Op welke leeftijd laten slapen met knuffeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn valt altijd in slaap met z'n knuffeltje in z'n handje. Overdag laat ik hem zo liggen maar 's avonds haal ik de knuffel weg. Dat is eigenlijk een gewoonte geworden omdat ik toen hij kleiner was een beetje bang was dat hij er met z'n neusje in zou gaan liggen.

    Maar ik vind het de laatste tijd zo sneu om z'n knuf weg te halen aangezien hij er zo lekker mee ligt. Vanaf welke leeftijd hebben jullie de knuffel 's nachts ook in het bedje gelaten?
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Eigenlijk vanaf het begin af aan. Emme heeft een dun badstoffen lappenpopje. Ze ligt er altijd aan te friemelen als ze in slaap vallt. Heerlijk toch?
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb dat eigenlijk van af het begin al gedaan... Maar het verschil is denk ik dat Vigo er niet mee in slaap valt. Hij speelt altijd eerst even met zijn knuffel als hij in bed ligt, en als hij gaat slapen smijt hij dat ding van zich af :)
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik doe net als jij 's avonds als ze slapen het knuffeltje weg, weet eigenlijk niet vanaf wanneer ik het aandurf om dat niet meer te doen ;)
     
  5. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ryan heeft zon tut popje (van dat micro stof) want als hij gaat slapen legt en wrijft hij ermee in zn gezichtje en dan slaapt hij meteen daarna ligt t poje altijd naast m, ook is maar klein en dun dus hij kan er niet door in ademnood komen.
     
  6. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ons mannetje slaapt ook al vanaf het begin met z'n tuttel (poppie van Difrax). Hij valt er ook altijd mee is slaap en dat ding ligt ook vaak op z'n hoofd, en dan alleen het neusje er onderuit hihi Mijn vriend haalt het knuffeltje altijd weg maar ik laat hem altijd liggen. Als z'n neusje niet bedekt is vind het zielig om hem weg te halen. Hij ligt er altijd zo schattig mee en hij laat dat ding nooit los in bed ;)
     
  7. Littlebird

    6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Ons ventje slaapt sinds dat hij zijn kikker gekregen heeft niet meer zonder. Hij kruipt er helemaal onder en dat ding ligt dus ook vaak over zijn gezicht als hij slaapt. Maar aangezien hij niet zo groot is dat alles afgesloten is maak ik me er maar niet druk om. Hij wordt vaak wakker als ik hem probeer weg te halen, dus dat doen we niet meer.
     
  8. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Sophie slaapt met een knuf en met een spuugdoekje. Weg halen doe ik, want als hij al uit haar bed valt wordt ze wakker. Ze heeft dit al vanaf het begin. Het spuugdoekje gebruikt zij als het waren voor speen. Een echte speen wil ze niet, maar een doekje wel.
    Nou, van mij mag ze.

    Groetjes Sonja
     
  9. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    britt heeft een nijntje knuffeldoek, ze speelt er mee
    en als ze in slaapt valt legt ze het naast zich neer.
     
  10. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Sory, Woordje vergeten. Ik haal de knuf en de doekje niet weg.
     
  11. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nils slaapt sinds een maand met een tutpopje. Hij knuffelt er echt mee om in slaap te vallen. Als hij slaapt ligt het gewoon naast hem en ik laat het ook gewoon 's nachts liggen.

    Groetjes Victoria
     
  12. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian slaapt ook met een knuffellappopje. Ik laat het gewoon bij hem liggen 's nachts.
     
  13. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Van het begin af aan. Sophie slaapt met een spuugdoekje, een bijtring en twee knuffels. Ook draait ze haar lakentje in een rol en gebruikt dat als tut.
     
  14. Mey

    Mey Actief lid

    9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Euhm.... ons manneke heeft alleen zijn fiepje mee in bed. Geen knuffeltje. Zijn knuffelkonijntje gaat alleen mee in de maxi-cosi in de auto en in de kinderwagen maar niet mee naar bed. Best makkelijk eigenlijk....nooit iets wat je kwijt kan raken of kan vergeten als hij uit logeren gaat...
     
  15. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Sinds Jarissa een maand of 3, 4 was denk ik. Ik heb (nu kan het nog!) zelf een klein, zacht toedeltje voor haar uitgekozen. Een roze konijntje in de vorm van een lapje van Peas. Had er 2 gekregen dus dat vond ik wel handig. Ding is zo klein dat ik het veilig vind. Verder helemaal niets in haar bed.
     
  16. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Cecile heeft sinds ze graag friemeld voor dat ze gaat slapen haar kleine teletubbie poppetje in bed.
     
  17. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun slaapt vanaf het begin met 2 knuffels aan weerzijden van zijn hoofd tegen de rand van het bed 1 en een doekje
    haal ze niet weg....hij speelt ermee voor dat hij in slaap valt en als hij wakker is gata hij verdre met spelen en kunnen wij nog lekker liggen ;)
    en het spugdoekje ligt soms zelfs helemaal over zijn hoofd heen..doet hij zelf en vind hij lekker....dus ik laat het lekker zo

    Trusten Fynn slaap lekker ;)
     
  18. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier heeft Joris 4 knuffeltjes in bed, allemaal kleine knuffeltjes. Heeft hij sinds hij in bed sinds hij niet meer ingebakerd word (nu een dikke maand). Sinds ik die knuffeltjes in bed had gelegd speelt hij er elke keer mee als hij gaat slapen en als hij wakker word. Ook duwt hij zijn gezichtje in een knuffeltje om in slaap te vallen. Zodra hij slaapt ga ik altijd even kijken leg dan het knuffeltje aan de andere kant van het bedje, maar zodra hij dan wakker word (dat hoor ik dus niet) draait hij zo in het bedje om het knuffeltje weer te pakken en in zijn gezicht te leggen. Dus hij slaapt regelmatig met een knuffeltje in zijn gezicht. Denk zelf dat het weinig kwaad kan, want zoals nu is hij verkouden en zijn neusje zit dicht en dan legt hij het knuffeltje niet in zijn gezicht. Dus hij weet wel dat het knuffeltje nu teveel is om in zijn gezichtje te leggen...!
     
  19. lidia

    lidia Fanatiek lid

    damain slaapt met een aap/doek(van menzis)
    en die legt hij zelf ver zijnhoofd als hij gaat slapen,,
    ik laat het wel liggen maar leg wel zijn neus en mond vrij.. een gewoonte geworden ;)
     
  20. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hier geen knuffeltjes in bed. Jacob gaat dan namelijk niet slapen, maar alleen liggen spelen :(
     

Deel Deze Pagina