Op 'vakantie' oppas mee; hoe betalen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door koekjesbakker, 18 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekjesbakker

    koekjesbakker Actief lid

    13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Binnenkort ga ik op reis naar Curacao om tijdelijk bij mij moeder te zijn die daar woont en kampt met gezondheidsproblemen. Ik wil 2 weken gaan met mijn 2 kinderen. Mijn man kan niet mee ivm werk.

    Omdat ik het best pittig vind met 2 kinderen (6 maanden en ruim 2.5) en daarbij ook graag tijd heb voor mn moeder, overweeg ik het om mijn oppas mee te nemen.

    Ik heb het balletje al eens opgegooid bij haar en ze is enthousiast over het idee. We hebben het nog niet over vergoeding gehad en hoor graag eens wat meningen.

    Ze zou bij ons logeren en dus er dus wel echt 'bij horen' en vooral fungeren als extra ogen/handen voor de kinderen. Ik ga niet uit ofzo, dus er alleen voor staan zal amper voorkomen.

    Uiteraard betaal ik haar ticket en zorg ik dat alles voor haar betaald is daar, huurauto/boodschappen, als we eens een keer ergens gaan lunchen etc.

    Verder is het een groot huis, heeft ze een eigen badkamer en heeft mijn moeder een zwembad in de tuin dus het is voor haar (hoop ik) ook wel een soort vakantiegevoel.

    Ik kan heel goed met mijn oppas, ze is 21, dus als de kinderen slapen, kan ik prima met haar kletsen, wijntje drinken etc.

    Is het onrealistisch om te denken dat de gratis reis naar Curacao voldoende is? Ze heeft nu door corona geen ander werk of echt sociale dingen die ze moet missen. Ze kan ook prima tijd voor haar zelf nemen, als ze bv een keertje alleen naar het strand zou willen ofzo.

    Alvast bedankt voor de reacties!
     
  2. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.750
    5.441
    113
    Vrouw
    Ik zou de de reis/het verblijf en een beetje zakgeld als 21 jarige acceptabel vinden.
    Alleen reis/verblijf zou betekenen dat je zelf alsnog je spaargeld aan moet breken voor een werkvakantie.
     
  3. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik zou dat als 21-jarige heel leuk hebben gevonden. Ik zou het dus gewoon met haar bespreken.
     
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.487
    1.087
    113
    Wauw ja, ik had graag zo'n oppas adresje willen hebben toen ik 21 was:roflmao:
    Ik zou haar reis en verblijf betalen en evt nog wat geld en vervoer daar om wat te gaan doen, voor haar alleen of samen ofzo. Dat ze er oog ook even zonder kinderen op uit is, al is het maar een middagje.
    Ik zou haar verder niet betalen, denk dat de vakantie opzich al een hele beloning is.
    Misschien wel rekening mee houden dat ze in quarantaine moet ervoor en erna? Testen enzo?
     
  5. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Ik zou de reis/verblijf/zakgeld een prima vergoeding vinden. Wel zou ik, op papier, afspraken maken zodat de verwachtingen duidelijk zijn. Moet ze bv snachts beschikbaar zijn? Moet ze elke dag beschikbaar zijn of heeft ze op voorhand ook vrije dagen? Wat wil je ongeveer dat ze doet, hoeveel uur per dag. Horen er ook huishoudelijke taken bij bv koken of boodschappen doen. Beter goed afgesproken dan achteraf ruzie :)
     
    Syane vindt dit leuk.
  6. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind je idee op een au-pair constructie lijken. Die regels ken ik niet precies (geen ervaring mee), maar ik zou daar eens naar kijken. En dan vanuit het perspectief van Curacao, wat de regels daar zijn.
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.901
    113
    noord holland
    Ik denk dat het in deze constructie voor haar al als een gratis verzorgde all-inn vakantie geldt. Voor die hele reis hoeft ze dus alleen af en toe op te passen? Ik zou inderdaad niet aan nog een vergoeding denken dan.
    Lijkt mij heerlijk klinken als je 21 bent. Ik zou daar zelf op die leeftijd ook echt niet meer voor gehoeven hebben. Dat ik mee zou mogen op vliegvakantie, m'n eten en drinken betaald krijg en daardoor af en toe op moet passen zou ik echt fantastisch hebben gevonden :D.
    Ik zou het er wel over hebben en zo je wederzijdse verwachtingen uitspreken.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik denk dat het deels ook afhankelijk is van wat je van haar verwacht qua uren en werkzaamheden ed. Maar zoals jij het beschrijft zou ik op die leeftijd erg blij zijn geweest met zo'n aanbod. :D Ik zou het gewoon met haar bespreken.
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ik zou naast het betalen van reis/verblijf/maaltijden haar nog een bedrag geven (300 per week euro of zo) om vrij te besteden of te sparen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Wat @Nummer4 zegt, de reis en dan nog wat geld om vrij te besteden.

    Ik zou wat andere ook zeggen bespreken wat de verwachtingen van haar zijn. Moet ze dag en nacht paraat staan wanneer de kinderen huilen.

    Heeft ze ochtenden of middagen voor haar zelf. Hoeft niet standaard maar wel ruim aangeven zo dat ze iets kan plannen.

    Kan ze zelf op pad of is ze afhankelijk betreft vervoer van een ander?

    Hoe meer eisen je stelt daar zou ik dan ook meer tegenover stellen.:)
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wat een goed idee en wat zouden er veel in haar schoenen willen staan!! Ik had het zeker voldoende gevonden! Je zou nog wat zakgeld kunnen overwegen, maar 100 euro per week zou ik ook meer dan genoeg vinden. Eten en drinken wordt ook al betaald, dus kosten gaat ze daar niet of nauwelijks maken.
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit inderdaad...
     

Deel Deze Pagina