Op zaterdag naar Oostenrijk in de zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door cw26, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    Goedemorgen,

    Wij vertrekken 10 aug vanuit België ( spa) naar Oostenrijk.
    Nu ben ik benieuwd hoe druk het zal zijn, en hoe laat we het beste kunnen vertrekken.
    Ik dacht eerst we vertrekken rond 7 uur in de ochtend. Maar twijfel nu of we niet beter later kunne gaan rond uur of 11.
    In de hoop de files te ontwijken.
    Iemand ervaring met de files rondom München en de grensovergang?
     
  2. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    ANWB heeft een mooi overzicht . Moet je even op zoeken ..
     
  3. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    Ja die had ik al gezien, maar verwachtte tijdstippen staan daar niet op.
    Ik vraag me af of het dus loont om vroeg te vertrekken of juist laat dat je achter de file aan rijdt.



     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik zou een dag eerder gaan indien mogelijk. Was gisteren al aardig druk op de weg, zou zaterdag er geen zin in hebben
     
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Tussen München en Salzburg is het altijd druk. Net als rondom Stuttgart.
    Wij zijn een keer echt 's nachts vertrokken en stonden net zo goed in de file.
    In Duitsland is op zondag rijden altijd wel fijn, want in principe mogen vrachtauto's op zondag niet rijden, behalve met bederfelijke waren. Dat scheelt erg in de drukte.
    En probeer de a8 langs Stuttgart te vermijden. Vreselijke weg met altijd wegwerkzaamheden.
     
  6. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    #6 cw26, 19 jul 2019
    Laatst bewerkt: 19 jul 2019
    Helaas dat is niet mogelijk..... We zitten echt aan de zaterdag vast

    Wij met de wintersport op vrijdag vertrokken rond half 10 vanuit Amsterdam, stonden net over deze grens al vast..
    Vervolgens bij frankfurt en voor wurzburg vast. Uiteindelijk pas om 20:00 in hotel net na wurzburg.
    Zaterdag half 9 weer in auto en overal vast..... Waren pas om 16:00 in flachau....


     
  7. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    Routeplanner geeft aan wel langs Stuttgart.... Of we moeten boven langs.
    Maar dit beslissen we dan denk ik op de route zelf.

    Vraag me meer beetje af dat als je later vertrekt je meer achter de file aanrijdt.

    Weet ook dat het niet echt goed te voorspellen is, een ongeluk is natuurlijk snel gebeurt.....


     
  8. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Wij vertrokken de laatste 3 jaren rond 6 uur (vanaf Utrecht ) richting München. Op de zaterdag. Vorig jaar was het iets drukker , jaar ervoor rustig, jaar daarvoor weer drukker.
     
  9. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.602
    3.852
    113
    Mijn zus vertrekt de laatste jaren met wintersport vaak rond 10 uur of zo vanuit Brabant itt voorheen rond 3-4 uur. Dan is vaak de grootste drukte wel voorbij overal. Maar ik durf niet te zeggen hoe het in de zomer is.
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.048
    3.512
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon rond 7 uur vertrekken. 10 augustus is al iets later in de vakantie, dus mogelijk iets rustiger.
     
  11. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan ook 10-8, maar dat is al best laat. Het zuiden van NL heeft dan bijvoorbeeld nog maar 1 week vakantie. Wij vertrekken waarschijnlijk rond een uur of 3 s nachts, maar dat is ook meer omdat we daar dan nog wat tijd hebben om boodschappen te doen. We rijden over ulm, want zitten ten westen van Innsbruck. Vaak is hier het laatste stukje wel druk, omdat het op de route ligt richting een pas naar Italië
     
  12. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Ik zou vroeg gaan. Als je dan file hebt kom je in elk geval niet zo laat aan. Daar heb ik in elk geval een hekel aan. Wil graag rustig nog even boodschappen doen voor t avondeten en alles uitgepakt hebben. Wij vertrekken meestal s nachts richting Oostenrijk. Als het drukker wordt op de weg lekker even uur ontbijten rond 11 even koffie drinken en dan zijn we er rond 13.00 wel.
     
  13. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Wij zitten ook te dubben hoe laat we gaan vertrekken op 10 augustus naar Oostenrijk.
    Mijn man had het over 2 uur 's nachts vertrekken. Belangrijk detail: wij hebben een caravan achter onze auto hangen waardoor we toch niet lekker kunnen doorrijden.
    Ik zie echter 2 uur 's nachts wegrijden niet zitten. Dus nu een compromis om om 4 uur 's nachts te vertrekken.
    Is ook nog erg vroeg, maar ik voel mij daar wel wat beter bij. Ik ben alleen benieuwd hoe we het gaan aanpakken met onze dochter.
     
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor je dochter zou ik eerder gaan. Onze ervaring is dat ze rond 4 uur niet meer verder slapen, maar rond een uur of 2 vaak nog wel. Hier halen we ze op het allerlaatst uit bed, ff plassen en makkelijke kleding aan en dan gelijk vertrekken.
     
  15. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Dank je voor je tip! Ik ben daar inderdaad ook wel bang voor dat ze dus wakker is en dan misschien "vervelend" wordt door de vermoeidheid en natuurlijk de spanning van het reizen.
    Ik dacht ook om haar vlak voor vertrek uit bed te halen en dan zo min mogelijk te prikkelen met van alles. Jouw kinderen gaan dan ook zonder ontbijt de auto in?
     
  16. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    Hier afgelopen jaar terug van de wintersport ook om half 2 snachts vertrokken. Inderdaad sliepen de kinderen toen gewoon door.

    @nelta ja ik dacht dus ook 10 aug laat in seizoen. Maar de ANWB geeft aan drukke zaterdag. Vandaar de twijfel.

    Ik ben nu elke keer screenshot aan het maken hoe lang de rit is. Als ik dit van 3 weken bijhoud hoop ik een mooi overzichtje te krijgen.
    Zo had ik vanmorgen om 8:00 7 en half uur nodig om er te komen. En 10 min terug 7 uur en 5 min...

    Misschien dat dit me helpt een keuze te maken....
     
  17. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.602
    3.852
    113
    Ik zou er idd nog eens over nadenken. Als ze niet meteen verder slaapt door alle opwinding rondom op vakantie gaan, is het al snel al licht aan het worden en zal slapen misschien lastiger zijn.
    Van de andere kant vinden sommige mensen in donker rijden heel vervelend dus dan zou het juist fijner zijn iets later zodat je niet zo lang in het donker hoeft.

    Hoorde gisteren toevallig iemand van anwb zeggen dat later in de ochtend vertrekken beter was ivm de minste files.

    Maar uiteindelijk blijft het een gok
     
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zouden ze niet druk de andere kant op bedoelen? Ik zie het allemaal wel straks; het zal vast wel meevallen denk ik.
     
  19. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik denk dat 7 uur s ochtends al laat is. Wij gaan vaak om 2 of 3 uur s nachts rijden, die eerste uren s nachts zetten dan het meest zoden aan de dijk vind ik.
     
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dan ben je met het ontbijt al halverwege en kun je op de plaats van bestemming nog boodschappen doen en alles uitpakken enz.
     

Deel Deze Pagina