Opeens geen opgezette buik en zwanger gevoel meer !

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Eef13, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

    Ik ben inmiddels 4 weken zwanger (6 weken na begin laatste menstruatie). Ik heb niet veel symptomen gehad, behalve wat grotere en gevoeligere borsten en een opgezwollen buik (zodra ik nog maar iets eet).
    Maar dinsdag, van de éne minuut op de andere, voelde ik mij opeens helemaal niet zwanger meer. Mijn buik was opeens niet meer opgezet en is dat sindsdien ook niet meer geweest. Heeft hier iemand ervaring mee? Zou mijn slechte voorgevoel juist zijn of kunnen mijn darmen nu al gewend zijn aan een hogere dosis HCG? En ben ik gewoon onnodig aan het stressen?

    Nu heb ik een paar maanden terug al een miskraam gehad rond 6 weken en waren mijn bloedresultaten (vruchtbaarheidstest) niet echt geweldig. Begin 30 en al de resultaten van een vrouw van 40+. Dus ik ben behoorlijk gestrest. Zouden al mijn goede eitjes al op zijn en heb ik alleen nog matige eitjes over, met alle gevolgen van dien?

    Hopelijk kennen jullie dit en kan iemand me gerust stellen. Mijn eerste echo is pas over 1,5 weken en dat is nog zoooo ver weg!

    Alast bedankt voor jullie reacties !
     
  2. LadyM83

    LadyM83 Actief lid

    23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het duurt inderdaad dan erg lang hè, voor je zon eerste echo hebt.
    Maar naast je gevoel heb je geen andere reden om dit te denken? Buikpijn,bloedverlies of iets?
    Misschien dat je dingen gegeten hebt van de week waardoor je eerst een opgezette buik had?
     
  3. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi LadyM, bedankt voor je reactie! Omdat ik mezelf geen extra stress van vragen wil geven is niemand op de hoogte van onze pogingen. Dus dat er iemand even luistert doet me veel goed!
    Ik had ook grotere en gespannen borsten. En die lopen ook langzaam steeds verder leeg.
    En ik neem nog steeds mijn temperatuur (weet ik, moet ik niet doen ;)) en die was vanavond (weet ik, is niet het goede tijdstip :)) een hele graad lager dan sinds het begin van mijn zwangerschap.
    En dan nog dat hele sterke gevoel dat het gewoon opeens over was.
    De vorige keer had ik 's nachts heel heftig gedroomd van een miskraam. En bij het wakkerschrikken, was het bloeden begonnen.
    Ik hoop zo dat ik me dit keer vergis. Maar als het al sinds dinsdag voorbij is, laat het dan ook maar meteen eruit komen, dan kan ik weer verder. Want dit afwachten is zo moeilijk.....:(
     
  4. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je bent nu dus 6 weken zwanger.
    Ik had met 6 weken ook ineens 0,0 kwaaltjes meer, terwijl ik vanaf 3 weken al kotsmisselijk was en overal pijn had.
    Tot en met de 7e week had ik nergens meer last van en ineens kwam alles weer terug.
    Resultaat ligt boven te slapen.
    Dus het hoeft niets te zeggen!
    Maar ik kan je angst helaas niet wegnemen.
     
  5. mamabrinky

    mamabrinky Nieuw lid

    23 mrt 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi eef13
    volgens mij als je tegen de verloskundige zegt dat je niet zeker weten hoelang je zwanger bent je eerder een echo krijgt?? ik duim voor je!!
     
  6. dans

    dans Actief lid

    31 mrt 2012
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi eefje13,

    Ik voel met je mee het wachten duurt zo lang. Maar probeer je niet gek te maken stress is ook niet goed. Ik duim voor je dat alles goed is.
     
  7. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Bedankt voor jullie reacties. Ik kijk het het weekend nog even aan en ga dan naar de huisarts. Het lijkt op de laatste dag voor de ongesteldheid (borsten weg, buik weg, temp omlaag), dus vraag ik me af of het niet een probleem met mijn progesteron is (ik had ook altijd al spotting voor het einde van mijn cyclus). Maar ik hoop natuurlijk echt dat ik over een paar maanden ook het resultaat mag vasthouden!! Bedankt voor jullie opbeurende woorden en ik laat het nog weten!
     
  8. Ludora

    Ludora Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hoi Eef,

    Wat een vervelend gevoel. Geen enkele zwangerschap is t zelfde dus niemand kan zeggen wat normaal is of wat wel of niet kan...

    Een test nu doen zou geen nut hebben, want zolang je niet bloed, dus een feitelijke MK aan t krijgen bent, zit er nog HCG in je urine.

    Ik hoop voor je dat je gevoel geen gelijk heeft en dat je heel snel zekerheid hebt!!
     
  9. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

    Even een update, want ik had vandaag m'n afspraak gepland met de huisarts. Natuurlijk begreep zij niet waarom ik ongerust was: zolang ik geen bloed verlies moet ik niet stressen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maarrrr....ik moet zeggen dat ik toch alweer een stuk hoopvoller ben. Sinds gisteren ben ik namelijk geregeld misselijk! Eerst dacht ik nog aan een buikgriepje, maar het wordt minder zodra ik iets eet. Ondanks dat het natuurlijk niet echt fijn is als dat de komende weken zou doorzetten, is het wel een geruststelling!
    Volgende week heb ik mijn eerste afspraak bij de gyneco. Hopelijk kan ze even kijken of er een hartje klopt en dan ben ik natuurlijk helemaal gerustgesteld....althans.....gedurende een paar dagen dan toch...;)

    Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes!
     
  10. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik zou nog even een update schrijven. Ik heb vandaag mijn eerste "echo" gehad voor het berekenen van alle data. En de eerste last is van mijn schouders: er zit daadwerkelijk een wezentje met een kloppend hartje! Vandaag werd ik weer wakker zonder symptomen dus die echo kwam mooi uit! Ik blijf het moeilijk vinden om te geloven dat ik dit allemaal voor elkaar kan krijgen, maar het begin is er!!

    Ik heb zelfs een briefje gekregen voor een extra afspraak tussen nu en de 13e week (eerste "echte" echo) om me halverwege nog even gerust te stellen, want dat ben ik nog steeds niet helemaal!;)

    Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes!:)
     
  11. Rossi85

    Rossi85 Actief lid

    25 jul 2011
    216
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    hoera!! van harte gefeliciteerd :)
     
  12. LadyM83

    LadyM83 Actief lid

    23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey wat goed ! Heerlijk he, toch die bevestiging.
    Gefeliciteerd!
     
  13. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    blij dat alles toch nog goed is!!
    geniet van je zwangerschap!!!
     
  14. Scarabee

    Scarabee VIP lid

    12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Van harte meis!!

    Hier trouwens ook een buikje die minder bol werd en mijn gewicht kelderde zelfs 5 kilo omlaag. Misschien drink je nu meer waardoor je stofwisseling beter gaat ? Buikje is natuurlijk darmen en vocht vasthouden. En ik heb toevallig ook de ene dag veel symptomen, kotsmisselijk en moe, en de andere dag kan dat spontaan ver te zoeken zijn... ! Probeer vertrouwen te hebben!

    Wens je een fijne zwangerschap toe :)
     
  15. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    super!!! Hartelijk gefeliciteerd met je beebje !! :D
     

Deel Deze Pagina