Onze dochter bleek tijdens de bevalling vast te zitten met hoofd en daarna ook de schouders.. Nu ben ik inverwachting van de tweede en vraag me af of er mensen zijn die ook de eerste in deze situatie hebben gekregen en hoe de tweede bevalling is verlopen... Het gaat om het vast zitten van de schouders... Mij is verteld dat kans op herhaling erg hoog is... 68 %... Hoop dat er mensen ervaring kunnen en willen delen Groetjes Catheleine
hmmm....toen ik beviel van mijn 2e bleek hij ook vast te zitten met hoofd en daarna schouders. Ik was thuis aan het bevallen en de vk heeft wat getrokken aan me zoon en een spoed knip gezet zonder verdoving brrrr. Mijn moeder moest als een idioot gaan drukken op me onderbuik. Wat een paniek om me heen zeg. Maar gelukkig is hij verder gezond te wereld gekomen. In mijn geval kwam het omdat hij groot was (Ruim 4300 gram) Bij m''n 3e werd ik ingeleid door middel van infuus. Dat was bij een zwangerschap van 38.6 weken. M'n 3e heeft god dank helemaal niet vast gezeten en floepte er zo uit. Woog 3350 gram. Ook met mijn oudste geen problemen gehad. Is er bij jou dan een andere reden dan een te groot kind waarop je meer kans zou hebben? (bv. bekken te nauw?) Want ik had er nog nooit van gehoord dat je een 2e of 3e keer een verhoogd risico zou hebben dat je kind vast zou komen te zitten. Misschien beetje een domme vraag hoor hihi...maar ik weet het echt niet
Nee de rede waarom ze vast zat weet ik niet...Later is wel vast gesteld dat mijn bekkenbodum een zeer hoge spanning heeft... Is enrom gespannen en ik heb nog altijd moeite deze te ontspannen... Ik ga na de 20 weken weer therapie volgen om dat probleem zo klein mogelijk te houden... De gyneacoloog zei meteen na de bavalling al dat de kans op herhaling bij een tweede erg groot was, en ook nu ik weer zwanger ben zeiden ze het, en zelfs met het 68 % erbij... Ik moet ook alle volgende bevallingen in het ziekenhuis onder gaan... Ik ben met persweeen naar het ziekenhuis gegaan, waar er met man en macht om het leven van onze dochter is gevochten, ze zat enorm vast... Gelukkig is alles goed gekomen... Ze woog 3510 gram... En heeft er niets aan over gehouden gelukkig... Groetjes Catheleine