Kat weggelopen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Esthertje, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Onze kater van 9 jaar oud is bij ons weggelopen! Af en toe laat hij zich nog zien maar met dit slechte weer is hij nergens te bekennen!

Wij vermoeden, of weten eigenlijk zeker dat hij bij iemand anders hier in de buurt zit!

Als hij zich hier in de tuin laat zien heeft hij geen behoefte aan eten, hij ziet er verder prima it dus hij krijgt ergens iets!

Maar nu weet ik niet wat ik er mee aan moet!
    Waarschijnlijk heeft hij de benen genomen omdat youri een druk mannetje is, en hij kan slecht tegen drukte.

Moeten we folders verspreiden, in de hoop er achter te komen waar hij zit? Maar ja als dat het geval is wat dan?
    Hier wil hij schijnbaar niet zijn, moet ik hem binnen houden als hij even komt buurten? dan zitten we met een gillende kat!

Ik begrijp sowieso niet dat mensen zomaar een kat binnen laten!

Heeft iemand tips, of advies wat het beste is?

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hmm beetje moeilijk geval ja..

ik denk dat ik hem wel zou binnenhouden, wantja het is toch jullie kat, en je kan er ook neit van uit gaan dat waar die dan iets te eten krijgt, van welke mensen, of die dat altijd zullen doen...

ik denk dat ik hem zou proberen binnen te houden, en als het echt niet gaat ivm met de kleine, zou ik hem denk ik naar het asiel brengen.

want dan krijgt hij zowiso een baasje waarvan je weet dat ze goed voor het diertje zullen zorgen.

groetjes en suc6 ermee

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou er achter willen komen wie hem eten geeft. Want dat krijgt ie blijkbaar wel. En als je em kunt vangen toch even naar binnen halen. En die mensen vragen hem geen eten meer te geven!

Misschien vind je kat jullie kindje inderdaad niet leuk, dan kun je altijd kijken naar een oplossing, maar ik vind het asiel wel heel drastisch. Misschien zijn er andere mensen die hem graag willen gaan verzorgen. Maar misschien went de kat ook nog wel aan de kleine.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heeft hij geen chip?
    Ik denk dat hij over een paar dagen er wel weer is.
    Dat hoop ik voor je, katten lopen ook wel eens weg om te sterven.

5. Pure

Pure Niet meer actief

He wat vervelend dat ie weg is. Kan me je ongerustheid wel voorstellen hoor.

Ik zou inderdaad folders in de buurt verspreiden. Misschien word ie wel gevoerd door iemand die niet weet dat jullie z'n baasje zijn. En met zo'n folder word dat wel duidelijk. Stel dat die mensen zich melden, dan kun je afspreken dat zij hem niet meer voeren.

Mijn 2 katten komen niet buiten, heb ze van kitten af aan dus ze weten niet beter. Ik woon aan een drukke weg en zou het heel erg vinden als ze platgereden zouden worden.

Maar kan me voorstellen als jou kat gewend is om buiten te komen, dat binnenhouden niet goed lukt. Je zou je tuin af kunnen zetten, of een kattenren plaatsen (als je de ruimte hebt). Maar naar het asiel brengen lijkt me veel te drastisch.

6. Seth

Seth Niet meer actief

je hebt een stichting Amevedi.. (zie internet) die helpt mee katten opsporen... daar kun je hem opgeven

Verder ZET OP MARKTPLAATS..

Mijn kater is een keer 1,5 maand weg geweest..
    was ook gechipt... en werd gereageerd omdat mensen hem op MP hadden zien staan....

Mensen gaan vaak niet naar een DA om de chip te laten lezen want dit kost hun geld.....

oja.. je kunt wel bij de databank neerlaten zetten vermist......

Succes... en misschien dat je een apart hoekje kan maken waar je kat zich helemaal kan terugtrekken ofzo... (?)

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou er ook achter proberen te komen waar hij naar toe gaat. Draagt hij een halsband? Misschien kan je er een met zo'n kokertje om zijn nek doen met een briefje voor die mensen erin. Ik zou met die mensen praten en idd vragen of ze je kat geen eten meer willen geven. Misschien vind je kat de nieuwe situatie niet leuk, maar het kan goed zijn dat hij na een tijdje toch zal wennen. Op deze manier gaat dat niet gebeuren natuurlijk.

8. Seth

Seth Niet meer actief

aanvulling:

mijn kater was trouwens echt 10 kilometer weg!!!!!
    Gevonden bij een psychiatrische inrichting...

Denk dat ie is wezen praten over zn nieuwe thuissituatie...:D

9. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    sannehai, asiel zou ik nooit doen, ik word al verdrietig van het idee!

melisa, Wennen doet hij denk ik niet want Youri is al 2 en half ;)

mensi, Hij is wel gechipt maar ja daar heb ik nu niet veel aan! Maar dat gaat niet over het duurt namelijk al maanden! ik had gehoopt dat hij wel zou komen als het weer slechter werd, maar nee dus!

Pure, je ziet gewoon aan meneer dat het geen ondervoede kat is, dus daarom begrijp ik het niet! ik zou ook niet zomaar een vreemde kat eten geven!

En wat hier het geval is, dat er geen vreemde katten kunnen lopen alleen van eigenaren, we hebben geen achterom dus de katten kunnen de tuinen niet uit omdat die allemaal aan elkaar gegrensd zitten!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dan moet het niet al te moeilijk zijn om er achter te komen wie je kat voed denk ik?

11. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Seth, en heeft het praten geholpen :D?
    Ik heb hem al een tijdje bij de dierenambulance staan, maar daar is nooit op gereageerd! Amivedie is inderdaad wel een idee!

Mime28, een bandje met een kokertje is ook misschien wel een idee, maar ik ben altijd zo bang dat ze ergens achter blijven hangen en op die manier stikken!

12. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Zijn 2 heleeeeeeeee lange straten waar hij dan zou zitten ;) Maar ik zie hem dan wel is op een schuurdak liggen en blijf roepen!
    Dank kijkt hij mij echt zo aan van......Heb jij niks beters te doen?

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ow :(

Misschien voert niemand heb bewust maar eet hij gewoon met andere kattten mee. (heb je niet veel he :))

14. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

@esthertje ik zei het asiel als optie, omdat ik d8 dat jij bedoelde dat je hem dan misschien bij die andere mensen wou laten, omdat je neit met een gillende kat in huis wou zitten. maar snap goed dat je hem niet naar het asiel wilt brengen, zou ik zelf ook nooit doen haha.

15. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik snap je meis! ;)

We gaan foldertjes rondbrengen, en kijken of er iemand reageert!
    En als hij wel ergens binnen zit, gaan we maar even overleg hebben met die mensen hoe we het op gaan lossen!

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Chip? Mijn katten hebben het allebei (naamkokertje en chip), ze komen dan wel niet buiten maar voor het geval dat er een keertje eentje ontglipt.

Ik hoop dat je hem snel terug vindt en dat de folders wat op leveren.
    Heel veel succes!

17. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Corina, hij heeft een chip ;)

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Sorry Esther dat las ik net inderdaad :$ had alleen de eerste paar berichten nog maar gelezen.
    Mijn nederige excuses.

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je hebt veiligheidsbandjes he? Dat is met zon kliksysteem. Die riempjes zijn niet handig, maar die met dat kliksysteem wel. Mijn kat komt regelmatig zonder bandje terug...die zit nu eenmaal graag in bomen en blijft wel eens achter een tak hangen.

Maarrr...ik denk dat het toch lastig wordt. Katten zijn nu eenmaal eigenzinnig en als ze het niet naar hun zin hebben, kiezen ze wel een plekje uit waar ze dat wel hebben. Binnenhouden gaat echt niet lukken, want dan zit je zoals je zelf al zegt met een gillende en gestresste kat.

Het enige wat je zou kunnen doen is proberen er achter te komen wie jouw kat te eten geeft. Ga desnoods al die huizen langs om het na te vragen bij de bewoners.

Ik vind het uberhaupt belachelijk dat andere mensen een onbekende kat gaan voeren. Wellicht heeft zo'n beestje wel blaasgruis oid...Niet heel erg slim dus.

20. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ah maakt niet uit meis ;)

Deel Deze Pagina