Opgezette lymfeklieren baby 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Typicalme, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik voel bij mijn dochter van 7 maanden achter beide oortjes opgezette lymfeklieren. Ze heeft op het oog niks onder de leden (griep ofzo). Lijkt soms wel wat signalen te laten zien van doorkomende tandjes (zure poep en rood wangetje), maar er zijn nog geen tandjes te zien. Moet ik hier iets mee? Maak me toch een beetje zorgen.. :oops:

    Bedankt alvast!
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Die van ons hadden dat met een paar weken al. Je zag de lymfeklieren zo in de hals zitten. Niks mee gedaan en zijn zo gezond als wat. Ik zou er niks mee doen maar als je het zelf prettig vind kun je er de huisarts over bellen.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    De oudste had/heeft dat ook heel snel. Heeft ook een smalle nek dus het valt snel op. Ooit 1x bij de huisarts geweest nadat ze weer maanden zichtbaar waren maar zolang ze niet groter dan 1cm waren geen reden tot zorg.

    Bij dochter begon het onder haar kaaklijn, toen het ging groeien ben ik naar de huisarts gegaan. Bij haar was het helaas wel foute boel, maar dat is (en zeker wat zij had) echt zeer zeldzaam.

    Dus als het kleine knobbeltjes zijn, ze niet groeien en ze verder nergens last van lijkt te hebben zou ik me geen zorgen maken en het voorlopig nog even aankijken.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heel normaal, soms wordt een virus zo ook al goed opgevangen en blijft het puur bij wat opgezette klieren. Mochten ze erg zwellen of heel pijnlijk zijn, dan zou ik even naar de huisarts gaan, maar bij gewoon wat opgezette klieren is dat niet nodig.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.108
    15.619
    113
    Vrouw
    Heel normaal.
    Die kleintjes hebben ook nog weinig vet waardoor je ze goed voelt of ziet.

    @Olifantje die foute boel is hopelijk allemaal goed gekomen?
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ja voor zover wij van de buitenkant kunnen zien en wat de scans een paar maanden geleden lieten zien wel, dus daar vertrouwen we maar op. :)
     
    Louise11110, Biny en Typicalme vinden dit leuk.
  7. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Ik kijk het nog maar even aan. Ze zijn niet zichtbaar, enkel voelbaar, en niet heel groot ofzo. Ze lijkt ook echt niet helemaal lekker in haar velletje te zitten, dus wellicht toch een virusje of tandjes (ik denk dat laatste).

    Jeetje @Olifantje1991 wat heftig! Een nachtmerrie! Fijn om te lezen dat het nu goed gaat.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.108
    15.619
    113
    Vrouw
    Hier was het eind juni zo groot als een erwtje en heel toevallig ontdekt en in september was het al zo groot als een pruim. Uiteindelijk operatief verwijderd. De biopsie was gelukkig wel goed bij ons
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ja ik zou dan inderdaad ook denken aan een virusje of iets. En bij de oudste zijn ze ook gewoon lange tijd na zo'n virus nog zichtbaar, kon volgens de huisarts toen ook wel een paar weken/maanden duren voor ze helemaal weg zouden zijn.

    Ja, was een hele heftige tijd, maar inderdaad heel dankbaar dat ze er bovenop is gekomen.
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier groeide het helaas nog veel harder en waren de biopten vorig jaar dus niet goed. Intensief traject gevolgd, maar dus gelukkig met positieve afloop. :)
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.108
    15.619
    113
    Vrouw
    Pittig allemaal.
    Gelukkig een positieve afloop.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Hoe is het met je kleine meid? Is ze weer opgeknapt of zijn de eerste tandjes doorgekomen?
     
  13. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt. Geen griep en geen tandjes haha! Woensdag heb ik een afspraak bij het consultatie bureau, ik was van plan het daar eens na te vragen :)
     
  14. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    En heeft ze nog steeds opgezette klieren?
    Hoe is haar temperatuur?
     
  15. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Het is nog steeds hetzelfde. Maar ik twijfel inmiddels of het wel lymfeklieren zijn.. Ik vind het daarom ook fijn dat ik woensdag een afspraak bij het consultatiebureau heb, kan ik hun er eens na laten kijken. :)
    Ze heeft trouwens geen koorts, ook echt niet ziek ofzo. Alleen wel af en toe een rood warm wangetje en zure poep ;) Tandjes zitten er dus wel aan te komen.
     

Deel Deze Pagina