Hallo meiden, Ik heb ronde 5 weken zwangerschap een miskraam gehad. Ik begon met wat bruinverlies met 4 weken en 5 dagen en met 5 weken en 5 dagen heb ik een echo gehad omdat het bruinverlies aanhield en niet minder werd eerder iets meer. Geen buikkrampen o.i.d. Bij de echo was geen vruchtje te zien wel allemaal bloed in de baarmoeder. Vermoedelijk is het dus al eerder niet goed gegaan. 2 dagen na de echo verloor veel rood bloed met stolsels en flinke buikkrampen. Dit hield 3 dagen aan en daarna ging het over in flink rood bloedverlies zonder stolsels. Dit heeft nog zo'n 5 a 6 dagen door gezet. Afgelopen zondag is het bloeden eindelijk gestopt. Mijn zwangerschapstesten laten nog wel een lichte streep zien (loopt wel af) dus ik weet dat ovulatietesten niet bepaald betrouwbaar zijn op dit moment. Nu test ik wel regelmatig om te kijken hoe de ovulatie testen reageren en daarnaast doe ik dan een zwangerschapstest om te kijken of er nog hcg zichtbaar is. Nu heb ik eigenlijk sinds zondagmiddag/avond dat ik al wat vruchtbaar slijm begin op te merken. Ook voel ik af en toe steken rechts of links onderin. Maandag ontzettend opgeblazen gevoel in mijn darmen en dinsdag enorme hoofdpijn. Allemaal symptomen die ik vorige keer ook vlak voor mijn eisprong had. Nou heb ik vanochtend met ochtendurine (technisch gezien wel de 2e urine want had om 6 uur nog geplast maar niks gedronken en om 9 uur dus weer geplast en getest) 2 verschillende ovulatie testen gedaan. Beide zijn van sensitest dipstick. De ene (witte) is de normale en de groene is de sensitive (schijnt wat sneller duidelijk te kleuren) de witte is gewoon negatief en de groene eigenlijk ook, maar wel heel donker. De groene knalt al sinds ik zwanger was dus die reageert echt heel duidelijk op HCG. Ook nog een zwangerschapstest gedaan en daar was nog steeds wel een lijntje op te zien, maar wel alweer een stukje lichter dan maandag. Omdat beide ovutesten eigenlijk negatief zijn dacht ik dat het vanaf nu dan wel betrouwbaar zou zijn om te testen er mee, maar ik twijfel toch ook weer omdat het HCG nog niet helemaal weg is en ik dus eigenlijk met ochtendurine heb getest (wat bij ovutesten juist wordt afgeraden.) Vanmiddag heb ik na een tijdje niks gedronken te hebben nog eens getest en toen knalde de groene weer behoorlijk en de witte is een stuk duidelijker dan vanochtend, maar zou hem nog niet als positief beschouwen denk ik. Ik geloof dus dat ik op dit moment nog steeds niet kan vertrouwen op de ovutesten. Dat rekbare slijm heb ik nog steeds, maar nog niet dat het heel veel is ofzo. Ik zou graag wat meningen en ervaringen van jullie horen.
Ik heb na mijn biochemische zwangerschap eerst op mijn menstruatie gewacht. Pas dan kan je erop vertrouwen dat ovulatietesten weer gewoon hun (weliswaar gelimiteerde) werk weer doen. Ik zou dus helemaal stoppen, zowel met ovulatietesten als met zwangerschapstesten en even afwachten. Ter info: de nasleep van mijn biochemische zwangerschap duurde in totaal zes weken. Vijf weken daarna werd ik weer ongesteld. Mijn niveau hcg daalde heel langzaam. Mijn eisprong kwam dus nadat mijn lichaam helemaal was met de biochemische zwangerschap.
Wij willen juist meteen weer verder dus wij willen niet eerst een menstruatie af wachten. We maken het gewoon gezellig dus wat dat betreft zien we het wel, maar ik dacht ik zou wel een beetje een indicatie willen hebben van wanneer mijn eisprong is en wanneer mijn nod dan ongeveer zou zijn.
Wat vervelend van je miskraam! Ik begrijp dat je ovulatietesten gebruikt hoor, deed ik ook steeds na mijn miskramen om zo een beetje inzicht te krijgen. Ik was 2 x na een miskraam weer blijvend zwanger. Hopelijk mag jij ook weer snel zwanger zijn!
Je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor Ik denk idd dat je ze nog niet volledig kan vertrouwen. Maar ik weet natuurlijk niet wat de testen verder nog hebben gedaan Succes! Hopelijk snel raak.
Ik had een licht positieve zwangerschapstest na mijn miskraam en nog bloedverlies. Tijdens de echo bleek dat er aan twee kanten eitjes te zien waren, later een positieve ovulatietest die ook weer negatief werd.. volgens de gynaecoloog kan dit naast elkaar als het hcg maar laag genoeg is. Helaas die maand niet zwanger, want ik heb bijna de hele maand bloedverlies gehad, maar dus wel een eisprong gehad. Mijn cyclus herstelde zich eigenlijk meteen, ondanks het bloedverlies. Hopelijk voor jou ook!
Bedankt voor jullie reacties, ik heb woensdag rond 19.00 nog eens getest met beide ovutestesten en de groene knalde meteen en de witte zat er tegen aan. Urine was ook best geconcentreerd dus ook nog maar zwangerschapstest gedaan en dat werd nog een best duidelijk streepje dus dan vertrouw ik sowieso de ovu testen niet. Gisteren had ik ineens bruinverlies en vandaag nog beetje bruinverlies met roze rood. Terwijl ik 5 dagen geen bloed meer had... maar het zal allemaal nog wel zijn balans moeten vinden daar binnen. Of ik heb mijn eisprong al gehad (maar niet betrouwbaar kunnen meten) of hij moet gewoon nog komen. Je hebt er geen vat op en dat vind ik lastig. Ik blijf de komende dagen sowieso met de witte ovutesten door gaan want die reageren minder op hcg heb ik het idee. Hoop nu met dat bruinverlies dat het hcg nog verder gezakt is. Ik wil gewoon verder.
Oh dat geeft de burger moed. Dat hoor je best regelmatig. Mag ik vragen hoe lang je cyclus was na de miskramen?
Ik snap dat je meteen verder wilt maar gun je lichaam ook wat hersteltijd. Voor je lichaam is het (aldus artsen) beter om een menstruatie af te wachten.
Volgens de verloskundige en de gynaecoloog was het geen probleem om meteen weer te proberen en hoef ik geen menstruatie af te wachten als wij er gewoon weer aan toe zijn. Medisch gezien is daar geen reden voor behalve dat je dan beter weet hoe ver je zwanger bent als je daarna zwanger raakt
Dat hoeft helemaal niet hoor. Het advies is geen seks zolang je bloedverlies hebt omdat je dan een ontsteking kunt krijgen. Zodra het bloeden is gestopt mag je meteen verder als je dat zelf wil.
Even een update vanaf mijn kant. Sinds vrijdag dus weer wat bruinverlies en zondagavond ook wat buikkrampen dit zette maandag door in meer buik en rugpijn en minimaal bruinverlies. Heb contact gehad met de verloskundige omdat de zwangerschapstest nog best duidelijk is en ik zo maar blijf om rommelen. De verloskundige was meteen erg begripvol en ging meteen verwijzing in orde maken voor de gynaecoloog zodat ik daar deze week nog gezien wordt om te kijken of er nog restweefsel zit. Vanochtend gebeld en ik kon om 11.45 meteen terecht. Hele aardige gynaecoloog en zij heeft met een echo gekeken. Baarmoeder ziet er rustig en schoon uit. Baarmoederslijmvlies normaal dus niet verdikt. In de eierstok zag ze wel iets, maar dat kan een leeg eiblaasje zijn wat dan een overblijfsel is van de miskraam of waar in de toekomst een eitje in gaat rijpen nog. Maar het kan ook een vruchtje zijn wat dus in de eileider genesteld zit. Dit is met de echo niet goed te bepalen. Aangezien ik met de testen nog best wel een duidelijke lichte streep heb moest ik gaan bloed prikken. Zij belt mij vanmiddag met de uitslag om dan verder te bepalen wat voor stappen te nemen. Als het torenhoog is dan wordt het een kijkoperatie waarschijnlijk. Dit verwacht ze niet aangezien de zwangerschapstest licht positief is. Hcg waard zal dan een beginwaarde zijn waarbij ik de komende tijd vaker zal moeten prikken om te kijken of het daalt. Als het wel een bbz is kan het lichaam dit alsnog zelf oplossen, maar ze gaan het dus nu gewoon goed in de gaten houden. Waar ik dacht er is nog restweefsel blijkt dat dus niet aan de orde. Althans niet in mijn baarmoeder. Aan de ene kant heel fijn natuurlijk, maar bbz zit ik ook niet op te wachten. Maar ja hopen dat de hcg waard niet heel hoog is en de komende tijd echt gaat dalen. Al kon dit volgens de gynaecoloog echt wel even gaan duren. Zo'n vroege miskraam en dan zo'n nasleep dat verwacht je gewoon niet.
zojuist gebeld met de uitslag. HCG waarde 154. Donderdag moet ik opnieuw bloed prikken en een echo. Moet minimaal 2 uren voor de afspraak bloedprikken zodat die waarde bekend is tijdens de afspraak. Dan kijken of het zakt of stijgt en weer een echo... Pff lange adem moeten we hebben zei de gynaecoloog.
Nou het hele miskraam verhaal krijgt nu een behoorlijk vervelend staartje. Vandaag was de waarde 163 dus niet gedaald, maar ook niet fors gestegen. Diagnose: ZOL zwangerschap onbekend locatie... Hoogstwaarschijnlijk bbz in de eileider. Er is gesproken over methotrexaat, maar voor nu is een afwachtend beleid nog prima. Aangezien ik nu geen klachten heb (buikkrampen zijn zo goed als weg) en de waarde ook niet super hoog is. Het kan best zijn dat de waarde over een paar dagen toch ineens flink daalt, maar daar is niks over te zeggen op dit moment. Normaal gesproken zou ik zaterdag (over 2 dagen) weer moeten bloedprikken en echo, maar aangezien de waarde niet heel hoog is en ik vooralsnog geen klachten heb mocht het ook pas maandag. Dan zit er even iets langer tussen. Bij enorme pijn of overgeven direct aan de bel trekken, maar aangezien ik er al een tijdje mee rond loop acht ze die kans wel kleiner dan normaal. Veel om te verwerken en mentaal een gigantische klap. Dit kan nog een lange nasleep worden.