Op Verschillende Dagen Je Eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1ste Wondertje, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Ik ben nog nieuw hier op het forum. En ik ben zeker nog nieuw in het 'zwanger worden'. Mijn vriend en ik zijn nu nog in ronde 1.
    Voor die tijd heb ik me er niet veel in verdiept. Nu breekt me dat dus op.

Sinds vorige maand hebben we de knoop doorgehakt en besloten dat we het nu maar voor het echt gaan doen. :D Helemaal geweldig natuurlijk.

Dus vorige maand goed op mijn menstruatie, eisprong etc. gelet. Mijn cyclus is heel regelmatig. Namelijk 30 dagen. Maar mijn eisprong daarentegen is volgens mij niet zo regelmatig. Is dit mogelijk?

Vorige maand had ik mijn eisprong goed gevoeld rond de 16de dag. Nu ben ik op de 14de dag en heb ik ongesteldheidskrampen en steken. Vorige maand had ik trouwens een andere pijn. Als ik toen alleen nog maar opstond of ging zitten, verkrampte mijn hele buik. Nu dus geen last van.

Kan iemand mij hierbij helpen? Sorry voor mijn lange verhaal.

Liefs 1ste Wondertje.

P.S: Sinds gisteren heb ik ook verschikkelijk veel last van afscheiding. Ook dit heb ik nog nooit zo veel gehad.

2. lily26

lily26 Fanatiek lid

29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Hey

Ben je hiervoor wel aan de pil geweest?
    Want dan zegt het nix over je regelmatigheid,want dat regeld de pil...
    De ei is bijna altijd 14dgn voor je ongi
    Wel fijn voor je dat je hem voelt.Afscheiding?Wit en romig?Dat is vruchtbaar slijm,dus rond je ei,dus dat kan dus wel kloppen...
    Vorige ronde 16e ei dus +- 30ste ongi nu 14e ei,dan waarschijnlijk 28ste ongi(of niet als je aangeteld bent :) )
    Ik heb mijn 1ste ei ook gevoeld naar mijn pil,maar daarna steeds minder en nu nooit meer,dus kan goed dat je het nu minder voelt.....
    Ga er maar gewoon van uit dat het nu je ei is en dan je cyclus deze mnd 2dgn korter is....

En dus Klussen dan... :) :) Kan nooit teveel zijn..haha

Sucses

3. Tammeke

Tammeke Lid

1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Hallo,

Ik volg dit topic even, ik heb ook op verschillende dagen mijn eisprong, wij zijn al zo'n 9 maanden aan het proberen, ondertussen temp ik en gebruik ik ovulatietesten, ik heb ook altijd wat buikpijn de dagen voor mijn eisprong. Mijn eisprong valt tussen dag 12 en dag 18, en schommelende cyclus. Benieuwd of nog mensen dit hebben.

4. 1ste Wondertje

Hoi Hoi,

Thanks voor de reacties.

@ Lily26, Nee ik heb nog nooit de pil gebruikt. Gelukkig, want ik hoor er echt slechte dingen over.
    Heb nu veel slijm, beetje wit/romig met een paar klonten maar ook heel veel doorzichtig slijm (sorry voor het vieze gepraat), als ik het tussen mijn vingers neem, kan ik er kleine draden van trekken.
    Nog even over mijn eisprong. Las net mijn agenda terug (heb het de vorige keer maar voor de zekerheid opgeschreven), en ik heb vorige maand ook drie dagen last van pijnen gehad. Dus wie weet komt morgen toch pas echt mijn ei.
    Heb gisteren geklust, vandaag / morgen dan misschien mijn ei. Kan het dan nog gewoon? Of is het al te laat? Mijn man is heel veel van huis, en kan dus niet ieder moment klussen. :cry:

@ Tammeke,

Hoe temp je? Ben nog nieuw met het hele gebeuren en heb dus nog veel vragen. Sorry. Hoe gaat het in zijn werk? Misschien kan ik dat ook gaan doen?

Zelf weet ik nog niet precies wanneer mijn eisprongen zijn. Zoals je misschien boven al gelezen hebt. Vorige maand 16 en nu 14? Maar heb dus vorige maand drie dagen pijn gehad. Dus misschien is het wel een regelmatige eisprong. Ik weet het niet meer!

Ik hoop in ieder geval voor je dat je deze keer meer geluk hebt. Ik duim voor je.

Liefs 1ste Wondertje...

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Allereerst: je ei komt meestal 10-18 dagen voor je ei.
    14 dagen is het gemiddelde daarvan, maar veel vrouwen wijken daarvanaf.

Wit en romig is absoluut geen vruchtbaar slijm.
    Doorzichtig slijm waar je draden van kan trekken is juist vruchtbaar slijm.

En het kan idd dat je lutale fase (tussen ei en ongi) per keer verschilt.

De meest vruchtbare dag is de dag voor je ei.
    Dus als je gisteren hebt geklust en vandaag je ei hebt gehad heb je het precies goed gedaan!

Hoop dat je er iets aan hebt :D

6. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ha , dan heb ik het goed gedaan, we gaan misschen vanaaf voo de zekerheid nog wel ff aan de klus.

7. 1ste Wondertje

Thanks Dreamer83, daar heb ik zeker wat aan. Gisteren had ik dus wel degelijk doorzichtig slijm en die dag ervoor ook. Kon er ook draden van trekken. (sorry voor het vieze verhaal).
    Heb je ook wel eens meegemaakt dat er iemand 'innestelings'klachten krijgt de dag na het klussen? Zo ja, wat voor een klachten dan?

Ben jij trouwens al lang bezig?

Liefs 1ste wondertje.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je bedoeld de dag na je ei?
    Dan kan je nog geen innesteling hebben.
    Dat duurt minstens 3 dagen (en dat is echt extreem vroeg) na je ei.

Wij zitten nu in ronde 4.
    Voor mijn gevoel dus een eeuwigheid ;)
    In werkelijkheid dus pas sinds kort.

Ik zie trouwens net dat ik schreef 10-18 dagen je ei voor je ei :)
    Bedoelde dus, 10-18 dagen voordat je ongi wordt heb je je ei.

Ik word altijd 13 dagen na mn ei ongi.
    Dus mn LF is 12 dagen.

9. 1ste Wondertje

Thanks Dreamer83. Mijn klachten zijn dus gewoon van mijn eisprong. :)

Ik kan me goed voorstellen dat de 4e ronde een eeuwigheid lijkt. Ik vind het nu al zo lang duren, en ik ben net begonnen. :eek:

Wat betekent LF?

10. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    LF is luteale fase, dat is de tijd tussen eispring en e.v. innesteling. Die fase moet minimaal 10 dagen duren om een innesteling te kunnen hebben.
    De eisprong verschild vaker, die hoeft niet altijd op dezelfde dag te komen. Wel duurt het daarna meestal ong. 14 dagen tot je ongie. komt. In ieder geval maakt het weinig uit, zolang je maar minstens 10 dagen hebt tussen je eisprong en je ongie (LF dus), zodat er bij een bevruchting voldoende tijd is voor een innesteling.

11. 1ste Wondertje

Thanks Free Willy 8

Nu snap ik het gelukkig. Ik heb een tijdje een wisselende cyclus gehad. Zit nu heel regelmatig. En ik hoop dus dat het minstens 10 dagen wegblijft. :) En zoals het er nu dus naar uit ziet, over 13 dagen een test te kunnen doen.

Liefs 1ste wondertje.

12. Tammeke

Tammeke Lid

1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    1ste wondertje, temperaturen, doe je elke dag op hetzelde tijdstip voor het opstaan, als je net ontwaakt, je temp stijgt de dag na je eisprong en zal dan hoger blijven dan voor je eisprong, je ziet dus maar door te tempen wanneer je eisprong geweest is. Je temp zal terug zakken naar de temp zoals voor de eisprong als je ongesteld gaat worden, meestal de dag zelf; Blijft hij hoog op je NOD en ben je overtijd is de kans zeer groot dat je zwanger bent;
    Ik vul een temperatuurcurve in op fertility friend, daar berekent de computer voor je wanneer je eisprong geweest is, zeer handige site, maar wel in het engels. Als je wilt stuur ik je wel een uitnodiging voor de website, ik heb dan wel je emailadres nodig (stuur maar een pb als je dat wilt)

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan gewoon zelf naar fertility friend . com gaan.
    Heeft niemand je mail adres nodig ;)

Deel Deze Pagina