op zoek naar mensen die borstvoeding KOTSBEU zijn

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Twijfelaar123, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twijfelaar123

    Twijfelaar123 Niet meer actief

    Hoi hoi,

    ik heb nu 8 weken BV gegeven en ben het nu ineens kotsbeu. Het is naar mijn gevoel nooit echt goed gegaan, heb ook nooit de kwaaltjes gehad als borststuwing of lekkende borsten. Nooit het gevoel gehad dat mijn borsten VOL waren dus 8 weken lang onzeker over de BV maar toch blijven volhouden...

    Bij ieder bezoek bij vrienden ofzo was een van de eerste opmerkingen die gemaakt werd tegen mijn zoontje....heb jij nog honger??? Terwijl hij juist gegeten had...

    ik ben er helemaal klaar mee maar nu moet ik dus nog afbouwen jammer genoeg :( ineens stoppen is echter ook geen optie ;).

    Ik wil jullie slechter borstvoedingservaringen ook wel eens horen.
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Groeit je kind goed?
    Waarom zou je dan afbouwen?

    Ik ben het ook wel eens spuugzat geweest, gewoon verstand op nul, blik op oneindig en doorgaan tot het leuk wordt. Anders had ik nooit de elf jaar gehaald.
     
  3. z0nne

    z0nne Niet meer actief

    Heb vertrouwen in je lichaam, je lichaam is er voor gemaakt.. en luister vooral naar de behoefte van je kindje, dan komt het goed :)

    Ik voed op verzoek, soms heb je regeldagen (dan voed je een stuk meer.. hier was dat om het uur, dat is om de behoefte naar wens van je kleintje te krijgen) :)
    Luister niet naar anderen, want velen denken het beter te weten!! Luister alleen naar je gevoel en je kindje :) groeit je kindje goed, is je kindje tevreden? dan doe je het goed :)
     
  4. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Na 8 weken wordt het alleen maar makkelijker met geven.
     
  5. 11oktober

    11oktober Actief lid

    28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begon BV geven pas fijn te vinden met 3 maanden. Daarvoor drama, drama drama. Zoon veel afgevallen de eerste week, kraamverzorgster in de stress. Borstontsteking, daarna nogmaals bijna 2x borstontsteking. Nergens heen kunnen omdat mijn zoon alleen liggend wilde drinken (dus op bed). Madonna houding of ander houdingen waren geen optie. Met 3 maandne begon het zowaar even 'leuk' en makkelijk te worden. En met 4,5 maand was ik het weer beu, want bij begon ineens te bijten/trekken.
    Daarnaast is het altijd een gevecht geweest. Met de armen zwaaien, iedere keer loslaten, onrustig, we (mijn man en ik) mochten geen kik geven/praten tijdens de BV want dan werd onze zoon gelijk onrustig en liet hij los.
    Overvolle borsten, lekken. Vervolgens productiedip met 5 maanden (voor het eerst weer ongesteld) dus weer iedere keer extra kolven na de voedingen om productie op te krikken (ik wilde de 6 maanden halen).
    Dus, ik snap je helemaal!

    Ik ben nu bijna afgebouwd. Geef alleen 's nachts nog BV.

    En met visite/kraamverzorging vond ik afgrijselijk. Iedere keer stress om hem te voeden VOOR de visite kwam, bang dat hij tijdens de visite honger kreeg en ik me dus moest terugtrekken voor een voeding (waar ik minstens 30 min mee bezig was toendertijd) terwijl de visite alleen beneden zat.. BAH!

    Maarre.. dirksmama: 11 jaar???
     
  6. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat jammer.. maar als je niet meer wilt dan houdt het op. Waarom ben je het "ineens kotsbeu"? Als dat gevoel ineens kwam en je kleintje groeit verder wel goed dan zou ik denk ik nog wel even proberen door te zetten om te zien of het "kotsbeu" gevoel weer verdwijnt. Maar als je kleintje niet goed groeit en je geen trek hebt in een lk of je al langer het gevoel hebt dat je eigenlijk niet wilt (maar misschien er toch aan begonnen bent door de "druk" van buitenaf).. dan zou ik inderdaad afbouwen. Beter een ontspannen moeder die FV geeft dan een gespannen moeder die BV geeft.. is mijn mening!

    Maar goed, je vroeg naar slechte ervaringen.. hier na een week of 3 elke keer een naar gevoel bij het voeden aan de rechterborst. Niet echt pijn, maar prettig was anders.. Uiteindelijk naar HA geweest, spruw en beginnende tepelkloven uitgesloten en advies gekregen goed vet te houden. Dus nu grootverbruiker van Purelan, maar onprettige gevoel is weg! Verder een kindje dat in de eerste week van dag 5 naar dag 8 niet was aangekomen, dus te maken gehad met de weegschaalmaffia.. uiteindelijk goedgekomen en nu groeit onze zoon elke week zo'n 150-200 gram. En ja, er zijn veel BV kindjes die harder groeien, en ja, daar kan ik me wel eens zorgen over maken. En niet te vergeten het gepieker af en toe of ik straks wel genoeg melk kolf om mee te geven naar het kdv.. maar toch.. als ik dan zijn verzadigde gezichtje zie na een voeding.. of hem zijn knuistjes om mijn borst zie klemmen terwijl hij gulzig drinkt.. dan kan ik alleen maar heel blij zijn dat ik hem dit kan geven!
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Hier ook pas leuk met een maand of 3 en daarna werd het alleen maar leuker en makkelijker. Maar stoppen vond ik ook geen optie moet ik zeggen. De eerste weken bv zijn gewoon niet altijd leuk, tja, maar je moet er dan wat over hebben, zo zag ik het, investeren in de toekomst (al is elke dag bv die je kindje heeft gehad een pluspunt, dus wat dat betreft, jouw kindje heeft in elk geval die 8 weken gehad!).
     
  8. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb er ook al zovaak doorheen gezeten, ik wilde stoppen, ik kon niet meer! Maar zoals Dirksmama zegt; Blik op oneindig en doorgaan! Op een gegeven moment besef je ineens dat het 'lang zo moeilijk niet is'
    Ik heb ook doorgezet ondanks dat het soms héél moeilijk was! En nu, nu geef ik ruim een half jaar borstvoeding en ik geniet er enorm van om te zien dat mijn zoontje zo geniet!!!!

    Mijn tip: Doorzetten... Hou voor jezelf 10 dagen aan, oftewel bekijk het over 10 dagen nog eens. Ben je er dan nog klaar mee, bedenk voor jezelf waarom je zou stoppen, waarom zou je doorgaan etc etc... Ik hield voor mezelf ook 10 dagen aan als ik er weer eens klaar mee was en na die 10 dagen zag ik geen reden meer om te stoppen! Veel succes!

    @Dirksmama, hoe heb je 11 jaar kunnen voeden?
     
  9. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je hebt het moeilijkste stuk achter de rug!
    Oh ik ben het ook zat geweest hoor.. het gedoe, de afhankelijkheid, het gesabbel... Maar jeetje het is ook móói als je jezelf toestaat het te zien. Ik deed verstand op nul en doorgaan, en dan na een paar dagen was het opeens weer 'goed.' En het wordt steeds mooier, écht waar.
    Succes met je beslissing, afbouwen of nog even doorgaan. In ieder geval en knuffel want als het niet lekker gaat voor je gevoel dan is dat gewoon erg rot!
     
  10. polkadot

    polkadot Actief lid

    2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Oo wat zonde na 8 weken, dat is echt het moeilijke tijd!

    Ik ben er pas echt helemaal van gaan genieten met 5 maanden, voed nu 10,5 maand. Daarvoor heel veel voeden, elk uur bijna. Ook veel commentaar gehad maar ze hebben niets te zeggen over bv of niet! En vaak geen idee waar ze over praten.Fles is prima, bv is perfect! Ook al lijkt dat niet altijd zo als je vaak voed!

    ik vond het heerlijk dat ik haar altijd kon aanleggen als ze zich niet fijn voelde enz. Altijd de oplossing als ik het even niet meer wist. Nu ook als ze flink gevalleb is omdat ze wil lopen,lekker kalmeren bij mama.

    Heb heeel vaak gedcht om te stoppen,maar steeds mijzelf een andere mijlpaal gegeven.3 dagen, week, maand, 3 maand, 6 maand, 9 maand en nu een jaar. Al ga ik vast verder. Wat mij door liet gaan was mijn dochter, ze geniet er zo van, tis het beste dus wie ben ik om dat af te nemen?
     
  11. Twijfelaar123

    Twijfelaar123 Niet meer actief

    geen idee waarom ik het ineens beu ben, ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het echt goed ging...nooit een overschot aan melk altijd maar net op het randje toekomen (dat gevoel heb ik toch). Hij zeurt iedere keer nog na de BV maar komt wel tot 200 gram bij per week.

    Ik vind persoonlijk ook dat je er veel voor moet laten...mss ben ik in jullie ogen wel een slechte moeder en ik heb respect voor jullie dat jullie zolang BV geven maar ik vrees dat het gewoon niks voor mij is. Ik kan er echt niet van genieten en kan eigenlijk ook weinig genieten van het moeder zijn op deze manier...
     
  12. Mopje

    Mopje Fanatiek lid

    18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Slechte verhalen: eerste 2 maanden bijna fulltime moeten kolven omdat de kleine niet kon/wilde drinken. Toen op en af wel drinken, steeds onzeker of het wel goed ging. En ja, niet met bezoek erbij willen voeden, want dan lukte het helemaal niet!

    Maar nu: het gaat super! Zo blij dat ik doorgezet heb! Volgende week ga ik werken en gelukkig heb ik het kolven onder de knie;) Ik ga voor een jaar bv!
     
  13. z0nne

    z0nne Niet meer actief

    Genieten van borstvoeding geven doe ik ook niet, wel omdat de kleine er zo goed door groeit (het geven gaat hier in de automaat, ik denk er niet bij na, ik wil het beste geven en zo hoort het voor mij en ik ga het 2 jaar volhouden ook..) :)

    Maar ik lees dat jij er niet achter staat en een keuze hebt gemaakt, het is niets voor jou schrijf je, je kunt niet genieten (denkt daarbij aan jezelf, iig zo komt het bij me over) jammer voor je kleintje..
     
  14. Twijfelaar123

    Twijfelaar123 Niet meer actief

    Maar ik lees dat jij er niet achter staat en een keuze hebt gemaakt, het is niets voor jou schrijf je, je kunt niet genieten (denkt daarbij aan jezelf, iig zo komt het bij me over) jammer voor je kleintje..[/QUOTE]

    ik denk helemaal niet dat het jammer is voor hem, ik loop al weken droevig en met stress rond door die borstvoeding. Dat is voor hem ook helemaal niet leuk. Ik zocht hier een beetje steun van mensen die me begrepen en me konden vertellen dat ik ondanks dat ik flessen zou geven ook goed bezig ben.

    Ik vind je reactie dan ook heel erg grof en weinig doordacht... Het doet me heel erg veel pijn.
     
  15. sweet84

    sweet84 Bekend lid

    16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik heb nog geen ervaring met borstvoeding, wil het wel proberen, maar ik heb ook al aangegeven als het niet lukt of ik voel me er niet prettig bij dan stop ik ermee. Tegen mij is ook gezegd dat als een moeder met stress en tegenzin borstvoeding geeft, dit ook niet goed is voor de kleine.
    Ik krijg een beetje kriebels van mensen die beweren dat je slecht bezig bent als je stopt met borstvoeding of als je het nooit hebt gegeven. Laat mensen lekker zelf de keuze maken en als dat de keuze FV is, is dat net zo goed!!
    Dus Twijfelaar nogmaals doen waar je je goed bij voelt en het maakt niet uit welke keuze je maakt het zal de juiste keuze zijn!
     
  16. MommyA

    MommyA Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Wat jammer meid. Je moet natuurlijk doen wat voor jou goed voelt maar ik weet uit ervaring dat het juist de eerste 2-3 maanden niet leuk is en dat het daarna beter word. Ik heb echt 3 maanden lang met pijn gevoed. Ik zag er elke voeding weer tegenop. Ik had ook veel kloven waardoor ik meestal tegenkrommend zat te voeden en soms zelf met tranen in me ogen.

    Ook kwam ik de eerste 8 weken voor me gevoel nergens anders aan toe. Leefde vooral in de slaapkamer en was per "sessie" soms wel 1.5 uur bezig. Dan had ik een uurtje "rust" en kon ik weer aan de volgende zit beginnen.

    Ik denk dat iedereen de momenten van er doorheen zitten wel kent. Want ik ben ook onzeker geweest over de voedingen. Geen vol gevoel in de borsten, nooit gelekt enz. Maar hoe moeilijk het ook lijkt soms moet je even doorzetten en dan kan je straks alleen maar trots op jezelf zijn. Ookal kun je je dat nu echt niet voorstellen.

    Maar nogmaals doe waar jij je goed bij voelt. En als jij wil over gaan op de fles dan doe je daar niemand kwaad mee. Succes in je keuze.
     
  17. Twijfelaar123

    Twijfelaar123 Niet meer actief

    dank je sweet84,

    ik wou al veel eerder stoppen maar heb volgehouden met kolven, motilium nemen, voor en na het eten wegen, bijgeven...alles er op en eraan. Ik heb enorm mijn best gedaan maar ooit stopt het...
    Ik vond 8 weken al een hele prestatie :)
     
  18. z0nne

    z0nne Niet meer actief

    Volg je gevoel.. dan ben je goed bezig ;) als je gevoel zegt: ik ga door met het geven van borstvoeding, dan doe je er goed aan.. als je gevoel zegt stoppen met borstvoeding, dan doe je er ook goed aan ;)

    In mijn vorige berichtje schreef ik vooral niet wat jij moet doen, maar dat ik aan je woorden zag (het zinnetje dat ik Quote) dat je al een keuze had gemaakt en hoe jou reactie op mij over kwam..

    Moeders die flesvoeding geven zijn geen slechtere moeders..

    Nogmaals, volg je gevoel..
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Kun je ook aangeven waarom je vind dat je er veel voor moet laten? En ik vind je zeker geen slechte moeder, juist als je het geven van bv als zo naar ervaart vind ik 8 weken al een goede start. Waarom kan je er niet van genieten dan? Ik ben namelijk een beetje bang dat je alles wijt aan het geven van borstvoeding, terwijl het krijgenv an een kindje je hele leven overhoop gooit en dat dat soms ook best een beetje tegen kan vallen. Je hele leven, je eigen ik, staat ineens in het teken van een kindje.

    Mijn oudste heeft kv gehad en de jongste bv, ik vond het bij de jongste een stuk makkelijker moet ik heel eerlijk zeggen, aan kv kleven ook een boel nadelen.

    Enne, als je kleine 200 gram per week groeit heb je echt genoeg melk hoor!
     
  20. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Hier een fl mama.

    Misschien dat het mij lukt je op te beuren.

    Als je de keuze hebt gemaakt om te stoppen sta er dan ook achter.

    Maar in de felheid van je reactie merk ik ergens dat je er nog niet klaar mee bent. Zoek dat eerst voor je zelf uit.. En neem dan pas je beslissing.

    Ik zal in elk geval bv niet door je neus duwen. Maar er is geen weg meer terug als je stopt bij wijzen van spreken dan he.;)

    Want anders had je deze vraag misschien wel gesteld bij de fl mama.s.

    Mama.s die deze keuze, ook gemaakt hebben en er wel vrede mee hebben..
     

Deel Deze Pagina