Op vakantie naar Oostenrijk en Italië met overnachting in Duitsland

Discussie in 'Corona forum' gestart door bunchy, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Dit is toch een hele duidelijke tabel?

    V betekent verplicht en - betekent niet verplicht. Staat in de zin erboven.

    Doorreis zonder overnachting hoef je dus niets te doen. Doorreis met verblijf van maximaal 24 uur is een negatieve test verplicht.
     
  2. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63



    Er staat wel kijk voor alle info in dat document...

    Als ik het doorneem lijkt het alsof bij doorreis alleen uitgezonderd :sectie 3 en 4 en dat zijn quarantaine en registeren..lijkt alsof testen dan wel moet.
     
  3. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Oh ja zo ver heb ik niet gekeken. Wij moeten zelf sowieso testen voor Italië dus dan heb ik hem in Duitsland ook. Kinderen zijn onder de 6 dus ook geen probleem.
     
    Brigitte1985 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ja dat snap ik, maar als je de rest van de posts hierover inclusief alle schermprintjes van Nelta terugleest, dan waren we op basis van alle Duitse documentatie overeengekomen dat testen niet hoeft bij verblijf van maximaal 24u. Dus het is behoorlijk verwarrend.

    Mijn ene zoontje wil echt niet meer testen en ik wil hem dat dus voor vakantie ook niet opleggen ofzo… dus dan gaan we wat anders zoeken. Maar ik wil wel zeker weten of het verplicht is of niet.:(
     
  5. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Wij gaan naar denemarken en dus moeten ook door duitsland. We wilden eerst vlak voor de deense grens overnachten maar nu overwegen we om in 1x door te rijden.
    Ik vind het ook erg onduidelijk of je wel mag overnachten als je binnen 24 uur weer weg bent. En of je moet testen als je alleen maar er door heen rijdt (en mag je dan wel stoppen om te plassen....).
    Het duurt nog 2 weken voor we gaan dus ik ga er vanuit dat het tegen die tijd wel duidelijk is.

    Ik vind het niet erg om ze te laten testen maar het zou wel heel ruk zijn als ze dan ineens positief zijn :eek:.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    bij tankstations etc en ook bij de grenzen werd niet gecontroleerd.
    Wij hebben onze kinderen, tussen 5 en 11, niet laten testen vooraf. Zelf wel beiden ingeënt.
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je mag gewoon tanken hoor.
     
  8. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Ja maar die regels gelden ook pas vanaf dinsdag.
     
  9. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Toch wel stress… Duitsland 1 overnachtin en Oostenrijk zijn rond maar voor Italië blijkt dat kids vanaf zes moeten testen en ik heb bij aankomst Italië 13 dagen vaccinatie 2

    nu blijkt dat id van onze jongste verlopen te zijn ook nog eens..
    Nodig voor pcr lijkt mij?
    En daarbij: hoe moet dat met pcr testen in Oostenrijk dan??? Pfffff wil kids liever niet blootstellen aan test (tenzij zij klachten hebben natuurlijk)…
     
  10. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    ik heb de digi-d net aangevraagd. We gaan pas over 2 weken dus tijd zat. Mijn zoon heeft een eigen telefoon dus die app kan gewoon op zijn telefoon. Zal het voor de zekerheid ook nog uitprinten van ons allemaal.
     
  11. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Voor degenen die naar Oostenrijk gaan: zij hebben de app Grüner Pass waarin je meerdere QR-codes kunt opslaan. Gewoon alle internationale QR-codes van je gezin scannen en je hebt ze in die app allemaal bij elkaar.

    Wij hebben inmiddels onze en dochters QR-codes gescand met de Oostenrijkse Green Check web app en we krijgen allemaal een groen vinkje (wij 2x vaccinatie, dochter 1x vaccinatie na genezen). Fijn, want nu hoeft er niemand van het gezin te testen voor de heenreis naar Slovenië waarbij we nu maar in Oostenrijk gaan overnachten i.p.v. in Duitsland. En als we daarna naar Oostenrijk gaan ook weer geen testen nodig voor inreis en kunnen we gewoon spontaan uit eten wanneer we dat willen zonder dat er eerst iemand getest zou moeten worden. Zoon is onder 12 en hoeft dus nog niet te testen voor Oostenrijk en in Slovenië is de leeftijdsgrens zelfs 15 jaar, dus daar valt dochter ook nog onder (en anders was haar vaccinatiebewijs daar geloof ik ook geldig geweest).
     
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Zijn ze al eens getest? Ik zou ze gewoon laten testen hoor. Ze vonden het hier beide zo niet boeiend..terwijl ik het zelf ook onprettig vond..

    En ID zou ik inderdaad wel vernieuwen ja..
     
  13. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Die heb je toch überhaupt nodig om te reizen?

    wanneer vertrekken jullie? Ben je binnen 48 u in Italië? Want dan zou ik gewoon voor jullie allemaal een pcr of antigeen test plannen en zit je in alle landen goed.
     
  14. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    We zitten eerst een week in Oostenrijk
     
  15. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    1 overnachting in dtsl. Dan 7 in Oostenrijk en dan 9 in Italië… ik denk dus pcr testen kids in Oostenrijk op laatste dag..
    En Duitsland 1 overnachting daar gaan we niks voor laten doen muv zelftesten. Ik heb dan 5 dagen mijn 2e vaccinatie..
     
  16. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    Snel een nieuwe id kaart aanvragen dus. Maar in Oostenrijk hoeven tot nu toe kinderen onder de 12 jaar niet te testen.
     
  17. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    En voor jezelf ook pcr test in Oostenrijk dan. Want Italië wil wel 2 vaccinaties+14 dagen
     
  18. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Ja maar wij komen einde middag aan en de volgende dag ben ik 2 prikken + 14 dagen… voor die paar uurtjes in feite ga ik geen pcr laten doen
     
  19. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Duitsland overnachting skippen we hebben we besloten.. toch te spannend.. we gaan in Oostenrijk net over de grens zitten
     
  20. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    914
    897
    93
    Je bedoelt een gewone ID-kaart? Die moet je toch sowieso hebben, ook al zou corona niet bestaan...?
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina