Operatie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ooievaar, 10 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik moet woensdag geopereerd worden en nu kan het zijn dat ik zwanger ben. Zou nu zo'n beetje mijn eisprong moeten hebben.
    Ik weet pas na 25 maart of het zo is ja of de nee.
    Ik ga onder gehele narcose.
    Mijn vraag is of dit heel erg schadelijk is...

    Vast bedankt voor je antwoordt...
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Ooievaar,

    Na de eisprong kan de bevruchting plaatsvinden. En na de samensmelting van eicel en zaadcel vinden er vele celdelingen plaats. Ondertussen vervolgt dit zijn weg naar de uterus en daar vindt na 5-7 dagen de innesteling plaats. Je zou in het gunstige geval heel heel erg pril, waarschijnlijk nog niet eens meetbaar zwanger kunnen zijn.
    De kans dat er schade optreedt is met deze situatie zeer gering omdat er wrs nog innesteling is. En als er iets misgaat, wat we dus niet weten of nooit achter komen dan krijg je een gewone menstruatie.

    Ik zou het wel even aanstippen bij diegene die je onder narcose gaat brengen of diegene die je opereert. Zij kunnen je daarin beter voorlichten en uitleg geven. En wellicht eventueel andere medicatie geven met betrekking tot pijnstilling, etcetera.

    Succes met de operatie,
    groetjes,
    Japke
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dank je wel Japke! :D
     

Deel Deze Pagina