Openstellen na relatie met een narcist

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door one of kind, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Beste alleenstaande mama's

    Ik vraag me af, hoe stellen jullie je open na een relatie met een narcist.
    Ik ben onderhand alweer meer dan 6 jaar alleen nadat ik gevlucht ben uit een geweldddige relatie met een narcist.
    Een nieuwe relatie had ik dus helemaaaaal geen behoefte aan.
    En hield iedereen ver af.
    Heel stom met een zoekertje naar iets reageerde iemand dat hij me hiermee kon helpen en dat ik maar wat moest laten weten.
    2 weken later kreeg ik ineens een berichtje dat hij nieuwsgierig was geweest en had gezien dat ik alleen was.
    Gaf direct aan dat ik heel fijn alleen was met mijn kids en ik dit prima vond.
    We hebben maanden gebabbeld via pb maar gewoon oppervlakkige dingen en zijn scheiding.
    Nu afgelopen weekend(denk zeker 5 maanden later) kwam hij brengen waar hij mee kon helpen.
    Niet direct een type waar ik zo op zou vallen maar prachtig blauwe ogen.
    Mijn ouders waren erbij om mee te helpen met alles.
    En mijn kinderen waren helemaal gek van hem .
    Een hele lieve,sociale en vriendelijke man.
    Hij stuurde daarna wel een pb dat hij me nog mooier vond als dat hij had gedacht.
    Hij weet wel dingen van verleden en heb gezegd , ik ben een lastige tante.
    De dag erna moest hij nog wat brengen en natuurlijk weer mijn ouders er ook bij om mee te helpen hoor. Niet als bewaking ofzo haha.
    Maar ik voel me eigenlijk heel verward.
    Hoewel ik niet direct op hem zou vallen was er toch iets wat me aansprak.
    Hij hoopte me nog beter te leren kennen.
    Maar ik merk dat ik er erg nerveus van wordt.
    En ook dat veel angsten weer opspelen van mijn 8 jarig huwelijk met die narcist.
    Hoe stellen jullie je open.

    Soms denk ik kijk hoe het loopt en zie je wel.
    En dan denk ik neee ik wil dit niet.
    Sorry voor mijn lange en misschien verwarde verhaal.
     
  2. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik begrijp dat die relatie jou zo gevormd heeft.
    Maar je hebt nu een keuze. De rest van je leven alleen blijven omdat je geen vertrouwen hebt in mannen.
    Of bedenken dat er veel leuke mannen zijn en stap voor stap kijken hoe het gaat en voelt.
    Ik denk dat je door jouw ervaring signalen van een narcist snel zult merken.
    Dus zodra het niet goed voelt ermee stoppen.
    Je kunt voorzichtig eens gaan daten met deze man. Hem wat beter leren kennen.
    Vraag je ouders op je kinderen te passen.

    Ik heb geen relatie gehad met een narcist maar hij kwam aardig in de buurt. Heel negatief, dacht alleen aan zichzelf en was niet aardig voor mij. We waren 15 jaar samen.
    Ik ben al vrij snel gaan daten nadat ik bij hem weg was. Ik voelde het als zo’n bevrijding, voelde me heerlijk.
    Ik heb nu een super lieve man gevonden, ben zo gelukkig.

    Ik hoop dat je je ook open kunt stellen en geluk vindt bij een leuke man.
    Want die zijn er genoeg!!
    Succes
     
  3. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Wat een leuke reactie.
    Wat fijn om te lezen dat jij wel het geluk hebt gevonden bij een leuke en lieve man.
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier na een relatie met een narcist ook rond de 8 jaar alleen geweest. Had er ook geen behoefte aan. Zeker ook omdat ik met mijn ex nog steeds in de clinch lig over de kinderen.

    Nu 2 1/2 jaar geleden mijn huidige partner ontmoet en dat gaat goed. Ja het is lastig soms hoor. Mijn vorige relatie heeft mij erg vervormd in mijn gevoelens en ben als de dood dat iemand later ook zo blijkt te zijn.

    Alles ligt onder een vergrootglas bij mij en mijn gevoel vliegt op en neer. Maar gelukkig kan ik heel goed relativeren gelukkig. En is mijn vriend daar geduldig in.

    Makkelijk is het niet, maar eens moet je je openstelle .
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ja precies .
    Ik vind dat zo moeilijk zeg.
    Merk ook dat ik anders ben geworden.
    En even iets wat mij opvalt kan me helemaal anders laten voelen
     
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je hoeft je niet in 1x open te stellen he. Dat mag (MAG niet moeten) stukje bij beetje. Als je het een kans wil geven, ga een keer wat leuks doen samen. Al begin je met een simpele kop koffie drinken. Wellicht een keer een date als je dat wil. Het gaat er eerst om elkaar beter te leren kennen, het is niet direct een huwelijk ;) Je kan het elk moment stoppen wanneer het echt niet fijn voelt.
    Als het niks wordt is het prima, je hebt een kans gegeven.
     
    one of kind en Zoe123 vinden dit leuk.
  7. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier wel geen relatie gehad met een narcist maar wel iemand die niet kon communiceren en alles op de weegschaal legde.... oog om oog beleid. “Jij mag dit, dus ik mag de volgende keer dat” met aaaaaaalles. Schuldgevoel werd zwaar aangepraat want alles (met kind) was moeilijk moeilijk. Werd er gek van en het heeft mij ook wel wat littekens opgeleverd helaas....

    Ik begon met tinder :p:roflmao: want wilde wel weten hoe ik nog op de markt lag hahaha en het was lekker vrijblijvend! Ik moest niks. Gewoon eerst kletsen met een leuke kerel en dan zou ik het wel zien Maar ja..... de eerste de beste leuke kerel op tinder is nu mijn man :rolleyes:
     
  8. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel herkenbaar.
    Hier precies hetzelfde verhaal.
    Ik vind het nu ook heel moeilikk om weer vertrouwen te hebben.
    Ik ben nu na zo'n lange tijd alleen te zijn geweest zo gewend eraan. Lekker mijn eigen ding doen. Niemand in mijn nek. Maar aan de andere kant zou ik ook wel weer iemand willen..
    Heel lastig zo he.
    Dikke knuffel
     
    one of kind vindt dit leuk.
  9. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ja is heel moeilijk.
    Na 6.5 jaar ben ik zo onafhankelijk geworden.
    Degene die in de buurt is geeft wel aan alle tijd te hebben pusht me niet.
    Zo denk ik ja en zo denk ik nee.
    Jij ook dikke knuffel!
     
    Caruli vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina