Twee weken geleden ondekte ik dat ik zwanger ben Vorige week kreeg ik te horen dat 1 augustus mijn laatste werkdag zou zijn.. (heeft niets met de zwangerschap te maken, ze wisten nog geen eens dat ik zwanger ben) Nou moet ik dus gaan solliciteren e.d. Ik weet dat je niet hoeft te vertellen dat je zwanger bent, maar voel me er toch lullig over. Zijn er dames die dit ook hebben meegemaakt? Misschien tips?
hi... Ik zou het toch vertellen in een gesprek... Je hoeft het idd niet te doen.... en ze mogen je er officieel niet voor afwijzen.... maar ik heb tot nu toe om me heen alleen maar verhalen gehoord dat als mensen het niet verteld hadden in het gesprek.... en ze het later melden in hun proeftijd.... ze alsnog in hun proeftijd konden vertrekken..... Ja weet dat dat ook niet mag, maar ja als ze met een rotsmoes aankomen.... "ze paste niet in het team" heb je ook geen poot om op te staan..... Kun je beter gelijk weten dat ze geen zwangere willen.....! Tja of het moet zijn dat je het verborgen wilt houden totdat je proeftijd verlopen is (dan zou ik het niet melden in het gesprek).... maarja... dat lijkt me ook moeilijk aangezien je nu "al" zeven weken bent... en het zorgt voor stress om met een geheim te lopen... Een collega van mij ontdekte toen ze al aangenomen was dat ze zwanger was... en heeft het pas na haar maand proeftijd gemeld.... Toen haar halfjaarcontract afgelopen was.... net voor haar zwangerschapsverlof werd haar gemeld dat ze gelijk niet meer terug hoefde te komen..... Tja het was opeens "rustig"volgens hun,..... maar het leek mij meer een "wraakactie" en dat ze bang waren dat ze ouderschapsverlof op zou nemen....
Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen word mijn contract per feb. niet meer verlengd. Daarna gaat mn verlof in...zonder inkomsten.... maarrrr als ik nu een andere baan kan vinden, kan t prima. Lastig he. Ik weet ook niet wat ik moet doen, zeggen of niet want er is nog niks te zien.
Ik ben gister even bij het Uitzenbureau geweest. Ik ben nu zo gerustgesteld Ze had het volgende idee: Tijdelijke baantjes nemen tot aan het verlof en daarna kan ik aan een vaste baan. Zit ik niemand in de weg en voel ik me dus niet lullig Ben het uitzendbureau echt super dankbaar Maakte me namelijk toch best zorgen! Dames met hetzelfde probleem: SUCCES
Hey, Je bent nog maar zo kort zwanger dat je nog veel tijd hebt om te laten zien wat je kunt voor je met verlof moet. Ik zou gewoon proberen voor een vaste baan te gaan. Ik heb zelf gesolliciteerd toen ik bijna 6 maanden zwanger was en volgende week begint mijn verlof. Ik heb 1 maand partime en 1 maand fulltime gewerkt voor mijn verlof. Ik was al zo duidelijk zwanger dat ik weinig keuze had wat betreft het wel of niet vertellen. Inmiddels ben ik mijn proeftijd door. Mijn baas heeft er totaal geen problemen mee dat ik zwanger ben. Ik denk dat je nog wel een vaste baan kan vinden, ook als je meteen verteld dat je zwanger bent. Vooral omdat je nog heel lang hebt om te laten zien wat ze aan je hebben.