Op zoek naar oude musical groep 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Achterkantvandemaan, 25 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.035
    113
    Ik ben op zoek naar mijn musical van groep 8. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, maar destijds kochten scholen musicals en die kregen ze dan op wat A4tjes ofzo aangeleverd.
    Ik zou het daarom logisch vinden als deze musicals nog ergens terug te vinden zijn?
    Ik was 11 jaar in groep 8, dus het zal rond 1998 geweest zijn.

    Het thema had te maken met iets van strand... of vakantie.. oid. Ik speelde Roos, een van de hoofdrollen geloof ik.
    Delen van liedjes die ik nog ken:

    Eb en vloed, eb en vloed. Het leven is net eb en vloed. Het gaat omhoog en weer omlaag. Je ziet het scherp, en dan weer vaag. Soms waaien open deuren zomaar dicht. Soms wordt een zware dag vanzelf weer licht.

    En:

    Er zijn dingen in het leven die zo zuur zijn als citroen. Waar geen wet voor is geschreven, waar geen mens iets aan kan doen. Er zijn dingen die gebeuren, je gelooft ze niet o nee. Er zijn dingen die gebeuren en we zitten er maar mee. Sjoebidoewidoeab, shoebidoeab. Sjoebidoewidoeab, shoebidoeab. :roflmao:

    En:

    Olielamp, oliegeur, olie... oliekleur. Alles in de olie, alles in de olie.
    Olie..., olie..., olie... oliedom.
    Alles in de olie, alles in de olie. Van olie... tot olifant, van olie... tot olie... van olie... tot olie... van olie... tot olie...! (Steeds een woord beginnende met olie dus).


    En de laatste:

    Uren gluren, in de verte turen, op het zand of in het riet. Uren gluren, naar allerlei figuren, ik zie ik zie wat jij niet ziet.

    Ik ben heel benieuwd of iemand deze musical herkent!
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  2. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    745
    445
    63
    Vrouw
    Jaaa die musical hadden wij ook! Wij hadden een boekje met de hele tekst. Die heb ik nog wel ergens liggen in een doos op zolder.

    Bizar dat liedje van eb en vloed ken ik nog zo goed. Echt 100.000x gezongen
     
  3. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.035
    113
    Haha ja deze liedjes komen dus ook nog met regelmaat hier voorbij. Eb en vloed was nog best mooi ook, achteraf!

    Ken je niet nog meer liedjes zo uit je hoofd toevallig?
     
  4. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    745
    445
    63
    Vrouw
    Heette hij niet hoera we zijn gestrand?
     
  5. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.035
    113
    Komt me wel heel bekend voor wat jij nu zegt! Ik ga even googlen!
     
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.035
    113
  7. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij deden de verschrikkelijke schoolmeester:D
    Volgens mij kon je echt uit heeell veel kiezen. Maar gelukkig heb je het gevonden :p
     
  8. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.035
    113
    Oooh ik zit het terug te luisteren, echt geweldig jeugdsentiment!!

    @Featherr die van jou klinkt ook wel leuk haha!
     
  9. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja was het ook! Behalve dat ik in 2 kratten (op elkaar gezet) moest zitten voor 5 minuten of 10.. omdat ik werd opgesloten door die verschrikkelijke schoolmeester :roflmao:
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  10. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Dat is Hoera we zijn gestrand! Deed mijn zusje ook (zelfde bouwjaar als jij)

    Wij deden Bingo! En Disco in Doedorp.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  11. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Oh dan heb ik ook een waar ik benieuwd naar ben, maar ik heb wat minder hints denk ik. Ik weet niet meer precies welk jaar het was; maar de musical ging over iets met een bankje op een plein en voor mijn gevoel iets met Beuken(laan) erin misschien? Maar ik kan fout zitten, Google helpt me zo niet verder.. oké lekker vaag dit hahaha
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.035
    113
    Hahaha ja heel vaag maar wie weet herkent iemand het!! En wie weet schiet je later ineens meer te binnen. Het is zo leuk om terug te horen, hoop dat iemand het herkent!
     
  13. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.158
    4.226
    113
    Vrouw
    Oh ja musicals. Fantastisch!

    Wij hadden een musical over een schoolkamp en we zongen het liedje 'een potje met vet'. Meer weet ik niet meer :o: weet ook niet meer wie ik speelde. Ik hoop dat iemand het ooit heeft opgenomen, dan kan ik het weer terugkijken. Lijkt me zo leuk!
     
  14. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Die heb ik als jonger kind gezien. Was een leuke musical.
     
  15. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Leuk!
    Ik weet dat die van ons Big Boat heet, iets met het liedje big boat ahoy, en een goeie reis.. Ik was een engel, geen idee wat die engel bij de boot deed. Iemand??
     
  16. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Deze klinkt bekend! Misschien wel van mijn broer.
    Wij hadden Wie steelt de show?
     
  17. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Wij deden Geldkoorts, maar ik ken de liedjes écht niet meer :roflmao:
     
  18. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Daar heb ik ook naar gekeken, misschien wel van m’n broer. Was daar geen liedje bij? “Big boat, ahoy, en goede reis’ zoiets?

    wij hadden ‘de luie lift’ en omdat we teveel kinderen hadden voor de rollen had ik een gedeelde rol met de jongen waar ik een crush op had. Ik zou de opname ook graag nog eens terugzien, als die is gemaakt!
     
    aappie20 vindt dit leuk.
  19. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.000
    7.035
    113
    Ooooh dat is super spannend ook nog eens, met je crush! Dan vind je alles ook nog eens extra voor schut ofzo :roflmao:
     
    gitaartje vindt dit leuk.
  20. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    879
    953
    93
    Vrouw
    Wij deden 'auditie' (was in 1997)

    Door die musical vergeet ik nooit meer wat de hoofdstad van Nepal is :roflmao:
     

Deel Deze Pagina