Op weg naar Spanje !

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Roosje35, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Mijn zus gaat vandaag rijden naar Spanje, zonder vaccinaties, zonder testen. Ik ben benieuwd hoe het hen (zus, zwager, twee kids van 8 en 10 jaar) vergaat. Een tussenstop in Frankrijk en ze hopen daarna direct door te rijden. Wij volgen als het goed is over een kleine twee weken (even afwachten hoe de oorontsteking van onze zoon afloopt).

    hoewel ik de kans klein acht, vroeg ik mij af of hier nog mensen zijn die zonder maatregelen zijn gaan rijden..?
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oprechte vraag: waarom zou je, je niet laten testen? Kleine moeite toch? (en gratis)
     
    Zoe123, Zeebra, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik weet dat mijn collega anti alles is dus daarom ook zonder testen ging.
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik begrijp dat niet zo goed. Kleine moeite en het is gratis.
    Anarchistisch klinkt het ook om zo in het leven te staan
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou dat risico niet willen nemen en vooral met kinderen erbij want die zadel je uiteindelijk weer met gedoe op. Toch lullig als je er wel wordt uitgepikt en je krijgt allemaal gedoe.
    Als je dan de keuze maakt om naar het buitenland te gaan dan moet je ook zorgen dat je je zaakjes op orde hebt.
     
    NiVa0230, Zoe123, HappyRabbits en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Ik vind het erg gedurfd met 2 kinderen erbij en ik ben heel benieuwd of het lukt.
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik had vrienden die dat wilden doen maar zien er nu met de aanscherpingen toch vanaf en gaan naar een ander land en toch maar testen. Beetje ook omdat andere vrienden van mij geëmigreerd zijn naar Frankrijk en de afgelopen periode regelmatig op en neer hebben gereden. Wel altijd met testen en 3x niet gecontroleerd maar 2x ook wel met een steekproef. En ook omdat ze 3 kinderen mee hebben en niet gedoe of vertraging willen.

    Als je er rekening mee houdt dat je gecontroleerd kan worden en de boete of test is quarantaine of terug gestuurd worden (geen idee wat ze doen hoor) voor lief neemt is het prima toch.
     
  8. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    eigenlijk is het antwoord al gegeven…zij (en wij ook) doen niet mee aan deze (test)samenleving bij gezonde personen. Het kan een kleine moeite zijn, maar zo gaat het telkens een stapje verder, dat is wel gebleken.
     
    Nikki23, Kindje3 en Roebus vinden dit leuk.
  9. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.595
    2.542
    113
    Vrouw
    Ik heb vrienden die met camper Frankrijk ingingen. Camper werd geheel gecontroleerd op drugs bij de douane maar om een testbewijs of coronabewijs werd niet gevraagd. Dit is wel al een paar weken terug.
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben zelf ook wel echt anti-testmaatschappij en ik heb ook de hele tijd al geroepen dat ik mijn kinderen niet ga laten testen voor een vakantie. Maar dat betekent dan dus ook dat we niet naar een land gaan waar dat dat moet, want “illegaal” op vakantie gaan, daar houd ik dan ook weer niet van.
     
    NiVa0230, ano, zonnetje2015 en 12 anderen vinden dit leuk.
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Eigen keuze natuurlijk. Ik vind dat zelf erg onverstandig.
    Plus dat ik al persoon, ik ben momenteel zwanger en nog niet gevaccineerd, het asociaal vind.

    Snap heel goed dat er weerstand tegen is. Ik wordt er ook niet blij van, van COVID.
    Maar je moet het wel doen met elkaar als maatschappij. En door je zo op te stellen plaats je, je buiten de maatschappij. Maar aan de andere kant wil je natuurlijk wel de lusten (vrij reizen, lekker op vakantie, etc). Dus wel de lusten en niet de lasten.

    gelukkig heb ik zelf geen mensen in mijn omgeving die zich zo opstellen.

    Evengoed wens ik je een fijne vakantie en hoop dat je, je wel laat testen als je maar enigzins vage klachten hebt.
     
    NiVa0230, Minoesje, Zoe123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Dat je niet wilt mee doen aan deze ( test ) samenleving is je goed recht.

    Maar om naar het buitenland te gaan heb je tegenwoordig , naast je paspoort, ook een negatief test bewijs ( of bewijs dat je volledig ge-ent bent) nodig. Of je het daar nu mee eens bent of niet.

    Snap dus eigenlijk niet zo goed waarom je dan perse naar het buitenland wilt.
     
    NiVa0230, DaphneB, Zoe123 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Roebus

    Roebus Actief lid

    15 feb 2019
    117
    142
    43
    Ik hoor van heel veel mensen dat ze niemand hebben gezien. Ik ben ook tegen de testwet en zal mij ook nooit testen dus onwijs stoer dat jullie gaan! Ik ga duimen voor jullie.
     
    Nikki23, Kindje3 en Roosje35 vinden dit leuk.
  14. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Ik begrijp dat je zo denkt. Ik ben al blij steeds meer het geluid te horen dat mensen tegen de testmaatschappij zijn, en tegen de maatregelen. Het tegengeluid wordt steeds sterker. Wij hadden ervoor kunnen kiezen om thuis of in eigen land te blijven, dat klopt. Maar we gaan gewoon doen wat we van plan waren, in vrijheid. Nou ja, onder voorbehoud van de oorontsteking van mijn zoon.
     
    Nikki23, Kindje3 en Roebus vinden dit leuk.
  15. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Mag ik vragen wat je er dan precies op onverstandig en asociaal aan vindt?

    Ik ga zelf naar een villa in Italië (en laat me gewoon testen maar dat ter zijde) en geloof me, daar loop ik echt beduidend minder risico dan als ik een dagje zou gaan winkelen in Amsterdam waar je je niet voor hoeft te laten testen.
     
    Kindje3 vindt dit leuk.
  16. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Zullen we geen discussies hier gaan voeren over wel of niet verstandig xD? Dan krijgen we hier ook weer een topic in tweestrijd.
    Ze vraagt alleen of meer mensen het ook gaan doen.

    Ik ben heel benieuwd naar de resultaten!
     
    jojo85 en Roosje35 vinden dit leuk.
  17. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Dat je tegen de prik bent is 1ding, maar als landen vragen om een bewijs mee te nemen dat je of volledig in orde bent met de vaccinatie of een negatieve test vragen dan vind ik dat je je hieraan dient te houden.
    Dat je villa in Italië veiliger is, is goed mogelijk maar toch kom je nog steeds in contact met andere mensen en kan je onbewust mensen ziek maken.

    Heb kennissen in Italië en Spanje dat heel hard hopen dat ze niet meer in dezelfde situatie gaan belanden als de vorige winters. De lockdown ginder was een beetje harder dan die dat jullie hebben gehad.

    Dus eerlijk snap ik niet hoe mensen zo egoïstisch zijn van zich niet te laten testen (dit stuk is naar jou toe gezien je je laat testen)!
     
    Zoe123 en Sado vinden dit leuk.
  18. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Dank je. Ik ben het wel gewend op dit forum hoor, dat mensen zo reageren. Maakt mij niet uit, sterkt mij alleen maar meer in mijn gedachten dat we helaas nog een lange weg te gaan hebben.

    Ik ben benieuwd of er nog ervaringen zijn, en ik zal sowieso die van ons (en mijn zus) geven.
     
    Nikki23, Kindje3, Hanneke en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik ben wel pro maatregelen maar hoop dat het geen lange weg meer word xD. Word gewoon moe van die constante discussies overal... Doe gewoon even lief tegen elkaar... en alsof we jouw nog over kunnen halen :p
     
    Mapje en Roosje35 vinden dit leuk.
  20. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Wij zijn donderdag in spanje aangekomen. We hebben wel met testen en vaccinatiebewijzen gereisd. Als je wil overnachten kunnen ze daar ook om een bewijs vragen. Wij hebben alleen controle gezien bij de laatste tol in frankrijk voor verkeer wat uit spanje komt. Ik verwacht dat ze wel meer gaan controleren.
    Persoonlijk vind ik het een beetje dom om te gaan reizen zonder de voorwaarden. Als je eruit gepikt wordt heb je wel een probleem denk ik. Ik zou zelf dat risico niet willen nemen, maar goed ieder zijn eigen ding....
     
    WinMom90 en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina