Wij hebben gisteren onze zomervakantie geboekt ! Heerlijk 8 daagjes naar Albufeira, vlak na Julie's 1e verjaardag. We gaan met mijn schoonouders en de broer van mijn vriend. Schoonouders waren 40 jaar getrouwd en wilden met z'n allen op vakantie. Had van ons niet gehoeven, maarja, zeg maar eens nee... We hebben voor een appartement gekozen, leek me handiger omdat je dan je eigen keukentje en magnetron hebt. Ik vind het wel een beetje spannend, zo de eerste keer op vakantie met Julie. Hebben jullie tips en handigheidjes (voor mee te nemen enzo)?
Leuk!! Heerlijk joh, even ertussen uit! Bij het onderdeel vakantie staan veel tips. Een hoop dingen zijn natuurlijk afhankelijk van waar je heen gaat, zowel het land als de accomodatie. Probeer eens (tzt) een dagje bij te houden wat je allemaal nodig hebt voor je meisje en bedenk dan of het daar ook handig/nodig is. Wij zijn toen Louise 15 maanden was op vakantie geweest met haar maar dat was in een kidsworld accomodatie dus alles was daar aanwezig, van badje tot kinderstoel en flessenwarmer.
Mijn tip: neem vooral niet teveel mee... Ze hebben daar alles en je kindje kan met de pot mee eten. Vergeet reserve knuffels niet en je mag babyvoeding (dus melk / diksap) mee nemen voor in het vliegtuig. Geef drinken tijdens start en landing en de kans op pijnlijke oren is gering. Wij hebben een zgn Sack 'n Seat... dat is een stoffen kinderstoel die je gemakkelijk overal mee naar toe kan nemen. Super veel aan gehad op vakantie in Spanje toen zoontje 12,5 maand was. Een appartement is super handig maar let erop dat je wel vakantie houdt en dat je niet teveel doet wat je thuis ook doet... dan had je namelijk ook thuis kunnen blijven
Veeeeeel zonnebrandcreme, vooral voor de kleine Kun je natuurlijk ook hier kopen). Het is hier aardig warm. Gisteren wel weer wat bewolkter en kan ook in de zomer voorkomen, dus ook wat warms. Bij alle supermarkten is er ruim aanbod voor kinderen qua eten, dus dat hoef je niet mee te zeulen. Edit: als je je kleine gewend bent diksap te geven zou ik het wel meenemen, dat kennen ze hier helaas niet.