Op visite bij de buren: zoon (8 jaar) alleen thuis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Theezeefje, 19 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Wij zijn uitgenodigd bij onze nieuwe buren morgenavond.
    Man en ik willen dus een keer samen komen.
    Onze zoon van 8 jaar is nog nooit alleen geweest ook niet als ik even snel naar de winkel moet 100 meter verderop ( wil hij ook niet) en heb hem gevraagd wat hij wil: meegaan of alleen thuis MET mijn oude telefoon waar ik dan een prepaid simkaart in doe waar hij ons mee kan bellen en whatsappen.
    Tot mijn grote verbazing antwoordde hij heel enthousiast dat hij dat wel kon :)
    Ik weet dat het per kind verschilt maar is dit niet te jong? Of ben ik zoals gewoonlijk weer te overbezorgd ?
    Mijn man zal het niet superlaat maken en ik was wel van plan om nog even te checken bij hem tussendoor.
     
  2. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    536
    446
    63
    Vrouw
    Ja hoor dat zou ik wel doen. Ideale kans om ook een keer op en neer te lopen. Hebben jullie nog ergens een babyfoon? Anders die ook nog ergens in steken wellicht.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.196
    113
    Afhankelijk van karakter van het kind
    1: nee
    2: ja
    3: ja maar zegt zelf waarschijnlijk nee
    4: nee als hij zo blijft:roflmao:
    En 5 is nog niet te zeggen nu
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja hoor doen wij regelmatig.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  5. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Ja, doen wij ook regelmatig.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.008
    5.146
    113
    Ik zou dat wel doen (mijn jongste is bijna 8), geen probleem. Maar zij is het wel gewend, komt bv ook regelmatig zelf thuis uit school met sleutel omdat ik met de oudste even weg ben. Ze stuurt dan een berichtje dat ze thuis is, gaat wat eten en vervolgens spelen (of tv kijken ;) ).

    Als wij bij buren zijn, zijn we ook zo thuis natuurlijk mocht dat nodig zijn - daar heb ik echt geen probleem mee.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Ja dat kan prima, hij ziet het zelf zitten, jullie zijn bij de buren dus dichtbij en zo weer thuis. Lijkt mij de ideale situatie om uit te proberen of hij het kan.
     
    Emm27, hummeltje5, Loes23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Oke, nou dan doen we het gewoon :thumup:
    Moet toch eens een keer :D
    @toch3 : we hebben een zeer rustig kind die echt werkelijk waar nooit rare fratsen uithaalt.. waar hij dat van heeft weet ik niet :roflmao:
     
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja hoor, zou het ook zeker proberen. Je bent evt zo weer thuis.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.196
    113
    In dat geval lekker doen ;)
     
    Spookje en Theezeefje vinden dit leuk.
  11. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Het lijkt me wel maar ieder kind is anders.
    Mijn vriendin heeft een zoon van 8 die niet zelf naar school mag lopen.


    Vroeger. Ik weet das vorige eeuw liepen we met 7 al zelf naar school en dat was ook best een endje ook alleen blijven ging prima, voor even zelfs zonder GSM./mobiel.

    Maar als je twijfelt inderdaad de mobiel telefoon babyfoon in de buurt en zelf checken. Wel je mobiel internet uitzetten. Blijft altijd spannend.
     
    Lies1611 en Theezeefje vinden dit leuk.
  12. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.430
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja gewoon doen. Als er iets is kan hij toch ook bij de buren aanbellen.
    Mijn zoon (7) wil ook nooit dat ik even boodschapje doe maar heeft ook geen zin om mee te gaan. Pech hoor dan ga ik gewoon. Hij doet ook nooit wat raars.
    Wij moeten soms loslaten maar de kinderen ook. Worden ze alleen maar zelfstandig van toch!
     
    femkes en Theezeefje vinden dit leuk.
  13. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Hebben wij afgelopen weekend ook gedaan. Onze 2 meiden van 7,5 en 4 jaar lagen al wel te slapen toen we bij onze buren waren.

    We hadden de babyfoon op de overloop staan.

    Mijn ouders deden dit vroeger ook al zo.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief


    Wij waren vorige week bij naaste buren. Ook alle kids aan het slapen en babyfoon mee (op overloop). En 1x gekeken tussendoor. Tegen de oudste wel gezegd dat we daar waren omdat die nog wel eens naar beneden komt. Ging prima.
     
    Kleintjuh85 en Theezeefje vinden dit leuk.
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.286
    11.978
    113
    Vrouw
    Ja mijn ouders ook. Zij hadden een babyfoon aan een mega lang snoer. Ze legden de ene helft op de overloop. (Met een tikkende keukenklok ernaast:D) en dan het snoer via de schuttingen naar de achterburen. Zodat ze daar een avondje konden bijkletsen.
     
    Kleintjuh85 en Theezeefje vinden dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik doe dat al sinds ze baby zijn haha, gewoon babyfoon aan en klaar. No problemo.

    Heb de babyfoon aanstaan bij de jongste dus oudste weet dat als er wat is hij even daarheen moet lopen. Maar ik hoor hem ook wel als hij roept natuurlijk, babyfoons zijn gevoelig genoeg.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  17. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Babyfoon heb ik niet meer maar doet me denken aan inderdaad die radiootjes en dan de wekker erbij zetten.
    Ooit bij mijn ex-schoonzus moeten oppassen (ik was een jaar of 20) en nog 3 huishoudens zetten zo’n radio neer ( ze moesten naar een straatvoetbaltoernooi) zat ik daar tussen de tikkende wekkers en toen hoorde ik een huilend kind en moest ik ook nog eens raden welk huis het was ( was bij al die mensen nog nooit binnen geweest) :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    Dat kon 25 jaar geleden :D
     
    Zoe123, HappyRabbits en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Babyfoon app op een tablet gooien? Mijn vriendin heeft ook geen normale babyfoon maar app op tablet
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.120
    4.333
    113
    Home
    Ja hoor
    Hang van het kind af maar mijn oudste blijft ook thuis als ik even boodschappen doe met telefoon bij zich
    Als ze zichzelf vertrouwen dan kan dat prima af en toe even bellen als je dat fijn vind
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  20. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.628
    2.988
    113
    Vrouw
    Ik denk wel dat dat kan, zelf geen kinderen maar uit eigen ervaring van vroeger.
    Vroeger hadden onze ouders 2 keer per jaar een feestje met de omliggende buren, 5koppels, afwisselend van huis elke keer. Die feestjes duurden vaak tot een gat in de nacht. De kinderen bleven dan thuis (ok geen peuters, maar met 8 jaar zeker al wel) met babyfoon want gsm's waren er nog niet toen. En ouders gingen dan regelmatig eens checken of alles ok was. Is bij mijn weten altijd prima gegaan. Als het slaaptijd was kwamen de ouders dan ook de kinderen in bed leggen.
    Fijn met een chipje film kijken, en als je in bed lag kon je de buren horen zingen vaak hehe, waren leuke feestjes vermoed ik.


    Ok er zijn er ook die de boel op stelten kunnen zetten vermoed ik. Dus misschien niet alle kinderen die dat kunnen, maar dat zal je denk ik zelf zeker wel kunnen inschatten.
    Wij waren engeltjes haha (not)
     
    Theezeefje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina