Herrie in de nacht...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cyntje78, Mar 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nou dames... de laatste paar nachten hier... jeetje!

Vanuit ons ventje zijn slaapkamer komt zo veel herrie!
    En het klinkt voornamelijk niet als huilen of jengelen... het lijkt wel alsof hij van allerhande soorten geluiden aan het uitproberen is óf hij heeft een vollumeknop gevonden!

Natuurlijk zit er soms ook jengelen en huilen bij maar vaak juist niet. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven eigenlijk :(

Vannacht ook... kom ik kijken ligt meneer lekker met zijn ogen dicht. Hij is dan zijn speen kwijt, en half wakker/half slapend op zoek naar zijn speen.

Hoort dit bij een sprong? Deden jullie kindjes dit ook? En stopt het ook een keer... zodat hij lekker diep kan slapen?

Groetjes Cyntje78

2. adi

adi Niet meer actief

klinkt wel grappig :)

Had jouw zoontje ook last van 'prematuren-kreunen'? Dus allerlei geluidtjes die ze maken tijdens het slapen. Die van mij klonken soms als een stel geiten, en soms als dolfijnen :)

Misschien is dat het wel, dat gaat vanzelf over. Anders verwerkt ie misschien allerlei indrukken tijdens zijn slaap. Zolang hij er tevreden bij ligt en negerns last van heeft, zou ik het zo laten. Het zegt ook niet dat hij dan niet diep slaapt hoor.

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ojaa.... dat kreunen! Misschien doet hij dat nu icm andere geluidjes en dan met meer vollume!
    Vandaar dat ons ventje maar 1 nachtje op onze kamer heeft geslapen ;)

Moet wel zeggen dat hij op het moment ook wel een beetje verkouden is (dank u oma...)
    We gaan vandaag dan maar niet naar de babymassage :(

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Jep hier ook gehad. Het duurde wel een maandje of twee voor dat dat weer eens weg was. Ik heb regelmatig op de bank geslapen zodat ik er naar toe kon. Wat het is weet ik niet maar wel toevallig dat het bij prematuur geboren kinderen zo te zien voor komt.

5. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Hier ook een kreunend en steunend dametje! Ook zij is prematuur geboren en nu met 10 weken maakt ze nog steeds veel geluiden in haar slaap. De ene nacht meer dan de andere. Mijn man snurkt niet, maar haar geluiden lijken soms wel op die van een dronken kerel die z'n roes uitslaapt:D.
    Het is wel minder dan de eerste weken!

6. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Er werd mij verteld dat het heel gewoon is bij prematuur geborenen. Het ziekenhuisteam op neonatologie kwam hier nog enkele weken thuis en zij vertelden dat het nog wel even kon duren voordat het helemaal over is!

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ons meisje was niet te vroeg, maar is wel heel luidruchtig in bed soms :)

Ze was echt het kletsen aan het ontdekken en had er ineens de volumeknop bij gevonden ja. Haha. Alleen bij haar was het wel weg zodra ze weer sliep. Ze ligt nog wel naast ons, maar ik heb ook wel eens 45min geprobeerd erdoor heen te slapen ;)

Nu is het weer wat minder, minder luid en minder lang, maar ze doet het nog steeds, nu weer met andere geluidjes.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik denk echt dat ons mannetje die nachten dus niet helemaal diep sliep. Want afgelopen nacht heb ik hem maar 1 x gehoord en hij heeft uitgeslapem tot 6.20 uur! :D

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Ons ventje deed dit ook! Ik wist niet dat er een link was met het prematuur zijn... Maar ook hij maakte allerlei geluiden in zijn slaap. Hij sliep bij ons in de kamer en de eerste paar nachten wisten we niet wat we hoorden. Gelukkig wende het snel en was het na een paar maanden over. Hij klonk echt als een mix tussen een Gollom van The Lord of the Rings en een Senseo.....

10. pat1971

pat1971 Lid

Jan 15, 2010
    85
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ons mannetje heeft dat ook gedaan alleen ik sliep er niet doorheen dus heb nachten wakker gelegen. Gelukkig is het nu sinds een week of twee over en slaap ik ook weer een hele nacht door. Ik hoor hem nog weleens rond een uurtje of 4 maar dan slaapt hij rustig weer verder.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ons mannetje is niet prematuur maar die kon er ook wat van. Whahah de eerste nacht thuis is als eerste mijn vriend naar de logeerkamer gegaan ( tycho sliep met zijn bedje op onze kamer) en de 2e nacht ben ik naast mijn vriend gaan liggen in de logeerkamer. Jeetje ik werd gek van... hahaha. Dus de derde nacht is Tycho naar zn eigen kamertje terug verhuist en wij weer in ons eigen bed.

xxxx

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Het is weer een paar nachten rustiger :D

Nu viel het me net op... ik zit hier met de babyfoon, dat ons mannetje net ook een poosje heeft liggen kletsen :D En nu is het weer stil... zo ginghet dus snachts ook. Wat een gezellig kind hebben we toch!

Share This Page