op vakantie naar Egypte

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sophie2, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Ik zou graag willen weten wat ik precies mee moet nemen naar Egypte voor mijn dochter Sophie? We gaan 27 september weg en komen 6 oktober terug. We gaan dus 10 dagen weg.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Groetjes Sonja
     
  2. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Wow, ik wil niet vervelend overkomen, maar een baby meenemen naar egypte niet mijn ideale vakantie! Ik heb daar een heel ernstige parasiet opgelopen! En ben negen jaar verschrikkelijk ziek aan mijn darmen geweest omdat ze niet konden vinden wat ik had. Nu hebben ze gelukkig ontdekt wat het is en ben ik er vanaf. Maar ik zou nooit mijn kleine meenemen naar egypte totdat ze heel wat ouder is! Maar das mijn mening en daar moet jij je niet druk over maken. Maar ik zou zeker checken met je HA welke medicijnen je mag gebruiken bij je kleine bv. met diarree!
     
  3. Niet meer actief

    Heb je d'r al goed in laten enten?
    Dat zou ik niet vergeten, als ik jou was!

    Als dat gepiept is, dan is de rest ineens een stuk minder belangrijk!
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja idd laten enten tegen HEP A. en k zie dat ze de BMR ook nog niet gehad heeft (aan haar leeftijd te zien). Toen wij naar Marokko gingen moest Iman van het CB de BMR prik ook alvast hebben (en nog eens herhaald met 14 mnd)

    Verder heb ik ALLE eten voor Iman van hier meegenomen. Voor elke dag een potje fruit en en potje avondeten. Vergeet geen paracetamol zetpillen en iets voor als ze gestoken wordt door een mug of iets. Oh ja, is t de eerste keer dat ze gaat vliegen? Dan raad ik je Travelin reistabletten aan, die mogen vanaf 1 jaar. Iman is nl doodziek van de reis geweest en als jou kleine dat nu op de heenweg zou hebben, kun je haar voor de terugweg tenminste er iets voor geven.

    Voor de rest geen kraanwater drinken daar, geen ijsklontjes of softijs en niet in stilstaand water met haar zwemmen (zoals een meer of zo)

    Oh ja, zwemluiers zijn daar (tenminste in Marokko) nergens te krijgen ;)

    @ leeuwen: ik begrijp je negatieve ervaring, helaas kun je zo'n dingen ook elders oplopen... Afrika is best te doen met een kleine over het algemeen!

    VEEL PLEZIER OP VAKANTIE!
     
  5. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    Goedemorgen

    Neem ORS mee voor het geval ze aan de diaree raakt. Ik zou het ook voor jezelf meenemen want de kans is groot dat jullie als papa en mama ook gaan krijgen (vloek van de farao, hihi)...

    Ik denk dat als je in een resort verblijft of een redelijk hotel dat de kans klein is dat je ziek wordt. Ik zelf heb een rondreis gedaan en ben drie weken van de vier aan de diaree geweest. Geen pretje, maar zorg gewoon dat je reisapotheek op orde is.

    Bij het CB heb je trouwens ook een folder mbt vakantietips en wat te doen bij diareen en ziekte als je op vakantie bent.

    Veel plezier.
     
  6. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou als je gewoon op een toeristisch plek in egypte gaat, en je op let, (wat wel blijkt uit je antwoord) dan hoef je je om al de nare dingen geen drukte te maken hoor,....

    egypte van nu is ff beters als jaren geleden,......
    zorg iig voor goed spul om dr in te smeren,...
    en tegen muggen idd,....
    zonnehoedje is zekers wel nodig,.....
    indien je een kleine waterkoker hebt, neem die mee, kun je altijd het water koken,......... anders kun je ook zo'n campingding kopen
     
  7. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Bedankt voor jullie reacties.
    Sophie heeft al de bmr prik gehad. Ze is geent tegen hep.b, hep a mag pas als ze 3 jaar zijn. Wat ik weet is dat Sophie niet een herhaling krijgt als ze 14 maanden is.
    Spul voor muggen had ik nog niet aan gedacht.
    Ze heeft al eens gevlogen, maar alleen geslapen. Pappa en mamma hebben sterke darmen, we eten alles wat los en vast zit namelijk, maar voor Sophie wordt ORS meegenomen.
    Wat betreft het eten: Ze lust geen een potje eten van de babyvoeding. Dus ik neem denk ik maar voor de zeker heid flesvoeding mee dan. En haar flessenwarmer.
    Toen Sophie 3 maanden was ben ik ook wel met haar in Egypte geweest, maar teon had ze alleen maar flesvoeding, dus het is weer heel erg nieuw voor mij.
    Zwemluiers heb ik nu in overvloed. ben blij dat ik goede reacties krijg van jullie en dat ik weet wat ik mee moet nemen. En ook dat ik al wat dingen in huis heb die ik dus ook mee moet nemen.
    We verblijven op een resort, wij houden van rust zeg maar.

    Groetjes Sonja
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hep A pas vanaf 3 jaar?
    Heel vreemd, aangezien Iman die prik gehad heeft toen ze 11 maanden was!
    Aangeraden prikken voor Marokko/Egypte/Turkije: HEP A en BMR ... Als ik jou was zou ik het GGD toch nog maar eens bellen hoor!

    ORS is idd ook een aanrader! Heb ik in Marokko ook nodig gehad voor Iman!

    EDIT: heb dit even opgezocht:
    Hepatitis A.
    Deze vaccinatie is zelden verplicht (maar vaak aanbevolen) en kleine kinderen ondervinden doorgaans weinig last van de ziekte. Toch kun je je kinderen er maar beter voor inenten. Ze kunnen namelijk ook volwassenen besmetten, die er ernstig ziek van kunnen zijn. Met name op crèches komen af en toe hepatitis A-epidemieën voor. Kinderen kunnen vanaf 1 jaar tegen hepatitis A worden ingeënt.

    Dus ze mag zeker ingeent worden!
     
  9. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Idd hepatitis A mag wel voor zulke kleintjes.
     
  10. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou je kan wel heel goede darmen hier hebben maar daar wel last van hebben. Mijn man en ik kunnen ook alles eten maar daar hebben we mooi diarre gekregen. En misschien niet zozeer van het eten maar wel van koud-warm verandering. Binnen was het 18 graden en buiten 48graden en hierdoor heel erg last van buikpijn gehad.

    Ik zou haar niks te eten geven van daar maar echt alles uit NL meenemen.

    @sweetangel: bedoel je dat je dochter echt ziek is geworden van de reis? Dus misselijk en overgeven? Vanaf welke leeftijd kunnen ze dan wagen/zeeziek worden dan?
     
  11. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Ik zal eens contact opnemen met het ggd. Maar zoals ik al zei, ze lust geen potjes van olvarit, fijnproefertje, zonnatura of iets anders dergelijks voor haar leeftijd. Dus ik kan niet anders dan haar het eten van daar laten eten.
    Vorig jaar zijn we daar geweest en mijn man en ik hadden geen last van onze darmen of buik. Dus verwacht het ook nu niet. En wij zijn wel wat gewent, allebei zijn we lid geweest van scouting. Nou das pas smerigheid hoor. Maar wel altijd gezellig moet ik zeggen hihihi.

    Groetjes Sonja
     
  12. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    JA! We moesten ook 4 uur in de auto van de familie naar ons hotel en toen heeft ze ook alles overgegeven.
    In het vliegtuig ook!
    Geen idee vanaf hoe oud, maar mijn moeder vertelde dat ik vroeger ook heel erg reisziek was!
    Ze heeft op de terugweg 3 keer overgegeven :(

    Trouwens, mijn darmen zijn nu nog van slag van Marokko :(
     
  13. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat het verstandig is dat je kindje op iets kan zuigen/iets kan drinken in het vliegtuig want dan heeft je kleintje niet zo'n last van zijn/haar oortjes.
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja klopt! Flesje diksap of water is idd handig!
     
  15. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Maar wat als je kind dan niet op iets wilt zuigen of drinken? Gaan de oortjes dan klappen of zo? Want zijn kunnen niet klaren zoals wij dat kunnen.
     
  16. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman wilde op de terugweg ook niets drinken en heeft geen last van de oren gehad.
    T is de een voor de andere keer, net als bij ons.
     
  17. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ok bedankt
     
  18. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Alyssa heeft heel erg last van haar oortjes gehad en wilde dus ook niks drinken, wat ze ook wel eens doen als ze er last van hebben en ze niks wil, je een beetje suiker op je vinger doet en ze daar van laten sabbelen. Was tip van de stewardess..
     
  19. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Maar is het dan niet gevaarlijk voor hun oortjes dan? Ik weet als ik niet kan klaren tijdens duiken dat ik het gevoel heb dat mijn oren ontploffen.
     
  20. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Hallo Allemaal,

    Ben vandaag bij ggd geweest. Een kind van 1 jaar hoeft niet persee een hep. A prik te hebben. Als ze ziek worden dan is het mild en hebben ze zo ie zo antistoffen na de ziekte. Nou, ik neem geen risico en laat haar gewoon een prik halen. Liever zo als dat ze er ziek van word. Ook al is het mild. Hep. B heeft ze al gehad, dus nu alleen A nog. Die heb ik vandaag gehaald samen met de DTP. Is ook nodig als je naar dit land gaat.

    Groetjes Sonja
     

Deel Deze Pagina