen dat er niks is met mn kleine spruit :$ morgen weer een echo.
     
    littlemunchkin en Annebeth vinden dit leuk.
  8. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Wat ben je aardig! Ik was niet van ze weggelopen om over te geven en had het zelfs in hun richting gedaan :roflmao: Kom nou zeg, zelfs niet-zwanger is roken in een tent toch ranzig!
    Maar je gaat vandaag weg, dus het is een soort van opgelost.
    Het zal wat de zwangerschap betreft vast wel loslopen en er is nu sowieso niets meer aan te doen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Haha ja ik ben te aardig geweest. Maar stiekem hoop je gewoon op respect en zeker als je het meerdere keren aangeeft. Dan houd ik liever de eer aan mezelf dan dat ik de hele Camping op stelten zet haha :oops:
     
  10. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Wat heb je het lang volgehouden om vriendelijk te blijven !

    Ik was denk ik al lang een keer uit mijn slof geschoten, wat een egoïstische mensen zeg, ik was denk ik niet eens weg gegaan om over te geven, als ik in hun troep mag zitten mogen zij dat ook in mijn troep
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind roken in een voortent sowieso al vreeeselijk, ook nu ik niet zwanger ben, ik zou m’n tas pakken en weggaan. Zeker ook gezien hun houding. Klinken niet als mensen met wie ik op vakantie wil.
     
  12. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ik had uit woede over ze heen gekotst, denk ik. Heel verstandig dat jullie de beslissing hebben genomen om weg te gaan! Nu al een goede mama, jij. ♡
     
    Littlegirl1989 en Leraje vinden dit leuk.
  13. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Is moeten overgeven niet al genoeg reden om te laten merken dat je het niet fijn vindt dat ze in de voortent roken dan? Nog even los van dat je zwanger bent. Wow, ik zou zulke mensen niet om me heen willen hebben (sorry). Knap dat je je zo hebt kunnen inhouden, maar zeker niet dat jij je schuldig hoeft te voelen of denkt dat je een aansteller bent, absoluut niet!
     
  14. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Thanks lieve dames. Jullie stellen me gerust :D

    Ik lig nu lekker in mijn eigen bedje. Morgen gelukkig een echo en misschien wat meer vertrouwen dat het geen kwaad kon. :thumup:
     
    Mies97, Annebeth en nizzie86 vinden dit leuk.
  15. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Wooohooo alles was prima in orde. Het hartje klopte en de navelstreng was ook al goed te zien.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Fee89, Leraje, Mbob en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Volgende keer over hun voeten kotsen....zal ze leren! :mad:
    En dat zijn vrienden van jullie? Wat een stelletje....
    Ik rook zelf ook maar je gaat toch niet roken als een ander er last van heeft.
    Vind dit best erg...
     
  17. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw

    Dit dus, ook meeroken kan laag geboortegewicht en vroeggeboorte veroorzaken. Ik vind het behoorlijk asociaal dat mensen niet buitwn gaan roken, zeker met een zwangere of kinderen in de buurt.

    Kies voor jezelf. Echte vrienden respecteren jouw gezondheid en die van je kindje.
     
  18. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Wat een nare mensen. Het is niet alleen supervervelend dat je misselijk wordt, maar meeroken is bovendien heel schadelijk voor je zwangerschap! (Al zal een weekje niet enorm verschil maken, maar het is zeker niet niks).

    Ik vind het echt niet normaal dat als jij iets doet waar iemand misselijk door wordt (zelfs al is dat geen 'normale' reactie), dat je dan gewoon door blijft gaan... dan ben je toch echt een eikel?
     
  19. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Al was je niet zwanger dan is t nog aso en heel slecht voor je!
     
  20. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ja dit dus.is toch sowieso vies in een voortent?
     

Deel Deze Pagina