openbaar borstvoeding geven kan wel/niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleinmonster, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

in het openbaar voeden

  1. ja hoor een moeder moet doen wat ze moet doen

  2. ja hoor maar ik zie het liever niet

  3. nee, waarom moet dat

  4. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kleinmonster

    kleinmonster Fanatiek lid

    19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik wil geen rel veroorzaken maar ben benieuwd hoe andere moeder er tegen aan kijken. Dit n.a.v. een stukje in de telegraaf.

    Zelf ben ik pro borstvoeding en heb er geen moeite mee om dit in het openbaar te doen. In het begin deed ik er nog wel eens een doek over maar dit vind zoonlief helemaal niets, daarnaast is hij ook een flesweigeraar dus echt keus heb ik niet omtrend in het openbaar borstvoeding geven.
     
  2. Pluis81

    Pluis81 VIP lid

    16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Die rel komt er vast..geloof mij maar :D

    Mij maakt het allemaal geen fluit uit wat iemand doet. Ik doe zelf niet aan borstvoeding maar vind het knap dat mensen het op kunnen brengen én volhouden. Ik hoef geen blote borsten te zien in de stad, een klein beetje discretie vind ik wel wenselijk..verder gewoon lekker doen.
     
  3. Islah

    Islah Niet meer actief

    Al zal die er ws. wel komen haha.
     
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik vind het prima kunnen zolang je het een beetje discreet doet. Zelf had ik altijd een hempje onder mijn shirt/trui. Dan deed ik m'n shirt omhoog en het hempje naar beneden zodat er een soort gat ontstond, dan zag je echt helemaal niks.

    Ik heb mijn kinderen overigens beide ruim 3 jaar gevoed, maar na de 9 maanden ongeveer nooit meer in het openbaar. Niet dat ik dat niet vind kunnen, maar ik denk wel dat men daar eerder moeite mee heeft en dat het gezien wordt als iets dat niet hoort.
     
  5. Neko85

    Neko85 Actief lid

    21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Ik geef in openbaar borstvoeding. Het is niet alsof je topless ergens gaat zitten. Dus zie het probleem niet zo....
     
  6. YoungMama

    YoungMama Bekend lid

    20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ik vind het heel mooi om te zien:). Zelf zocht ik vaak wel een prive plekje op maar dat was meer omdat mijn zoontje anders veel te afgeleid was.
     
  7. dekilene

    dekilene Niet meer actief

    Ja hoor kindje moet ook drinken.
     
  8. kleinmonster

    kleinmonster Fanatiek lid

    19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    daar ben ik ook bang voor maar dat is zeker niet mijn bedoeling. Op de site van de telegraaf word denk ik veel gereageerd door "niet" ouders, en ik vraag me nou af hoe andere (toekomstige) moeder hier over denken.

    mijn zoontje kreeg de eerste 3 maanden sondevoeding, daarna ging fles beter dan borst ( nu uiteindelijk dus een flesweigerraar hahaha) maar in het begin mam ik liever de fles mee wat was bang wat andere mensen dachten. late ging de knop om nu voed ik op verjaardagen enz. liever even ergens anders maar dat komt ook omdat mn zoontje nu snel afgeleid is.
     
  9. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja hoor zie het probleem niet, als het gewoon netjes gebeurd is het toch prima?
    Zelf zou ik het niet kunnen omdat ik het toch een privé gedeelte vind. Heb mij ook erg ''beperkt'' gevoeld in de periode dat ik borstvoeding gaf omdat ik dus niet gezellig de hele middag de stad in ging.
    Vind het knap dat sommige moeders er geen problemen mee hebben :D
     
  10. Juf1985

    Juf1985 Niet meer actief

    Dit dus.
     
  11. Soit

    Soit Niet meer actief

    Poll: Flesvoeding geven in het openbaar kan wel/ niet.

    Die vraag hoor je niet vaak he?



    M.a.w.; ik vind het al te belachelijk als ook maar 1 iemand antwoord dat bv in het openbaar niet kan.

    Dat de halve wereld daar nu in 2014 nog steeds zo idioot over doet, onvoorstelbaar.

    Bv hoort gewoon, punt.
     
  12. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Ja hoor, heb ik met mijn meiden ook gedaan. Helaas was mijn zoontje te zwak om uit de borst te drinken en hebben we die kans niet gehad.
    Ik vind het een erg natuurlijk proces en is net een wonder even zo goed dat je kindje in je groeit als dat je je eigen kindje kan voeden met je lichaam.

    Ik vind dat dit geen reltopic hoeft te worden, ieder z'n eigen toch :)
     
  13. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ik ben een grote voorstander van borstvoeding geven en ja ook in het openbaar moet dat kunnen maar dan niet open en bloot. Een doek over heen of een vest of sjaal of wat dan ook...

    Ik zal misschien de opmerking krijgen... ja maar het is niet iets seksueels, overal hangen poster van blote vrouwen... Dat is ook zo en daar hou ik ook niet van dus een vrouw die haar kind borstvoeding geeft en alles laat zien, nee dat hoeft niet voor mij
     
  14. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Zolang het maar discreet gebeurd en ik niet tijdens mijn maaltijd bvb geconfronteerd wordt met blote borsten. :)

    Heb zelf ruim een jaar gevoed telkens maar altijd met een doek om het discreet te houden. :)
     
  15. Islah

    Islah Niet meer actief

    Nou als je flesvoeding in het openbaar geeft krijg je daar helaas ook niet vaak erg leuke reacties op (mijn ervaring tenminste)... Ik doe dat om die reden dus ook liever niet. Wil op dat moment mijn kind voeden en niet discussies gaan voeren. Dus daar zou je inderdaad ook wel een poll over kunnen maken.
     
  16. pien25

    pien25 Fanatiek lid

    2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Tuurlijk moet dat kunnen... Al vind ik het voor mezelf nog wel een hele drempel.... Die ik vast ooit eens over ga, ben tenslotte pas 2 weken bezig!
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    zolang je er niet open en bloot mee gaat zitten zwaaien zie ik geen probleem. Borsten zijn daar in eerste instantie voor gemaakt, niet als speelgoed voor de man.
    Zelf probeerde ik wel zo te gaan zitten dat ik met mn rug naar het merendeel van de mensen zat maar als niet kon was het jammer dan. Kind moet nou eenmaal eten
     
  18. Mama tuttebel

    Mama tuttebel Fanatiek lid

    23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Natuurlijk. Een van de normaalste zaken toch? Echt jammer dat er door sommige mensen zo raar naar gekeken wordt. Overal zie je half naakte vrouwen op tv etc maar zodra je je kind wil voeden (waarbij je eigenlijk vrij weinig ziet)........
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja hoor. Gewoon discreet al zal een stukje borst mij ook een worst wezen, je ziet wel schokkender dingen op straat en dan is het opeens sexy? Zo hypocriet.
     
  20. vivianbraak

    vivianbraak Niet meer actief

    Ik heb zelf ook in het openbaar gevoed en dat betekent niet hup tiet eruit en voeden nee netjes afgedekt. Zie er totaal geen probleem in! Een fles geven is toch ook geen probleem? Bekrompen gedoe altijd
     

Deel Deze Pagina